6 Reacties

3 jaar geleden

Ik ben zelf ook geboren met een gat in mn hart. Nooit nergens last van gehad en niets van gemerkt in mijn dagelijkse dingen. Vgm kan je het zelfs nog dicht groeien. Je kon er niets aan doen voel je niet schuldig. Het komt vaak voor en kan geen kwaad. Je bent een super mama!

3 jaar geleden

Mijn dochter met down nu 8 jaar heeft het ook. Ik snap je emoties heel goed. Bij haar kwamen we er pas achter toen ze 3 jaar was. Zij hoeft een keer in de 2 jaar op controle tot hij dicht is want de kans is heel groot ook bij die van jou dat het gewoon netjes dicht groeit. Mijn dochter groeit niet hard maar elke 2 jaar word hij wel steed kleiner.

3 jaar geleden

Mijn vriend is er ook mee geboren! Sport op hoog niveau en heeft er geen last van! Jaarlijkse controle en verder geen medicatie oid.

3 jaar geleden

Bij mijn zoontje is ook een hartruisje vastgesteld door de cb arts met 4 weken, daarna binnen 3 dagen gezien door de algemeen kinderarts die hetzelfde constateerde. Nu nog een maand wachten op de echo bij de kindercardioloog. Verder doet hij het heel goed, je ziet hem bijna groeien, waardoor de kans dat hij iets ernstigs heeft wel klein is. Hier hou ik me maar vast de komende maand. Maar schuldgevoel heb ik (nog) niet. Ben ook vrij rationeel. Hier hebt hier totaal geen invloed op tijdens je zwangerschap of daarna. Enige wat je kan doen is nu een veilig en liefde vol ‘huisje’ bieden. Merk wel dat ik hem nu extra in de gaten hou qua slaapt ie niet te veel en dergelijke en dat ik me wat sneller zorgen maak als ie lastig wakker wordt. Maar merk dan alweer snel dat het gewoon een heerlijke gezonde baby is.

3 jaar geleden

Ik ben zelf ook geboren met 2 gaatjes in mijn hart en als baby hieraan geopereerd. Ik ondervind er totaal geen hinder van, er zijn heel veel baby's die een klein gaatje in hun hart hebben bij geboorte en wat inderdaad vaak nog dicht groeit, maar bij mij was dit niet het geval. Ik dronk heel slecht, ik had de kracht er niet voor en toen kwamen ze erachter. Misschien anders even je vragen/onzekerheden opschrijven en bij de kindercardioloog voorleggen? Ik mag bijvoorbeeld niet extreme dingen zoals diepzee duiken of bungee jumpen maar daar valt prima mee te leven verder.

3 jaar geleden

Ja wij een beetje. Het gevoel van falen herken ik wel, we weten nog steeds niet wat hij heeft. Maar ons zoontje (dysmatuur geboren) groeit niet op normale voeding we zijn met 14 dagen opgenomen geweest en hebben er 13 dagen gezeten