14 Reacties

2 jaar geleden

Hier zit hij al vanaf 6.5 maand in de kinderstoel omdat ie het kuipje niet fijn meer vond.

2 jaar geleden

Hier ook al vanaf 5,5/6 maand in een Ikea stoel met verkleiner. Is compacter en zit hij stevig in. Sinds een paar dagen zit hij pas zelfstandig. Maar valt soms nog om

2 jaar geleden

Reactie op xLisaaaa

Hier zit hij al vanaf 6.5 maand in de kinderstoel omdat ie het kuipje niet ...
Ik bedoel 5,5/6 maanden, sorry iets te snel verstuurd

2 jaar geleden

Volgens mij gaat dat advies over zelfstandig kunnen zitten. Niet zelfstandig tot zit kunnen komen. We gebruiken het zitstoeltje (stokke) vanaf 6,5 maand. Ook gevraagd aan het consultatiebureau. En die adviseerde juist om het stoeltje te gebruiken omdat het goed is dat kindjes rechtop zitten met eten. Natuurlijk niet om je kleintje er uren in te zetten, maar met eten is prima! Inmiddels gaat het zitten erg goed (bijna 8 maanden) maar ze kan nog niet zelfstandig tot zit komen .

2 jaar geleden

Reactie op Lisette82

Volgens mij gaat dat advies over zelfstandig kunnen zitten. Niet zelfstandi ...
Officieel moeten ze wel zelfstandig van lig naar naar zit kunnen om in een kinderstoel/fietsstoeltje etc te mogen zitten. Wij hebben hier ook met 7 maanden de stoel omgebouwd. Ik vond het namelijk ook echt gevaarlijk om haar eten te geven in de newbornsit.. Ondanks de regels denk ik dat wij moeders best kunnen inschatten of we er van kunnen afwijken haha馃槉

2 jaar geleden

Zijn wij vanaf 6 maanden al mee begonnen ondanks dat hij niet zelfstandig kon zitten, wel alleen met eten en in het begin gebruikte we een kussentje als stoelverkleiner.

2 jaar geleden

Bedankt allemaal!! We hebben vanmiddag de stoel inderdaad maar omgebouwd.

2 jaar geleden

Wij hebben de stoel ook al iets eerder omgebouwd, maar vooral om haar zittend te kunnen laten eten. Ze kon toen met ondersteuning wel redelijk zitten en ik heb toen de afweging gemaakt wel de kinderstoel te gaan gebruiken, omdat ik niet nog langer wilde wachten met hapjes. Ze zat er toen alleen echt voor het eten in. Nu ze goed zit, zet ik haar ook wel eens tijdens het koken in zodat ze naast me kan zitten.

2 jaar geleden

Wij hebben haar vanaf ca. 7 maanden in de stoel. Nagevraagd bij de jeugdarts: mocht max 30 minuten achter elkaar dus alleen tijdens eetmomenten.

2 jaar geleden

Hier is ze nu 8,5 maand en zit nog niet. Ik vind haar nog te onstabiel om in die stoel te doen. Maar kijk er wel enorm naar uit 馃グ

2 jaar geleden

Hij vond het helemaal leuk

2 jaar geleden

Hier is ze nu 8,5 maand en zit nog niet. Ik vind haar nog te onstabiel om i ...
Snap ik dan dat je dan wil wachten馃槆馃槉

2 jaar geleden

Reactie op Fyrria

Snap ik dan dat je dan wil wachten馃槆馃槉
Jaa, wel leuk om die foto鈥檚 te zien!

2 jaar geleden

Reactie op Fyrria

Hij vond het helemaal leuk
Super! Die van ons van 8 maand zit er ook al een maandje in. Ik doe soms nog wel een opgerolde handdoek achter of voor hem als hij wat inzakt of op sommige dagen wat moe is om zelf rechtop te blijven. Net even stabieler