14 Reacties
3 jaar geleden
Ik ben momenteel ook terug aan het werk en dus ook overdag 3 keer aan het kolven. Voor mij is er ook nergens een ruimte voorzien, daarom heb ik gekozen voor de elvie die volledig draadloos is, ik plaats de kolf op het toilet en kolf dan tijdens het werken. Ik werk met kinderen dus die vragen wel wat het geluid is, maar als ik het uitleg vinden ze het precies helemaal normaal 😊
3 jaar geleden
Reactie op Anber123
Ik ben momenteel ook terug aan het werk en dus ook overdag 3 keer aan het k ...
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat echt weiger te doen, omdat je gewoon het recht hebt om te kolven (zelfs 1/4e van je werktijd) en ik het te zot vind dat er geen ruimte is voorzien.
Natuurlijk prima als het werkt voor jou hoor! Maar het is goed te beseffen welke rechten we hebben en dat je ook recht hebt op je welverdiende rust, om je kindje te voeden.
3 jaar geleden
Ik sta als leerkracht voor de klas. De onderwijsassistent vervangt mij 2x onder schooltijd en 1x kolf ik na lestijd. Er is ook geen ruimte. Dus wordt ook steeds bekijken waar ik kan gaan zitten. Onze lokalen hebben hoge ramen zowel aan de straatkant met huizen tegenover als aan de gangkant. Vandaag kon ik kolven in directiekamertje, daar hangen gordijnen. De andere dagen is het zoeken.. maar ik ga hoe dan ook kolven, dus als het te lang duurt omdat ik eerst niet leuren voor een plek dan is dat maar zo. En hoop stiekem dat m'n directrice haar kamer ook beschikbaar stelt voor de andere 2 dagen.. (als ze ziet dat het zonder vaste afspraak niet goed werkt)
3 jaar geleden
Wij hebben met ons team een klein kantoor zonder kolfruimte. In kolf daar in het keukentje 🙁
Echt niet fijn zo tussen de koffiekopjes en de oud papier dozen.
De organisatie heeft wel een kolfruimte op het hoofdkantoor, maar dat is in een andere stad een klein half uur verderop. Daar ga ik natuurlijk niet naartoe rijden.
Heb nu een paar weken gekolfd en ben er al klaar mee. Zonde eigenlijk
3 jaar geleden
Ik werk ambulant dus ben veel onderweg. Ik heb de Youha kolf dus kan kolven tijdens autorijden. Als ik op kantoor ben, is er ook niet echt een chille , vaste ruimte om te kolven. Wel staan er een aantal kantoorruimtes leeg welke ik ook op slot kan doen. Ik plak telkens een briefje op de deur dat ik aan t kolven ben 😂
Maar herken wel wat je zegt dat er weinig speciale kolfruimtes zijn, en dat collegas soms heel makkelijk doen want "je kunt ook op het toilet kolven...."
3 jaar geleden
Ik zat met kolven in een oude bereidingsruimte (apotheek) op een stoeltje met een deur die niet volledig dicht kon.
Tijdens het kolven had ik ook een papier op de deur dat ik aan het kolven was. Fijn was anders, maar goed, ik had in ieder geval even 'privacy'.
Een aantal keren de vraag gehad hoe lang ik nog dacht te kolven en of ik als ik alleen middagen moest werken dan niet kon overslaan. (dus rond half 1 thuis kolven en pas in de avond rond kwart over 6 weer, nou echt niet!) Echt bizar hoe slecht bepaalde zaken geregeld zijn bij bedrijven en wat ik vooral heel erg vind dat het niet overal gerespecteerd wordt.
3 jaar geleden
Belachelijk werkelijk hoe slecht het vaak geregeld is! Je krijgt er betaald (!) vrij voor om te voeden danwel kolven. Dat is belangrijk omdat je, als je ontspannen bent, beter en makkelijker kan kolven. En er is het recht op een ruimte die voldoet, waaronder voldoende privacy en een koelkast.
Als je het al tijdens je zwangerschap hebt aangegeven, is het des te meer een schande dat er geen rekening mee wordt gehouden.
Ik werk momenteel nog thuis, dus de ideale kolf plek 😉 Maar straks op kantoor is ook een hele fijne mooie ruimte. Ik werk bij de rijksoverheid. Ook zijn m'n collega's heel begripvol. Ik weet dat ik hiermee heel veel mazzel heb, maar dat het voor iedereen zo zou moeten zijn...
Ik zet zelf in m'n agenda 3x per dag 'Kolven'. Hoewel ik ongeveer een half uur bezig ben, plan ik 3 kwartier (tip!), zodat je niet gelijk klem zit als je 5 minuten later begint, of als 't wat langer duurt.
Je kan de problemen waar je tegenaan loopt bespreken met je leidinggevende, de medezeggenschap/OR, een vertrouwenspersoon, maatschappelijk werker, de vakbond... Ik zou er zeker werk van maken, het is je goed recht! 💪🏼
3 jaar geleden
Reactie op Lidwine
Belachelijk werkelijk hoe slecht het vaak geregeld is! Je krijgt er betaald ...
Ik heb een heel fijne werkgever over het algemeen en denk dat het vooral onwetendheid is en niet perse dat ze niet bereid zijn.
Super dat het bij jou zo goed geregeld is, echt top inderdaad.
Ik ga het ook zeker in mijn agenda zetten en er echt de tijd voor nemen. Ik heb wel geluk dat ik in 5 minuten een voeding bij elkaar kolf, verder nog even afwassen en opruimen enzo en denk met een kwartier wel een heel eind te zijn.. en als ik overdag geen tijd heb om daarnaast fatsoenlijk pauze te nemen, dan ga ik lekker eerder naar huis 'om te voeden' haha🤭