24 Reacties

één jaar geleden

Mijn verloskundige doet dit niet voor de 41 weken. Dit omdat uit onderzoek is gebleken dat het dan het meest effectief is. Heb het beide keren om gesmeekt maar ze wou het echt niet doen. Ben beide keren in week 40 bevallen, dus het was ook niet nodig.

één jaar geleden

Gestript met 37 weken begin van de week.. Ik kreeg alleen 2cm ontsluiting en uiteindelijk einde van de week ingeleid. Persoonlijk schiet je er echt niet mee op als je niet al ontsluiting hebt.

één jaar geleden

Ik heb dit bij mijn verloskundige ook gevraagd, nog niet voor nu maar voor wanneer het zover is. Bij mij vertelde ze dat dit alleen nut heeft als jou lichaam hier zelf aan toe is. Wanneer je baarmoederhals nog lang en stug is zal dit dus echt niks uitmaken en alleen als vervelend worden ervaren. Het blijkt (zelf nog niet gehad) niet prettig te zijn en kunt hier valse weeen van krijgen die niks doen.. Je kunt het zeker voorleggen bij je verloskundige en aangeven hoe je hier in staat maar dat het goed kan zijn dat het niets doet of ze het nog niet willen doen..

één jaar geleden

Bij mij deed ze het pas vanaf 40 weken en je moet al ontsluiting hebben. Anders kunnen ze niet strippen. Vorige keer ben ik 3x gestript. De 3e keer had ik wel al weeën maar om even een extra zetje te geven

één jaar geleden

Denk dat je dan beter kunt vragen of je ingeleid kunt worden. Strippen heeft idd alleen zin als je lichaam er al klaar voor is.

één jaar geleden

Reactie op SUUSyq

Denk dat je dan beter kunt vragen of je ingeleid kunt worden. Strippen heef ...
Inleiden ook anders kan dat nog een paar dagen duren.

één jaar geleden

Verloskundige heeft mij gestript toen ik 40 weken was zonder effect verloskundige zei ook dat strippen alleen zinvol is wanneer de baby er klaar voor is.

één jaar geleden

Ben bij me dochter toen in week 38 week 39 week 40 en week 41 gestript. En dit heeft er toe geleid dat ik 4 cm ontsluiting had maar helaas heeft het nie geholpen toen. Miss dat ik volgende week als het kan gestript word in de hoop dat ik nog thuis kan en mag bevallen zo niet neemt zkh het die week er op over ivm te groot kindje

één jaar geleden

Ik ben gestript bij 38 weken ( had overigens toen al wel 2-3 cm). Ik ben toen mijn slijmprop verloren en de weeën begonnen, zetten nog niet helemaal door maar de volgende dag werdt ik ingeleid. Ben wel binnen 5 uur bevallen. 1ste kindje, dus wie weet heeft het toch dat extra zetje gegeven.

één jaar geleden

Reactie op Anouk9796

Ik ben gestript bij 38 weken ( had overigens toen al wel 2-3 cm). Ik ben to ...
Had je de hoop dan toch natuurlijk te bevallen ipv inleiding (aangezien die de volgende dag gepland stond)?

één jaar geleden

Reactie op Francis1991

Had je de hoop dan toch natuurlijk te bevallen ipv inleiding (aangezien die ...
Nee niet perse, ik ging naar het ziekenhuis voor een ballonnetje om de inleiding te starten maar bleek toen al 2-3 centimeter te hebben en een ballon was dus niet meer nodig. Toen vroegen ze of ik gestript wilde worden, prima baat het niet dan schaadt het niet. Ik vond het totaal niet vervelend verder.

één jaar geleden

Reactie op Anouk9796

Nee niet perse, ik ging naar het ziekenhuis voor een ballonnetje om de inle ...
Dat is fijn. Hoe heb je het inleiden ervaren?

één jaar geleden

Precies op 41 weken gestript en paar uur later begon de bevalling. Maar hiervoor moet je ook al wat ontsluiting hebben, wat een kleinere kans is met 37 weken...

één jaar geleden

Reactie op Francis1991

Dat is fijn. Hoe heb je het inleiden ervaren?
Ik vond het echt een hele fijne ervaring en ga deze keer wederom voor een inleiding. De rust die het mij gaf wetende wanneer mijn kindje kwam hielp mij enorm te ontspannen. Ik ben binnen 5 uur bevallen zonder pijnbestrijding. De weeenopwekkers ging continue in overleg ( harder zachter) waardoor ik volledige controle had. Ik vond de weeën goed op te vangen, wel een weeenstorm gehad maar dat was achteraf gezien toen ik op 9 á 10 cm zat. Ze hebben toen de pomp lager gezet en ik mocht gaan persen. 10 minuten geperst en ze was er. Ik vond het fijn dat ik overal de controle over had en er goed geluisterd werdt naar mijn wensen. Hele fijne ervaring. S’ochtends om 9 uur was ik in het ziekenhuis en savonds bij het eten lekker thuis 😊

één jaar geleden

Bij de eerste gestript met 40+4 door de verloskundige, maar dat heeft weinig uitgehaald. Met precies 41 weken mocht ik naar de gynaecoloog voor een controle, om te kijken of er nog genoeg vruchtwater was en ook toen nog eens gestript. Uiteindelijk was dat het benodigde zetje waarschijnlijk, want ‘s nachts begon het te rommelen en met 41+1 is onze eerste zoon na 6,5u geboren. Bij onze tweede ook 2 keer gestript met 40+4 en 41 weken door de verloskundige, maar dit deed niets. Uiteindelijk is met 41+2 in het ziekenhuis bepaald dat ik ‘inleidbaar’ was (mooi woord🤣) gezien er 1-2 cm ontsluiting was, en met 41+3 daadwerkelijk ingeleid en is onze tweede zoon na iets meer dan 5u na aanleggen van het infuus geboren. Vond strippen geen enkele keer vervelend. Inleiden was heftiger dan de natuurlijke bevalling, maar misschien doordat het sneller ging?! Infuus stond op de ‘recreatie stand’ haha, dus mn lichaam had maar een heel klein zetje nodig om alles op gang te brengen. Beide keren overigens zonder pijnstilling bevallen, en kijk er op terug als twee prima bevallingen. Nu nummer 3 nog eind januari💪🏻

één jaar geleden

Reactie op jds__

Bij mij deed ze het pas vanaf 40 weken en je moet al ontsluiting hebben. An ...
Bij mij hebben ze ook gestript. Maar ik had nog geen ontsluiting. Sterker nog. Ik had niks. 5 u na het strippen kreeg ik weeën. Valse voorweeën. Dit begon op woensdag . Donderdag op vrijdag nacht naar het zh. Met 0 ontsluiting. Dat was net gecheckt door de vk . Half uur later was ik in het zh. Tadaaa ! Je hebt 4 cm !

één jaar geleden

Zojuist ben ik met 37+5 gestript. Heb al wel een verwerkte baarmoedermond en 1 cm ontsluiting.

één jaar geleden

Zojuist ben ik met 37+5 gestript. Heb al wel een verwerkte baarmoedermond e ...
Verweekte

één jaar geleden

Vandaag met 38 weken proberen te strippen, helaas nog niet genoeg verweekt maar rommelt nu wel al heel de dag dus🤞🏼 ik blijf hopen

één jaar geleden

Proberen kan altijd maar het schijnt op dat termijn zelden iets te doen. Ze hebben het bij mij geprobeerd. Alles was verstreken, verweekt en 2 cm ontsluiting. T heeft fiks gerommeld en m’n slijmprop kon los. Maar nu ruim 2 weken later zit de kleine nog lekker hoor 😜