13 Reacties

2 jaar geleden

Ik las vandaag dat die 150 cc per kilo lichaamsgewicht maar tot een bepaalde leeftijd is (ik dacht of 6 of 12 maanden) zou het even opzoeken ;-)!

2 jaar geleden

Hier ongeveer 500/600 ml melk. Water lukt nog niet echt, af en toe wat slokjes. Maar vorige week is mijn zoontje 1 week ziek geweest en toen dronk hij ook heel slecht melk. Sommige dagen maar 300ml per 24u

2 jaar geleden

Hier 3 flesjes melk van 210 en vaak max 1 drinkbeker water over de dag. Ik denk vaak zolang hij nog genoeg plasluiers heeft zou het wel goed zijn. Bied hem wel over de dag zijn waterbeker aan.

2 jaar geleden

Dit kan je als leidraad gebruiken

2 jaar geleden

Reactie op Lot0901

Dit kan je als leidraad gebruiken
Oh kijk, dankjewel🙏🙏

2 jaar geleden

Ons zoontje zit met flessen nu rond de 565ml verdeeld over 3 flessen. Verder vul ik een rietjesbeker met 200ml water/thee en aan het einde van de dag kijk ik wat daar van over is. Ene dag meer als de andere dag. Meestal drinkt hij tussen de 60-100 ml water/thee per dag. Ook geen idee of dat voldoende is, ben ook steeds bang dat hij te weinig vocht binnen krijgt.

2 jaar geleden

Mijn zoontje krijgt naast de fles ook zijn rietjesbeker en drinkt hier goed uit. Ik doe er dan diksap in.

2 jaar geleden

Ik kreeg het advies van de CB gemiddeld 300 ml vocht. Maar veel kinderen redden dit niet!

2 jaar geleden

Ik kreeg het advies van de CB gemiddeld 300 ml vocht. Maar veel kinderen re ...
300ml naast de flesvoeding? Dus zegmaar 300ml water of thee per dag? Ben blij als ik er 80ml in krijg 😂

2 jaar geleden

Reactie op D_V

300ml naast de flesvoeding? Dus zegmaar 300ml water of thee per dag? Ben bl ...
Ja m, 300ml naast de flesvoeding. Maar zoals ik al schreef; veel kindjes redden dit niet

2 jaar geleden

We zijn vandaag bij consultatiebureau geweest. Het gaat hier om 300 ml melk die ze nodig hebben. De rest mag je aanvullen met water etc.

2 jaar geleden

Dus 300 ml melk en ze raden aan 4 bekertjes water door de dag heen

2 jaar geleden

Let wel op dat je minimaal 4 plasluiers per dag hebt.