15 Reacties

3 jaar geleden

Hi, M’n dochtertje van 11 weken heeft ook hier al 2 weken last van. Ik gebruik ook de neusspray soms komt het uit en soms blijft het alsnog. En toevallig ook alleen in de nacht. Overdag nergens last van. Ze heeft geen loopneus ofzo. Ik heb vaker in haar neusje gekeken dan zie ik klodders snot. Ik weet verder ook niet wat ik moet doen. Misschien meerdere mama’s die dit hebben en tips kunnen geven.

3 jaar geleden

Ik heb een neuspeer, maar kan ik die nu al gebruiken? Ik heb namelijk ook het antwoord niet hahaha

3 jaar geleden

Ik spuit eerst neusspray in zn neusje en vervolgens zuig ik het uit met de neusjeszuiger van otrivin. Heel erg fijn dat je soms dikke klodders er uit zuigt haha. Hij heeft ook vaak alleen snachts/sochtends een verstopte neus

3 jaar geleden

Hi! Wij gebruiken de baby aspirator (neusjesreiniger) van otrivin, werkte bij beide kids super goed! Iedere dag icm de neusspray en het lijkt enorm te verlichten 😄

3 jaar geleden

Reactie op MamavanOP

Hi! Wij gebruiken de baby aspirator (neusjesreiniger) van otrivin, werkte b ...
Zo'n reiniger wil ik voorkomen omdat dat zielig is. Verder zie ik geen klodders zitten en als ik die zie haal ik hem eruit met kindvriendelijke pincet. Met neusspray komt dus ook niks vrij...

3 jaar geleden

Reactie op Mirimiri

Zo'n reiniger wil ik voorkomen omdat dat zielig is. Verder zie ik geen klod ...
Mijn zoontje heeft er echt geen last van. Die vind de neusspray erger. Hij is eerder opgelucht daarna. Vaak zie ik de snotjes ook niet zitten maar als ik het er uit zuig komt er heel veel los en kan hij weer vrij ademen

3 jaar geleden

Reactie op Melaniejochem

Ik heb een neuspeer, maar kan ik die nu al gebruiken? Ik heb namelijk ook h ...
Ja die heb ik ook. Gebruik hem eigenlijk al een tijdje wanneer nodig!

3 jaar geleden

Er is dus geen tip om het te verhelpen zpdat het niet terug komt?

3 jaar geleden

Reactie op Mirimiri

Zo'n reiniger wil ik voorkomen omdat dat zielig is. Verder zie ik geen klod ...
Je zou het neusje best toch eens uitzuigen. Dat is gelijk wij de neus moeten snuiten. Anders blijft dat inwendig verder irriteren lijkt me. Er bestaan ook elektrische neusreinigers. Is zelfs opluchtend voor het kindje.

3 jaar geleden

Reactie op Mirimiri

Er is dus geen tip om het te verhelpen zpdat het niet terug komt?
Een baby regelmatig verkouden.. de neusjesreiniger lijkt vervelend en mijn zoontje vind het ook niks, maar het is een opluchting als dr veel uit komt!

3 jaar geleden

Ik heb hier hetzelfde probleem aan de hand en spoel ook elke dag, heb trouwens ook ergens gehoord dat zo’n spray voor in de neus soms juist extra druk kan zetten op de slijmvliezen en juist kan opzwellen, ik gebruik gewoon van die pipetjes en kantel haar dan op de ene zij spuit het dan in het neusgat van boven en dan drupt het door de neusholtes naar het andere neusgat, en dan op de andere zij hetzelfde, en dan gebruik ik zo’n peertje om het overtollige zoutwater eruit te zuigen, 🤷‍♀️ wat je ook kunt proberen is een luchtbevochtiger opzetten snachts, misschien is de lucht op de slaapkamer wat droog waardoor de slijmvliezen droger worden en dicht gaan zitten misschien ? Helpt bij m’n oudste zoontje altijd als hij verkouden is en z’n neus dichtzit , en als hij hoest ook om de slijmvliezen vochtig te houden. Succes !

3 jaar geleden

Ons zoontje is al ruim 10 weken verkouden, de nachten werden daardoor steeds slechter. Toch maar weer de huisarts gebeld en nu neusdruppels gekregen met een hele lage dosis Xylometazoline die we een week mogen gebruiken, na 4 dagen gebruik merken we echt vooruitgang en heeft hij tot bijna 6.00 vanochtend doorgeslapen! Zij raadde ook aan om ipv gewone neusspray met zoutoplossing daarvan de neusdruppels te gebuiken. Dan zou het beter op z'n plek.komen. Bij een neusspray moet je het ook gelijktijdig opsnuiven bij inbrengen en dat kunne baby's nog niet. Nooit bij stil gestaan, maar klinkt wel heel logisch 😊

3 jaar geleden

Als mijn zoontje verkouden is, dan gebruik ik, zoals eerder vermeld door mama’s, zoutoplossing en daarna zuig ik het uit met de aspirator van otrivin. Bij mijn zoontje werkt dit goed, want ik hoor hem daarna vrijer ademen. Een luchtbevochtiger is ook een hele goede tip. Ik las dat maxi cosi dit ook verkoopt.

3 jaar geleden

Reactie op Aurora1994

Ik heb hier hetzelfde probleem aan de hand en spoel ook elke dag, heb trouw ...
Thanks voor de tip! Overigens is ze niet verkouden maar iedere nacht gewoon verstopt. Heb nu ook een elektrische neusreiniger besteld, misschien dat dat ook oplossing biedt. Toevallig vandaag heeft ze geen last van verstopte neus... wel is ze steeds vroeger wakker en probeer ik ook steeds te rekken met voeding, anders haalt ze de 4 uur niet... heb voeding ookal met 10 opgehoogd.

3 jaar geleden

Het beste is om de neuspeer te vullen met zoutwater en op zij zetten en aan de ene neusgat komt alles eruit is beter dan de otrivin zuigaspirator en help veel beter dan is de neusje helemaal schoon