24 Reacties

2 jaar geleden

Maak je vooral niet te veel zorgen. Mijn moeder heeft het ook gehad toen ze zwanger was van mij. Er zijn meerdere stadia en veel kunnen prima behandeld worden met gehalen. Mijn moeder had PAP 3b volgensmij en werd behandeld met curatage van het gebied. Nooit meer last gehad daarna. Het betekent dus echt niet meteen het einde ❤️

2 jaar geleden

Ah ik snap helemaal je zorgen en gedachten maar het komt goed! Ik heb op mijn 25e een pap3b + HPV gehad en ze hebben wat cellen verwijderd. Daarna nam het elke keer af tot uiteindelijk pap1. En toen vorig jaar vlak voordat ik zwanger werd ineens weer pap3a2 en HPV positief. Na mijn zwangerschap verder onderzocht en geen cellen verwijderd verder. Nu moet ik komende maand weer dus hoop dat het weer aan het zakken is.

2 jaar geleden

ik heb het 3 keer gehad. Na 2 weken moest ik weer opnieuw en toen pap3. In het ziekenhuis is er een biopt genomen en was gelukkig alleen een cyste die ze zo weg haalde. Ik snap je gevoel en ik heb me ook zo gek lopen maken maar ik ben mijn moeder verloren dus dat maakt dat ik helemaal doordraaide. Het komt echt wel goed😘

2 jaar geleden

Reactie op Pan-Pan

Maak je vooral niet te veel zorgen. Mijn moeder heeft het ook gehad toen ze ...
Ik probeer me niet teveel zorgen te maken, sinds ik moeder ben vind ik dat heel lastig haha. Super fijn om te horen dat het bij je moeder zo goed behandeld is!

2 jaar geleden

Reactie op Cynnie32

ik heb het 3 keer gehad. Na 2 weken moest ik weer opnieuw en toen pap3. In ...
Ja dan snap ik het helemaal dat je jezelf zo gek loopt te maken.. Heel heftig.

2 jaar geleden

Reactie op -Tessa-

Ah ik snap helemaal je zorgen en gedachten maar het komt goed! Ik heb op m ...
Dat lijkt me ook enorm schrikken om die uitslag te hebben vlak voor je zwangerschap. Hopelijk heb je komende maand een goede uitslag!

2 jaar geleden

Reactie op D_V

Ja dan snap ik het helemaal dat je jezelf zo gek loopt te maken.. Heel heft ...
het komt echt wel goed💪

2 jaar geleden

Reactie op D_V

Ik probeer me niet teveel zorgen te maken, sinds ik moeder ben vind ik dat ...
Heel erg herkenbaar trouwens ❤️

2 jaar geleden

Ik heb het ook gehad, hier is het in de gaten gehouden en heeft m’n lichaam het zelf opgeruimd! Dus hopelijk valt het bij jou ook mee!

2 jaar geleden

Hier ook gehad, zon 10 jaar geleden ik had pap 2 ofzo . Iig afwijkende cellen gevonden. Heb toen een colposcopie gehad (ze kijken dan met een camera naar je baarmoedermond, maar plat gezegd word er dus een camera in je vagina gedouwd), vond ik niet heel vervelend en ik kon met de camera meekijken dus ook wel geinig om naar je eigen baarmoedermond te kijken. Daar was niets te zien. Ik ben toen 1 jaar lang elke halfjaar op controle moeten komen voor een uitstrijkje. Als het bij de 2e keer pap 1a zou zijn hoefde ik niet terug te komen en ja hoor het lichaam had alles zelf opgeruimd. Nog niet zo druk gaan maken, wacht het verdere onderzoek af en zoek wat afleiding als het je echt dwars zit. Ik herken het wel, ik was toen ook bang en verdrietig en het vertrouwen in mijn lijf kwijt, maar het kan iedereen overkomen! Laat je ons weten hoe je verdere onderzoek gaat?

2 jaar geleden

Bij mij was trouwens ook HPV gevonden, maar schijnbaar dragen heel veel mensen dit virus

2 jaar geleden

Aah wat heftig en mega begrijpelijk dat je je zo voelt. Voordat ik zwanger raakte van onze dochter hebben we een onderzoek voor vruchtbaarheid laten doen. Hieruit kwam ook bij het uitstrijkje dat ik onrustige cellen had (pap 2) met een actief hpv virus. Omdat het erg onrustig was snel bloedingen etc. Hebben ze wel biopten genomen. En die biopten waren goed. Onderzoek was niet fijn maar bij dit onderzoek is pas echt aan te geven wat er zit. Dat geven ze aan in sin waardes. Nu moet ik jaarlijks op controle tot hpv virus niet meer actief is. Helaas nog niet het geval 🙁 Het is wel goed om te onthouden ookal is dat lastig. Dat je er waarschijnlijk echt op tijd bij bent. Ik weet niet welke pap gradatie je hebt gekregen. Maar tot 3a 3b kunnen ze echt nog heel veel doen. Ik wens je heel veel sterkte. Maar probeer vooral rustig te blijven en het over je heen te laten komen. En dat is mega moeilijk I know. You got this❤️

2 jaar geleden

Reactie op Melaniejochem

Hier ook gehad, zon 10 jaar geleden ik had pap 2 ofzo . Iig afwijkende cell ...
Bedankt voor je fijne uitleg! Ik ga straks bellen en hopen dat ik zo snel mogelijk langs kan komen.

2 jaar geleden

Ik heb 2 weken geleden nog een onderzoek gehad bij de gynaecoloog. Voor de derde keer alweer. Ik moet zeggen dat ik me de eerste keer ook heel erg ongerust maakte, maar de gynaecoloog heeft mij toen heel erg gerustgesteld gelukkig. Nu baal ik er gewoon elke keer van dat mijn lichaam die onrustige cellen niet opruimt. Maar bij mij zag het er gelukkig elke keer goed genoeg uit en is er nog geen biopt genomen. Heel veel succes ❤️

2 jaar geleden

Afhankelijk van de uitslag bij de gynaecoloog zijn er verschillende opties: - ze vinden het niet nodig om een biopt te nemen en je moet na een half jaar weer een uitstrijkje maken - ze vinden een biopt nodig en afhankelijk van die uitslag (CIN ipv PAP) bespreken ze de verschillende opties met (bijv half jaar wachten en kijken of je lichaam zelf het opruimt of een stukje weglaten halen en dan na een half jaar ook controle of het nog rustig is) Mijn ervaring is dat ze heel goed uitleggen welke opties er zijn bij welke uitslag

2 jaar geleden

Reactie op Sassie-24

Afhankelijk van de uitslag bij de gynaecoloog zijn er verschillende opties: ...
Wel fijn dat ze het zo goed controlen. De huisarts heeft de verwijzing doorgestuurd dus nu afwachten wanneer ik langs kan komem bij de gyneacoloog. Bedankt voor je uitleg!

2 jaar geleden

Vandaag bij de gynaecoloog geweest, ze heeft een biopt genomen dus nu is het afwachten op de uitslag.. Wat ik wel vreemd vind is dat er nu een brief in mijn online dossier staat die de gyneacoloog heeft doorgestuurd naar mijn huisarts, en daarin staat dat de gyneacoloog mij vandaag heeft gezien i.v.m. doorverwijzen afwijkende uitstrijk pap3a1. Dat wil dus zeggen dat de huisarts mij toen heeft doorverwezen wegens deze pap uitslag maar deze heb ik zelf nooit geweten. Ik heb toen alleen een brief gekregen dat ik afwijkende cellen heb en daardoor naar de gynaecoloog moest. Is toch raar dat ik toen niet die uitslag van die pap waarde heb gekregen via mijn huisarts?

2 jaar geleden

Reactie op D_V

Vandaag bij de gynaecoloog geweest, ze heeft een biopt genomen dus nu is he ...
Heb je zelf ook niet gebeld voor de uitslag? Ik werd namelijk door de huisarts gebeld toen het niet goed was

2 jaar geleden

Reactie op Cynnie32

Heb je zelf ook niet gebeld voor de uitslag? Ik werd namelijk door de huisa ...
Nee ik kreeg alleen een brief dat er afwijkende cellen gevonden waren en dat ik een verwijzing zou krijgen naar de gyneacoloog.

2 jaar geleden

Heb de uitslag van het biopt al.. er staat pap3a1 hr-HPV type 16 CIN 2 neigend naar CIN 3. Heb net de gynaecoloog gebeld maar ze is er niet vandaag dus wordt maandag teruggebeld.