34 Reacties

één jaar geleden

Bij ons in het ziekenhuis leiden ze niet eerder in dan met 39 weken. Dus ergens de dagen ervoor aangeven bij de verloskundige dat je ingeleid wil worden. Ik ben tegen die tijd ook lichamelijk klaar. Dus ook mijn man gaa dit aangeven.

één jaar geleden

Ik volg even!

één jaar geleden

Ik word met 38 weken precies ingeleid. Datum staat al gepland ben nu 32 weken. Dagen voor de inleiding doet de verloskundige strippen in de hoop het nog zelf opgang te brengen.

één jaar geleden

Ik heb vorige week, ik was toen 33 weken de afspraak gemaakt en datum geprikt om met 37 weken in te leiden. Ik ben wel super medisch en ik had deze einddatum geestelijk ook echt nodig.

één jaar geleden

Reactie op Anouk9796

Ik word met 38 weken precies ingeleid. Datum staat al gepland ben nu 32 wek ...
Is dat omdat het met jou niet goed gaat of omdat het met de baby niet goed gaat? Ik heb dinsdag een gesprek voor inleiden. Ik hoop ook heel erg op 38 weken omdat ik al maanden praktisch alleen kan liggen, zo erg bekkeninstabiliteit.

één jaar geleden

Reactie op Anouk9796

Ik word met 38 weken precies ingeleid. Datum staat al gepland ben nu 32 wek ...
wel fijn dat je een soort hou vast hebt om nr uit te kijken. hier zeggen ze continue iets anders wordt daar helemaal kriegel van

één jaar geleden

Reactie op BabyRous

Is dat omdat het met jou niet goed gaat of omdat het met de baby niet goed ...
Ik heb hyperemesis gravidarum. Lichamelijk ben ik op en daardoor mentaal ook uitgeput. Leg duidelijk uit wat het voor jou doet fysiek en mentaal indien je nog een week langer moet lopen. Leg uit dat je je bewust bent van de risico’s maar ook in acht genomen moet worden hoe jij je voelt voor en na de bevalling. Dat nemen ze echt mee in het besluit om eerder in te leiden

één jaar geleden

Reactie op hoihoi150418211222

wel fijn dat je een soort hou vast hebt om nr uit te kijken. hier zeggen ze ...
Dat was ook echt wel een eis! Ik kreeg eerst te horen bij 35/36 weken bellen we nog weleens om het erover te hebben. Daar ben ik niet mee akkoord gegaan en heb gevraagd om een gesprek met een andere gynaecoloog. ( die ik bij mijn 1ste zwangerschap ook had). Deze belde en zei zeg maar welke datum je wilt. Zo verschillend kunnen gynaecologen zijn 🙃

één jaar geleden

Reactie op Anouk9796

Ik heb hyperemesis gravidarum. Lichamelijk ben ik op en daardoor mentaal oo ...
Ah vreselijk, wat een ellende. De hele zwangerschap dus? Ik heb met je te doen! Ik kan ook echt niet meer. Ik heb zoveel pijn de hele dag en slaap inmiddels ook amper. Ik hoop überhaupt nog ergens de energie vandaan te kunnen halen om te bevallen

één jaar geleden

Reactie op Anouk9796

Ik heb hyperemesis gravidarum. Lichamelijk ben ik op en daardoor mentaal oo ...
oeiii wat naar! k ga t ook aangeven idd, ook ik heb enorme last van bekken instabiliteit en nog een over energieke zoon rondlopen waar ik vaak achter aan moet rennen, omdat hij geen gevaar ziet. ik ben helemaal OP!

één jaar geleden

Hier met 38 weken, maar komt hier door zwangerschapsdiabetes met insuline gebruik. Vorige week ben ik aangemeld bij de planning voor de OK, gezien inleiden in ons geval meer risico's met zich mee brengt. Hoop nog wel dat we wat inspraak krijgen over de datum. Gezien onze dochter in die week ook jarig is😅

één jaar geleden

Reactie op VooDooLady84

Hier met 38 weken, maar komt hier door zwangerschapsdiabetes met insuline ...
Bij de ok? Krijg je een keizersnede dan?

één jaar geleden

Ik heb geen klachten dus (nog) geen afspraken over inleiden gemaakt. Eerste kindje is bij 41+3 ingeleid. Zal echt per persoon verschillen?

één jaar geleden

Reactie op BabyRous

Bij de ok? Krijg je een keizersnede dan?
Die wordt wel gepland. Mocht ze zich eerder laten zien, dan mag ik het natuurlijk proberen. Hoop hier wel op, maar weet ook dat die kant niet groot zal zijn. Heb bij de accupunctuur wat afspraken staan. Wie weet doe dat iets voor de 38 weken🤞🏻😊. En anders het mes er maar op.

één jaar geleden

Hier word ik ivm hoge bloeddruk in week 38 ingeleid! Ik weet wel dat het heel verschillend is per ziekenhuis en dat ze ook echt niet makkelijk zijn om in te leiden voor 40 weken zonder medische redenen. Maar ik zou echt aangeven waarom je het wil en goed benoemen dat je ook weet wat de risico’s zijn etc.

één jaar geleden

Ik maar wegens galzuren inleiden met 39 weken. En misschien eerder als de galzuren verergeren..

één jaar geleden

Ik wilde met 38 weken zelf proberen en 39 ook maar wel een datum prikken voor een keizersnede. Dit ook aangegeven bij de gynaecoloog. Afgelopen donderdag weer controle gehad en de klinische verloskundige had het over inleiden dat het ook kon, alleen dit doen ze vanaf 41 weken. Ik heb volgende week maandag weer een afspraak en aangezien de kleine meid bovengemiddeld is, willen ze misschien eerder inleiden. Ik had me al helemaal ingesteld op een keizersnede maar het liefst natuurlijke weg

één jaar geleden

Waarom zou je ingeleid willen worden zonder medische indicatie hiervoor? Waarom zou je het niet gewoon willen afwachten tot het vanzelf komt?

één jaar geleden

Reactie op plantmom96

Waarom zou je ingeleid willen worden zonder medische indicatie hiervoor? W ...
Ik zou er ook heel veel voor over hebben.. maar ik vrees dat ik een 'normale' 'spontane' bevalling nooit zal ervaren 😅

één jaar geleden

Reactie op plantmom96

Waarom zou je ingeleid willen worden zonder medische indicatie hiervoor? W ...
geen idee, wel erg bijzonder dat je er vanuit gaat dat ik geen medische indicatie heb. jij hebt totaal geen weet van wat exact mijn medische indicatie is, dat is namelijk Nogal een lijst. zowel mentaal als fysiek. dus gewoon afwachten, is voor jou misschien heel van zelfsprekend maar hier niet. ik hoop juist dat ze eerder uitzichzelf komt. maar nogmaals, je hebt geen idee wat ik heb, en heb gehad tijdens mijn vorige bevalling/ zwangerschap