22 Reacties
3 jaar geleden
Bij mij zij de verloskundige aan het einde dat alles precies tussen de lijntjes was. Dus prima. Veel cijfers waar ik niets van kan maken.
3 jaar geleden
Reactie op Mikila
Haha ja, en eigenlijk moet dat ook gewoon genoeg info zijn hè. Dat je dan g ...
Haha, ja je krijgt zo veel mee. Ik ga er van uit dat als het niet goed is dat ze het echt wel zeggen.
3 jaar geleden
Reactie op JannekeR87
Voor als je wel gegevens hebt, maar niet weet wat t is in je dossier :

Nee, we konden enkel meekijken op het scherm. Dan ben ik zelf wel heel alert. Hoofdomtrek 145mm met diameter van 45mm, buikomtrek 135mm en bovenbeen 35mm. Dat is wat ik heb onthouden, haha.
3 jaar geleden
Reactie op Mikila
Nee, we konden enkel meekijken op het scherm. Dan ben ik zelf wel heel aler ...
Ik heb ook niks meekregen hoor, maar alle gegevens staan in Mijn Zwangerenportaal. In mijn dossier. Is jouw verloskundige daar bij aangesloten?
3 jaar geleden
Reactie op Mikila
Nee, ik sta in het ziekenhuis onder controle. En voor de 13 en 20 weken ech ...
Oh wat jammer. Wij zaten voor 13 en 20 weken ook extern, maar in samenwerking met, dus alles in mijn dossier.
En je hebt het recht alle gegevens op te vragen. Net als je dossier bij huisarts etc.
3 jaar geleden
Wij hebben via de verloskundige de gegevens van de GUO (later) ontvangen. Volgens mij moeten ze dit toesturen naar de verwijzer (je verloskundige of gynaecoloog).
Verder heb je niet zo veel aan cijfers hoor. Ze kijken qua groei of alles binnen de lijnen valt, dus niet meer dan 2 standaarddeviatie van het gemiddelde.
Bij mijn eerste kindje leidde dat tot meerdere aanvullende groeiecho's na de 20 weken echo (buikomvang was percentiel 98 volgens mij).
Bij mijn huidige zwangerschap gebeurt er feitelijk niets extra's na de guo. Hoofdomvang is percentiel 2,8.. afwijkend is pas vanaf 2,3.
Dus als je niets hoort, ga er dan echt vanuit dat er over de groei geen zorgen zijn. Guo is echt super uitgebreid, vertrouw daarop :)
3 jaar geleden
HC waarde (hoofd) was 172 mm en AC waarde (buik) was 153 mm. Volgens haar netjes gemiddeld.
3 jaar geleden
Reactie op Mikila
Nee, we konden enkel meekijken op het scherm. Dan ben ik zelf wel heel aler ...
Jouw waarden zijn dus netjes hoor!