14 Reacties
2 jaar geleden
Volgens mij gaat dat advies over zelfstandig kunnen zitten. Niet zelfstandig tot zit kunnen komen. We gebruiken het zitstoeltje (stokke) vanaf 6,5 maand. Ook gevraagd aan het consultatiebureau. En die adviseerde juist om het stoeltje te gebruiken omdat het goed is dat kindjes rechtop zitten met eten. Natuurlijk niet om je kleintje er uren in te zetten, maar met eten is prima! Inmiddels gaat het zitten erg goed (bijna 8 maanden) maar ze kan nog niet zelfstandig tot zit komen .
2 jaar geleden
Reactie op Lisette82
Volgens mij gaat dat advies over zelfstandig kunnen zitten. Niet zelfstandi ...
Officieel moeten ze wel zelfstandig van lig naar naar zit kunnen om in een kinderstoel/fietsstoeltje etc te mogen zitten. Wij hebben hier ook met 7 maanden de stoel omgebouwd. Ik vond het namelijk ook echt gevaarlijk om haar eten te geven in de newbornsit..
Ondanks de regels denk ik dat wij moeders best kunnen inschatten of we er van kunnen afwijken haha馃槉
2 jaar geleden
Wij hebben de stoel ook al iets eerder omgebouwd, maar vooral om haar zittend te kunnen laten eten. Ze kon toen met ondersteuning wel redelijk zitten en ik heb toen de afweging gemaakt wel de kinderstoel te gaan gebruiken, omdat ik niet nog langer wilde wachten met hapjes. Ze zat er toen alleen echt voor het eten in. Nu ze goed zit, zet ik haar ook wel eens tijdens het koken in zodat ze naast me kan zitten.
2 jaar geleden
Hier is ze nu 8,5 maand en zit nog niet. Ik vind haar nog te onstabiel om in die stoel te doen. Maar kijk er wel enorm naar uit 馃グ
2 jaar geleden
Reactie op Fyrria
Snap ik dan dat je dan wil wachten馃槆馃槉
Jaa, wel leuk om die foto鈥檚 te zien!