21 Reacties

2 jaar geleden

Ik leg een billendoekjes over zijn piep heen

2 jaar geleden

Reactie op Cynnie32

Ik leg een billendoekjes over zijn piep heen
Dat heb ik ook geprobeerd maar als hij dan plast, loopt alles onder hem en zijn alle kleertjes die hij draagt nog nat aan de achterkant (en ik probeer ze echt al wel goed omhoog te doen om dat te voorkomen)
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

2 jaar geleden

Ik heb ooit voorbij zien komen dat een koud doekje onder de navel houden voordat je de luier verschoont het al zou triggeren. Werkte alleen niet bij mijn zoontje 🤣 Legde inderdaad gewoon een doekje (monddoekje) eroverheen.

2 jaar geleden

Reactie op Munchkinnie

Ik heb ooit voorbij zien komen dat een koud doekje onder de navel houden vo ...
Zoiets heb ik ook eens gelezen haha. Nog niet geprobeerd want zijn navelstrengetje hangt er nog aan en die moet droog blijven. Maar ik wil het wel eens proberen zodra deze er af gevallen is 😄

2 jaar geleden

Reactie op Pitoetje

Dat heb ik ook geprobeerd maar als hij dan plast, loopt alles onder hem en ...
Hier soms nog wel eens last van maar moet zeggen billendoekjes doet zijn werk

2 jaar geleden

Ik trek zn bovenkleding en romper goed omhoog en een hydrofieldoek onder zn billen.. eerst zn billetjes schoon met de vieze luier nog eronder als hij dan plast trek ik die weer snel omhoog en ertegenaan

2 jaar geleden

Als ik hem verschoon vouw ik eerst de oude luier dubbel onder ze billentjes en leg ook een billenkoekje over ze plasser. Dan snel de oude luier eronder halen als alles schoon is en de nieuwe luier aan. Zo snel mogelijk in een beweging 😉 leg ook vaak een hydrofiele doek op het aankleed kussen zodat als het mis gaat je het gelijk kunt opvangen

2 jaar geleden

Bij mijn zoontje altijd voor het loshalen van de luier met een billendoekje over zijn buikje/rondom naveltje geveegd... zelf heb ik nooit een sproeier gehad... mijn man daarentegen heeft het heel vaak gehad en is verschillende keren letterlijkt ondergeplast...(maar hij vergat altijd overzijn buikje te vegen)

2 jaar geleden

Wij leggen een hydrofiele washand op zijn piemel, neemt veel meer plas op dan zo'n billen doekje. Kraamzorg zei hier ook dat als zijn piemel wat omhoog gaat hij waarschijnlijk gaat plassen. Dus goed opletten en als je dat ziet snel de luier erover 😅. Hier is het plassen tijdens verschonen minder geworden na 2 weken!

2 jaar geleden

Wij hebben een matrasbeschermer of puppy training pad op het aankleedkussen liggen voor ongelukjes. Dit neemt snel alles op zodat het niet allemaal alle kanten op loopt. Daarnaast idd de stand van het piemeltje in de gaten houden, omhoog is alarmfase 1! Leggen er altijd een hydrofiele washand op en als die niet bij de hand is billendoekje of ander doekje. Gaat steeds beter! Nu al een aantal dagen ongelukjes vrij!
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

2 jaar geleden

Ik leg een spuugdoekje eroverheen zodat als hij plast, hij hier helemaal in plast ipv als een fontein op zijn kleding. 😊

2 jaar geleden

Reactie op Munchkinnie

Ik heb ooit voorbij zien komen dat een koud doekje onder de navel houden vo ...
Haha het is effe oefenen merk ik, je wordt er echt handiger in wij legde thuis ook een spuugdoekje over zn pielemuis, dat heeft ook wat gewicht. Wij vonden het ook effe wennen na een meid het gaat gewoon wel eens fout, het zij zo....

2 jaar geleden

Zo herkenbaar dit haha. Helemaal niet grappig ook, maar toch wel. Ik had van tevoren niet verwacht dat het zo ingewikkeld kon zijn. Wij hadden 3 hoezen voor 2 aankleedkussens in huis, maar al snel naar de winkel gegaan voor extra reserve 😂😂 geen tips behalve bovenstaande, vooral veel herkenning haha

VRIEND

2 jaar geleden

Mijn jongen plast altijd naar beneden. Is dat ook normaal (11 dagen oud)? Leg nu inderdaad een luier eronder. Kreeg ook de tip om er een doekje op te leggen!

2 jaar geleden

In de kraamweek en net daarna plaste die echt heel vaak tijdens het verschonen. Sproeide alle kanten op. Inmiddels gebeurd het sowieso minder vaak (1 maand oud) en leggen we er altijd voor de zekerheid een Spuugdoekje op. We noemen het een piemeldoekje 😜

2 jaar geleden

Geen zin om alles terug te lezen, maar ik kreeg de tip om voor het verschonen met een nat doekje over zijn onderbuikje te wrijven. Dit zou een plas reflex op moeten wekken waardoor hij gaat plassen en dan dus zijn blaas leeg is als je hem verschoont. Ik ben nog niet bevallen, dus heb het nog niet kunnen proberen haha.

2 jaar geleden

Reactie op Mama van Eva 🥰

In de kraamweek en net daarna plaste die echt heel vaak tijdens het verscho ...
Wij ook, bij ons heet het het plasdoekje 😂

2 jaar geleden

Reactie op MEenme

Geen zin om alles terug te lezen, maar ik kreeg de tip om voor het verschon ...
Dit werkt echt! Mijn zoontje is bijna twee en we doen dit sinds de geboorte en werkt 9 van de 10 keer. De kou van het doekje wekt het plassen op. Probeer maar eens, gewoon om het navelstompje heen werken😃

2 jaar geleden

Met een nat doekje onder z’n navel wrijven over z’n onderbuik en met de oude luier de plas opvangen. Ondertussen heb ik een nieuwe luier al klaargelegd onder de oude zodat je ook snel kan wisselen tussendoor. Eerste 3 weken veel ongelukjes gehad en nu de laatste week met deze tactiek niet 1 meer! Hij is 4 weken oud 😉

2 jaar geleden

Piemelhoedjes! Kan je gewoon uitwassen en hergebruiken.