21 Reacties

2 jaar geleden

Ik voel precies hetzelfde! Alleen wij zelf en onze dochter geven de baby een kus. De rest mag haar knuffelen.

2 jaar geleden

Alleen mijn ouders, schoonmoeder en beste vriendin mogen het hier. Gewoon aangeven als je niet wilt dat mensen het doen! Is jouw kind!

2 jaar geleden

Ja hoor, zolang het op zijn hoofdje of wang is vind ik het prima. Bij de gastouder krijgt hij ook 1000 kusjes van de andere kindjes. Zo krijgt hij weerstand denk ik maar. Maar als jij dat niet wil; opkomen voor jezelf meis. Het is jouw kindje en jij moet je eigen grenzen bewaken. Als mensen dat niet snappen; hun probleem! Je wilt toch ook dat je kindje later voor zichzelf opkomt?! 😘

2 jaar geleden

Mn schoonmoeder en moeder kunnen hem een kus op het hoofdje geven andere mensen of plekken is not done

2 jaar geleden

In principe alleen wij en onze andere kinderen. Ik had laatst een vriendinnetje van mijn dochter hier die kusjes wilde geven en daar heb ik tegen gezegd dat ze gewoon mag aaien. Ik weet dat mijn zusje ook een kusje op het hoofd geeft en vind dat prima. De opa’s en oma’s doen het volgens mij niet, maar zou ik ook niet erg vinden. Maar jij geeft aan het niet prettig te vinden. Niet toestaan dan zou ik zeggen! Wat anderen daarvan vinden is niet relevant, dit soort dingen moet je je gevoel bij volgen vind ik. Bij onze oudste gaf ik mijn grens minder goed aan en daar heb ik nog steeds spijt van.

2 jaar geleden

Familie mag kusjes op haar hoofd of wang geven… hele dichte vrienden (die soms meer als familie voelen zelfs) ook… verder niet… en ook als ze het niet wil hoeft t niet, ze mag (hoe klein ze al is) haar grenzen aangeven!

2 jaar geleden

Mijn schoonfamilie vindt dat ik namelijk overdrijf en doet het toch na paar keer gezegd te hebben😓

2 jaar geleden

Reactie op Sisilizzie

Mijn schoonfamilie vindt dat ik namelijk overdrijf en doet het toch na paar ...
Pfff verschrikkelijk zulke lui. Helpt het als je vriend/man het ze duidelijk maakt dat jullie dit gewoonweg niet willen? Je zou niet eens uitleg moeten hoeven geven pfff!

2 jaar geleden

Hij vindt dat ik ook soms overdrijf dat is het hele vervelende

2 jaar geleden

Reactie op Sisilizzie

Hij vindt dat ik ook soms overdrijf dat is het hele vervelende
😔 da's minder. Nouja het enige advies wat ik je kan geven is; wijs ze erop. Of geef bv een alternatief wat voor jou wel werkt. Stel ze geven kusjes op de wang, maar een kusje op het hoofd vind je niet erg. Zeg je gewoon ; 'ik vind het prettiger als je hem/haar op zijn/haar hoofdje kust ipv in zijn gezicht'. En als je het helemaal niet wilt hebben gewoon blijven herhalen en als ze dan niet luisteren dan zou ik de baby gewoon echt terug bij je pakken. Niemand die jou gaat vertellen hoe ze met jouw kindje om mogen gaan. Stel aub de grenzen, voor jou en dus ook je kind.

2 jaar geleden

Ik heb er ook veel moeite mee als mensen haar kussen! Vooral als het vlakbij de mond is, mijn schoonmoeder doet dat 😐. Voel me daar heel naar bij. Het overvalt me soms een beetje als mensen dat doen en dan wil ik niet gelijk zeuren, maar mocht het weer voorkomen dan ga ik er toch wat van zeggen. 1x een kusje op het hoofd zou ik minder moeite mee hebben.

2 jaar geleden

Reactie op Elodi91

Ik heb er ook veel moeite mee als mensen haar kussen! Vooral als het vlakbi ...
Urggh ja! Ik vind een kus op de wang (echt op de wang) of het hoofdje oke van familie en vrienden die ik als familie beschouw maar bij de mond? Gaat me ook wat ver. Dat doen ik alleen of mijn man 🤣

2 jaar geleden

Reactie op Ilonavankessel

😔 da's minder. Nouja het enige advies wat ik je kan geven is; wijs ze erop ...
Dankjewel voor t goede advies, super lief❤️

2 jaar geleden

Reactie op Sisilizzie

Dankjewel voor t goede advies, super lief❤️
❤️

2 jaar geleden

Reactie op Elodi91

Ik heb er ook veel moeite mee als mensen haar kussen! Vooral als het vlakbi ...
Ik begrijp je zo goed!!! Mijn schoonmoeder doet dat ook

2 jaar geleden

Laatst deed mijn schoonmoeder haar kin in de mond van me baby, ik heb haar hierdoor een maand lang niet meer gezien haha

2 jaar geleden

Reactie op Sisilizzie

Laatst deed mijn schoonmoeder haar kin in de mond van me baby, ik heb haar ...
Hahhaaa wtf wat bezielt mensen 🤣🙈

2 jaar geleden

Reactie op Ilonavankessel

Hahhaaa wtf wat bezielt mensen 🤣🙈
Snapjee!!?? Niet normaal 😂😂

2 jaar geleden

Hi nee alleen directe familie en dat ook beperkt. Wij hebben ook een polesie geen kusjes op de mond zelfs mama en papa niet, dit is haar te beschermen van alle raare virusen etc

2 jaar geleden

Reactie op Gita33

Hi nee alleen directe familie en dat ook beperkt. Wij hebben ook een polesi ...
*policy