13 Reacties

2 jaar geleden
Mijn zoontje afgelopen week voor het eerst niet naar de opvang gestuurd. Temperatuur was 38.0 dus niet heel hoog. Maar uiteindelijk heeft hij de hele dag op mij gelegen, hangerig, huilerig, niet lekker.
Ik denk dat ik hem best naar de opvang had kunnen doen maar vond dat gewoon zielig🙈. Als opa en oma die dag hadden opgepast had ik het wel door laten gaan. Zij kunnen dan toch net wat meer aandacht geven als hij wat ziekjes is in vergelijking met een opvang.
Toevallig zag ik die dag op insta een verhaal van een moeder uit het groepje van mijn zoon dat ze haar zoontje van de opvang had moeten halen omdat hij 40.2 koorts had(toen ze hem bracht 38.7).
Maar ik heb dan ook een baan waarbij ik makkelijk kan thuiswerken/dagen wisselen. Als je bijv als leraar/verpleegkundige oid werkt is dat natuurlijk lastiger en is het denk ik logisch dat je je kindje niet zo makkelijk thuis kan houden.

2 jaar geleden
Met verkoudheid gaat mijn dochter gewoon naar de opvang, met koorts niet.
Naar opa en oma zowel met verkoudheid als met (lichte) koorts. Als ze er veel last van heeft, zou ik dr wel ophalen.

2 jaar geleden
Bij koorts sowieso niet. Bij verkouden wel als ze verder vrolijk zijn, goed drinken en lekker spelen. Als ze duidelijk niet lekker is dan (indien mogelijk) lekker thuis.

2 jaar geleden
Ligt er een beetje aan hoe je kind zich verder voelt. Op de opvang kunnen ze niet de aandacht geven die je kind nodig heeft als hij/zij hangerig is. Als het alleen een snotneus is en er verder gewoon vrolijk wordt gespeeld zie ik geen probleem met brengen. Je hebt alleen altijd de kans dat het veranderd en je een telefoontje krijgt om op te halen.

2 jaar geleden
Wij doen onze zoon alleen niet naar de opvang bij koorts vanaf 38 graden. (Mag niet van de opvang). En als hij echt zichzelf niet is door het ziek zijn.

2 jaar geleden
Mijn zoontje gaat gewoon naar de opvang als hij verkouden is mits hij koorts heeft of ik echt aan hem zie dat hij totaal niet fit is. Tot nu toe heb ik hem nog niet thuis hoeven houden van de opvang. Zou naar je eigen moedergevoel luisteren en doen wat voor jou goed voelt. Iedereen zal hier een andere beslissing in maken.

2 jaar geleden
Met koorts mag dat eigenlijk niet en als een kindje koorts heeft dan is er meestal iets aan de hand,dus lekker thuis laten uitzieken...met verkoudheid gaat mijn dochtertje wel naar de opvang,in het herfst en wintermaanden zijn kinderen heel vaak verkouden,maar ik kijk altijd naar hoe ze zich voelt. Als ze erg hangerig/huilerig is dan gewoon lekker thuis blijven

2 jaar geleden
Ik vind dat jij zelf aan je kindje kan zien wanneer je kind echt zichzelf niet meer is, zonder koorts te hebben. Ik zelf houdt een zwaaaaar verkouden kindje wel thuis omdat mijn kinderen dan echt wel hangerig zijn. Maar als er lekker gespeeld kan worden en er geen koorts is dan breng ik ze wel want ook daar kun je spelen hahaa en idd kinderen zijn enorm vaak verkouden, vooral op de opvang.

2 jaar geleden
Voor mij zit er wel een verschil tussen opvang en opa/oma. Als (een van de) kinderen ziek zijn, dan overleg ik altijd met de oma die oppast. Meestal is dan de conclusie dat ze naar ons thuis komen. Mochten de kinderen echt ellendig ziek worden of mocht het niet gaan, dan komt een van ons naar huis.
Verkoudheid zou voor mij geen reden zijn om ze thuis te houden van de opvang, tenzij ze zich natuurlijk ziek voelen. Maar ze hebben daar afleiding, 9 vd 10x hebben ze het daar opgepikt en bovendien kunnen wij simpelweg ook niet zo vaak verlof nemen van werk😅

2 jaar geleden
Tot nu toe is ze gelukkig bijna nooit ziek geweest. Wel heel verkouden, ook wel last van doorkomende tandjes, maar dan is ze tussendoor wel vrolijk en lekker aan het spelen. Als ze dat heeft breng ik haar naar de opvang maar probeer ik wel een backup plan te hebben (en geef dat ook aan bij de leidsters). Tot nu toe ben ik 1 keer gebeld dat ze koorts had, toen heb ik zelf besloten om haar op te halen (toevallig was ik net thuis).

2 jaar geleden
Hier geldt de regel bij de opvang dat ze met een temperatuur van 38 of meer thuis blijven (dus met koorts). Met alleen een snotneus gaan ze wel gewoon heen.. zou ze wel thuis laten als ze zich echt niet lekker voelen. Dan willen ze toch het liefst knuffelen en slapen bij papa of mama.

2 jaar geleden
Ligt er een beetje aan. Ik heb m’n zoontje 1 keer thuis gehouden. Hij was echt ziek. Zowel verkouden als koorts, huilerig en gewoon echt ziekjes.
1x hebben ze mij gebeld dat hij echt niet lekker was en met de vraag wat ze kunnen doen. Ik heb hem toen ook opgehaald.
Verder met een verkoudheid gaat hij wel, geef het spuitje mee en vraag of ze zijn neusje regelmatig leeg willen halen. Mocht het niet gaan kan ik m altijd nog ophalen.
Maar echt snot en snot verkouden.. tja dan zijn ze toch vaak ook wel ziekjes en hij ik hem ook thuis