20 Reacties

2 jaar geleden

Ik zou het zelf ook niet heel fijn vinden. Laatst gaan uiteten maar ik zat er heel onrustig bij omdat mn kindje nogal jammerig was. Vooral als je weet dat het tot laat gaat duren, zou ik het ook liever thuis doen! Kun je het niet aan je zusje uitleggen dat het heel lastig is omdat de kleine om 19.00 u slaapt?

2 jaar geleden

Wij doen het wel maar gaan al in de middag, kan de kleine gewoon op tijd naar bed!

2 jaar geleden

Wij doen het ook lekker thuis. Kindjes van 3 en 1 jaar dan. We doen het zelfs bij ons thuis met de reden dat ze dan lekker in hun eigen bedje kunnen terwijl we dan zelf nog rustig verder kunnen eten beneden. Ik zou echt niet rustig in een restaurant zitten 馃槄 komt vanzelf wel weer. Met de 3 jarige lukt het vaak al aardig馃槉. Ik vind dus niet dat je je aanstelt

2 jaar geleden

Reactie op Krsj1994x

Ik zou het zelf ook niet heel fijn vinden. Laatst gaan uiteten maar ik zat ...
Geprobeerd uit te leggen inderdaad maar het kwam niet echt binnen. Terwijl ze zelf een kindje van 5 heeft 馃槄 dus ooit stond ze in mijn schoenen

2 jaar geleden

Reactie op Nietepiet1992

Wij doen het wel maar gaan al in de middag, kan de kleine gewoon op tijd na ...
Dat is op zich ook een idee. Dankje

2 jaar geleden

Wij doen het lekker thuis met de familie en iedereen kookt inderdaad 1 gang. Maar in deze situatie zou ik zeggen: misschien dat de lunch een haalbare optie is. Met kerst hebben veel restaurants ook een tijdslot, dus heb je tijdens de lunch ook een eind tijd!

2 jaar geleden

Wij hebben 2 opties. Buiten de deur tot uiterlijk 19h, of thuis. (Of niet). Als ze ons erbij willen hebben is het 1 van die opties anders vieren wij kerst net zo lief met z'n drietjes. Zoals het er nu uit ziet vieren we kerst bij ons, dus dikke prima 馃槉

2 jaar geleden

Ik zou inderdaad kijken of je tot een compromis kan komen om een kerstbrunch te doen of een vroeg diner van half 5 tot 7 ofzo 馃檲馃憤

2 jaar geleden

En als je de wandelwagen meeneemt dat je dochter daar in kan slapen? Of doet ze dat niet? Hier lukt het aardig om sowieso 2 uur te zitten, hangt trouwens wel af van hoe laat het is natuurlijk want om 19 a 20 uur wordt ze inderdaad moe en is ze niet meer tevreden.

2 jaar geleden

Ik moet er zelf ook nu nog echt niet aan denken om met mn kindje zo lang in een restaurant te gaan zitten. Hij kan echt wel een klein dutje doen in de buggy maar urenlang vind ik echt zielig. Gewoon je eigen gevoel volgen en uitleggen aan je zusje waarom het niet gaat met een klein kindje. Het is maar eenmalig en volgend jaar weer gezellig in een restaurant.

2 jaar geleden

Ik zeg altijd tot zo en zo laat kan ik en anders een andere mogelijkheid of niet. Niemamd gaat mij vertellen dat ik niet zo moeijk moet doen. En al helemaal niet als je het allemaal al alleen doet. Lekker doen waar JIJ en je KIND zich het beste bij voelen馃挅

2 jaar geleden

Met zo'n kleintje op restaurant zou ik ook niet doen. Misschien kan je thuis iets laten leveren/iets afhalen van een restaurant zodat jullie niet moeten koken? Bij ons in de buurt doen de restaurants speciale afhaalmenu's op feestdagen. Is een leuke tussenoplossing misschien?

2 jaar geleden

Het gaat er met kerst toch om samen te zijn met de mensen die je dierbaar zijn, of dit is in een restaurant of niet

2 jaar geleden

Je kunt toch ook samen thuis iets drinken en zij erna naar het restaurant als ze dat graag willen?

2 jaar geleden

Ik zou kiezen voor de noden van mijn kind in plaats van de wensen van mijn zus. Er zijn uiteraard altijd manieren om het werkbaar te maken. Bijvoorbeeld: het tijdstip aanpassen, een cateringbedrijf inhuren etcetera. Zelf zou ik alleen geen concessies doen op de noden van mijn kind en echt werkbaar wil ik het ook niet maken wanneer iemand zich zo opstelt als jouw zus.

2 jaar geleden

Ik mis juist de jaren dat wij met de hele familie samen kwamen en iedereen wat mee nam. Toen onze dochter heel klein was en in de bak van de wagen kon zijn we wel uit eten geweest en verder alleen kort in de buurt en dan rond haar etenstijd en een hapje meegenomen. Maar na het eten ook gelijk weg. Dus voor kerst lijkt het mij ook niks. Dan wil je denk ik gewoon relaxed kunnen zitten. Bijzonder dat je zus die zelf ook een kind heeft het niet kan begrijpen. Ik heb zelf zo het vermoeden dat het gewoon rauw op dr dak valt en ze zich helemaal op t restaurant had verheugd en daarom misschien zo reageert. Dus zou op dat gebied zeggen, geef het de tijd en stel anders voor dat zij dan niet hoeft te koken, doet de rest het. Of ze zorgt voor het toetje en neemt een bak ijs mee 馃槄

2 jaar geleden

Hier helaas ook discussies over dat het savonds met diner moet op een heel stuk rijden vanaf ons. Onze kleine gaat rond half 7/7 uur naar bed en slaapt met geen mogelijkheid in de auto/kinderwagen. Aan de ene kant voel ik ook de druk om dat toch weer een keer te proberen, aan de andere kant denk ik...waar zijn we mee bezig. Het gaat er toch gewoon om dat we leuk samen zijn, dat kan toch ook smiddags? Ik probeer 馃槀 in ieder geval voet bij stuk te houden, uiteindelijk is een huilende baby ook echt voor niemand leuk.. en ik vind dus niet dat je je aanstelt!

2 jaar geleden

Oh wat erg dat je zus dan zegt dat ze niet komt als het thuis is bij iemand. 馃槄馃檲 zal wel uit emotie geroepen zijn. Zou totaal geen zin in een restaurant hebben met een baby van 10 mnd. Juist gewoon lekker thuis en de boel de boel laten馃槄 waarom ruzie erover maken. Of je nou thuis zit of een restaurant, als een familielid vanwege een baby zich fijner voelt om het thuis te doen dan past de rest zich toch aan馃槄 gaat erom dat je samen bent!....

2 jaar geleden

Reactie op Sof88

Hier helaas ook discussies over dat het savonds met diner moet op een heel ...
Kan je kindje dan niet gewoon bij iemand anders in een camping bedje slapen? Doen wij ook regelmatig en als we dan 鈥榮 avonds weer naar huis gaan halen we ze daar uit bed. Soms slapen ze dan wel in de auto verder en soms niet, maar zodra we thuis zijn slapen ze weer lekker in hun eigen bedje.

2 jaar geleden

Reactie op Mama24

Kan je kindje dan niet gewoon bij iemand anders in een camping bedje slapen ...
Ik heb een kerstlunch gereserveerd. Iedereen blij en er is vrede tijdens kerst 馃ぃ馃槆