36 Reacties

3 jaar geleden

Lijkt er wel op

3 jaar geleden

Lijkt er idd wel op. Hier kreeg me zoon het ook tijdens de bv. Dus zijn nu op de pepti gestapt en dat gaat super

VRIEND

3 jaar geleden

Ziet eruit als baby acne.

3 jaar geleden

Kan ook baby acné zijn..

3 jaar geleden

Bij mijn zoontje ook toen ik overstapte. Ik denk dat het bij ons acne was, want het trekt weg en hij lijkt verder nergens last van fe hebben

3 jaar geleden

Dank voor jullie reacties! Ik heb donderdag een afspraak staan bij het cb, ik dacht zelf eerst ook aan baby acne. T breid zich alleen nu uit op haar nekje en borst ☹️

3 jaar geleden

Dank voor jullie reacties! Ik heb donderdag een afspraak staan bij het cb, ...
Baby acne kan ook naar borst en nek uitstralen, heeft die van mij hier ook. Soms word het erger na een huilbui

3 jaar geleden

Gezien de overstap naar kunstvoeding lijkt het wel op koemelkallergie. Mijn eerste zoontje heeft KMA en daar kwamen we pas achter toen hij voor het eerst kunstvoeding kreeg en onder de rode vlekken met blaasjes zat. Dat verklaarde alle 'extra' klachten tijdens borstvoeding. Het CB weet vaak weinig van allergieën en gaven bij mij gisteren nog aan dat dat niet valt onder het CB maar de huisarts of kinderarts. Je zou de huisarts om advies kunnen vragen of je kan Pepti kunstvoeding halen. Dit heeft gedeeltelijk geknipte melkeiwitten, waar sommige kindjes met KMA het goed op doen. Het zou kunnen dat dat niet voldoende is, het kan een aardige zoektocht zijn om de juiste kunstvoeding te vinden. Speciale kunstvoeding is duur en wordt pas vergoed na een provocatietest. Oh en check de Facebook pagina koemelkallergie, super voor informatie en tips.

3 jaar geleden

Reactie op yenna 🍀

Baby acne kan ook naar borst en nek uitstralen, heeft die van mij hier ook. ...
Ah dat wist ik niet! Tnx

3 jaar geleden

Reactie op Mc43

Gezien de overstap naar kunstvoeding lijkt het wel op koemelkallergie. Mij ...
Ja ik ga voor de zekerheid de huisarts inschakelen, baadt het niet dan schaadt het niet.. ik zat zelf te denken om inderdaad over te stappen naar pepti. Na hoe lang overstappen werden de klachten bij jouw zoontje minder? Dankjewel voor de tips!

3 jaar geleden

Ja ik ga voor de zekerheid de huisarts inschakelen, baadt het niet dan scha ...
Kan ik helaas niet uit eigen ervaring over spreken. Ik heb borstvoeding gegeven tot hij 18 maanden was, waarvan een jaar zelf op een koemelkvrij dieet. Na 18 maanden stopte ik met borstvoeding en kreeg hij af en toe havermelk als alternatief. Maar als ik de FB pagina zie dan zou ik zeggen dat het binnen een paar dagen wel beter zou moeten worden.

3 jaar geleden

Hier zei het cb dat het baby acne was . Dat meestal rond 3 a 4 weken opkomt het is nu bij ons een heel stuk minder geworden is 5 weken

3 jaar geleden

Reactie op MandyE💖💙

Hier zei het cb dat het baby acne was . Dat meestal rond 3 a 4 weken opkomt ...
Nou laten we hopen dat t dan snel voorbij is🤞🏼

3 jaar geleden

Kabrita is kunstvoeding van geitenmelk en kun je gewoon bij de Etos halen. Is ook nog eens in Nederland geproduceerd!

3 jaar geleden

Nou laten we hopen dat t dan snel voorbij is🤞🏼
Ik hoop het ook voor jullie, maar het CB weet over het algemeen heel weinig over allergieën. Ze hebben bij ons ook maandenlang gezegd 'ja dat kan bij borstvoeding' over alle ongewone klachten. En dat is vrij standaard het verhaal van ouders in de KMA Facebook groep. Hetzelfde geldt voor de huisarts. Hoe gaat het nu bij jullie?

3 jaar geleden

Reactie op Joeboe

Kabrita is kunstvoeding van geitenmelk en kun je gewoon bij de Etos halen. ...
Veel kindjes met KMA kunnen ook niet tegen geitenmelk omdat die eiwitten lijken op koemelkeiwitten. Net als soja kijkt op koemelk qua samenstelling en daar vaak een kruisallergie mee is.

3 jaar geleden

Reactie op Mc43

Ik hoop het ook voor jullie, maar het CB weet over het algemeen heel weinig ...
Ja dit lees en hoor ik vaker helaas.. het is niet meer maar ook niet minder geworden.. weet even niet zo goed wat ik dan wel moet doen. Zat zelf te denken om te kijken of overstappen naar geit zin heeft, maar daar hoor ik ook wisselende verhalen over. Maar dan denk ik, kan t altijd proberen. Lastig🫠

3 jaar geleden

Ja dit lees en hoor ik vaker helaas.. het is niet meer maar ook niet minder ...
Heeft ze nu wel meer symptomen? Haar gezichtje ziet er precies hetzelfde uit als die van mijn zoon (en is baby acne). Ik zou wanneer geen extra symptomen laat zien nog even wachten met overstappen. Acne kan paar weken duren voordat het wegtrekt. Je kan daarna altijd nog overstappen.

3 jaar geleden

Reactie op Do95

Heeft ze nu wel meer symptomen? Haar gezichtje ziet er precies hetzelfde ui ...
Dat is ook waar, geen extra symptomen dus daardoor de twijfel. Hoe oud is jouw zoontje?

3 jaar geleden

Dat is ook waar, geen extra symptomen dus daardoor de twijfel. Hoe oud is j ...
Mijn eerste is bijna 2 en die zat ook vanaf 1.5week tot week 6? Onder de acne met kv. Mijn tweede is nu 2 weken en die heeft er ook al paar dagen last van met volledige bv.