16 Reacties

2 jaar geleden

Vermoeidheid wat klinkt dat bekend in de oren liefst slaap ik elk slaapje mee met de kleine. Ben sommige dagen erg prikkelbaar en kan ik weining hebben. Denk dat het er een beetje bij hoort?

2 jaar geleden

Misschien toch je vitamine D. Men heeft hier een chronisch tekort aan, uit de bloedtests komt dit echter niet want ze houden een vrij lage minimale waarde aan. Maar zelfs met een 'goede waarde' kan je klachten hebben.

2 jaar geleden

Herkenbaar, ik loop wel al langer met mijn schildklier, maar zodra ik niet goed ingesteld ben merk ik dat direct aan de extreme vermoeidheid. Ik heb geen advies voor je, maar probeer je rust te pakken. En misschien kan je eerder je waardes na laten kijken.

2 jaar geleden

Zeker herkenbaar. En ook snel prikkelbaar door de vermoeidheid. Ik kreeg vandaag van m'n man de vraag of ik weer in een burn out zat en ik wist even niet hoe ik daar op moest reageren.

2 jaar geleden

Ik ben sinds een paar dagen ook weer vreselijk vermoeid. En ik ben niet eens aan het werk! Dat ik denk, waar komt dit weg? En mn partner vind het ook niet echt leuk om iedere keer te horen dat ik moe ben😅

2 jaar geleden

Ik heb zelf een laag vitamine D gehalte gehad. Was extreem vermoeid, ook al ging ik om 20 00 al slapen, dan nog werd ik moe wakker en kon ik in de avond weer niet wakker blijven. Op gegeven moment kreeg ik zelfs botpijn in mijn heup en een heel droge huid/eczeem. Vitamine D volgens onze huisartsen is rond 50 prima. Echter de gezondheidsraad en allerlei wetenschappelijke artikelen adviseren rond de 70. Ik zat op 25, na het slikken van 100 mcg per dag klom dit omhoog en ging ik me steeds beter voelen. Nu na de 2e voel ik me weer zo moe. Binnenkort weer bloedprikken. Maar ik denk ook dat veel mensen het herkennen in deze "het 1e jaar fase". Ontzwangeren kan ook veel energie vragen door hormoon schommeling.

2 jaar geleden

Zeker herkenbaar. En ook snel prikkelbaar door de vermoeidheid. Ik kreeg va ...
Precies dit! Kan echt niks hebben van mijn vriend.. wel richting m'n dochter btw. Maar op een of andere manier kan mijn vriend niks meer goed doen? Zou wel aan m'n hormonen + vermoeidheid liggen maar leuk is anders..

2 jaar geleden

Hier hetzelfde. Ik ben moe. Gek genoeg slaap ik niet goed uit mezelf meer, net als jij paar keer per nacht wakker. En soms dagen achter elkaar slaap ik c.a. 4 uur. Nu neem ik L tryptoraan dat helpt om door te slapen. Maar door die pillen ben ik weer heel slaperig altijd. Terwijl mijn kindje toch echt 11 uur achter elkaar slaapt. Misschien moet ik ook mijn schildklier controleren en vitamines. Heel vervelend om altijd moe en gebroken te zijn terwijl ik genoeg tijd heb om te slapen.

2 jaar geleden

Heb ook bloed laten prikken omdat ik zo moe ben, kwam ook niks uit. De dokter zei dat dat de meenste mensen denken dat je vermoeid bent door vitamine tekort. Maar dat dat niet waar is. Ze zei dat vermoeidheid niet een symptoom is van vitamine tekort.

2 jaar geleden

Ik ben ook echt moe, maar denk dat meer is dat mn dochter niet doorslaapt. Ik wordt van de kleine dingen al wakker ( licht, geluid etc) plus daarbij nog 4x denk ik minimaal opstaan om speen te geven of dat ze huilt. Daarbij is ze dan om 6u wakker en begint de dag al zowat. Net wanneer ik weer echt in goede slaap kom wordt je daar vermoeid van. Ook ben ik thuis bij de kleine en doe verder niet veel dan alleen een rondje lopen als het goed weer is. Ik wil niet weten of ik vermoeider wordt als ik weer een baan ga zoeken.. en dit al 7 maanden zo onderhand. Ik zal heus wel vitamines en ijzer tekort hebben. Ijzer was al bij mijn zwangerschap.

2 jaar geleden

Reactie op Mirimiri

Ik ben ook echt moe, maar denk dat meer is dat mn dochter niet doorslaapt. ...
Ik begin zelf eind augustus weer met werken (in bet onderwijs, nu vakantie), dat schijnt soms juist te voelen als een 'chille dag'. Mama zijn is gewoon superpittig. Ik ben heel benieuwd hoe ik het ga vinden.

2 jaar geleden

Reactie op Mirimiri

Ik ben ook echt moe, maar denk dat meer is dat mn dochter niet doorslaapt. ...
Ik werk 3 dagen in de week , al sinds zij 3 maanden is . En gek genoeg zijn dit wel mijn energieke dagen , even uit het zorgen en moeder leven. Ik laad erg op. Zeker verstandig om wellicht even te checken op je ijzer tekort dit kan veel doen bij vermoeidheid ! 😊

2 jaar geleden

Ik werk 3 dagen in de week , al sinds zij 3 maanden is . En gek genoeg zijn ...
Ja ik knap ook op als ik bijvoorbeeld even uurtje of hooguit 2 uurtjes de deur uit ben on even naar de winkels te gaan.. Maar dit is helaas niet vaak 😆

2 jaar geleden

Ik herken het ook helaas.. mijn dochter is 7 maanden en ik ben gewoon een soort van burn-out. Ben zelfs een tijdje ziekgemeld op werk omdat ik het niet meer trok. Mijn dochter komt 1x per nacht voor een fles, maar ik slaap zelf ook steeds slechter. Heb een mega kort lontje naar mn partner en voel me soms gewoon depessief van de moeheid. Ik had ook schildklier klachten tijdens de zwangerschap, maar denk nu eigenlijk dat mn schildklier sneller loopt dan voorheen omdat ik slanker blijf dan eerst.. Vit D zou ik ook eens kunnen proberen. Nouja, het in en in moe zijn.. Ik vind het vreselijk, voel me een zombie.

2 jaar geleden

Hoi dames, ik las vanochtend over postnatale depletie. Veel herkenning in mijn geval. Misschien hebben jullie er ook wat aan! https://www.oudersvannu.nl/baby/postnatale-depletie-als-je-als-moeder-oververmoeid-bent~87abce8

2 jaar geleden

Hoi dames, ik las vanochtend over postnatale depletie. Veel herkenning in m ...
Goed stuk! Dank voor het delen 🙏🏼 zo zie je maar lieve mama’s. Goed voor jezelf zorgen ! 💛