21 Reacties

2 jaar geleden

De eerste zin; ogen een beetje droog, lees daar ‘lijken een beetje droog’. Haar ogen is niets mee aan de hand haha 😂

2 jaar geleden

Zou het schimmel kunnen zijn? Of te veel verschonen kan soms ook een boosdoener zijn(tenzij het echt nodig is!), wanneer onze dochter eens een dag heeft met vuurrode schaamlippen gebruiken wij inotiol een dikke laag en bij de volgende luier verschoning is de uitslag al volledig weg. Elke sudocreme en zinkzalf hebben we geprobeerd maar het werd nooit beter, maar inotiol werkt meteen echt een life saver als je het mij vraagt!

2 jaar geleden

Ja dit herken ik wel van mijn dochter.. bleek toen meermaals een schimmelinfectie te zijn. Bij de huisarts geweest en anti schimmelcreme gekregen + hormoon crème om de huid te kalmeren. Toen ook als tip gekregen om schoon te maken met oliedoekjes (Kruidvat heeft deze) en absoluut niet met waterdoekjes of lotiondoekjes omdat schimmel juist groeit in een vochtige omgeving. Ik zou even de huisarts contacten.. ik dacht destijds ook dat het met sudocreme te doen was en toen binnen een dag had ik een kind die het uitschreeuwde van de pijn 😣

2 jaar geleden

Wij smeren gewoon vaseline erop of babybillen zalf van dr leenarts

2 jaar geleden

Probeer bepathen crème, bij ons hielp het het beste icm schoon lauwwarm water te gebruiken bij elke verschoning ipv doekjes (water wipes hebben ook nog 1 % anders dan water, wat kan nog steeds irritatie veroorzaken). Alleen voor ca een weekje gewoin in de wasbak wassen bij het verschonen en goed drogen. Daarna de bepathen crème. Na een weekje was het weg. 👍

2 jaar geleden

Mijn dochter heeft dot ook gegad en was schimmel. Even aan de huisarts vragen, met 2 x per dag antischimmelcreme en steeds goed drogen en billencreme met zinkoxide was het zo weg.

2 jaar geleden

Ik heb de huisarts maar even gebeld, wordt zo teruggebeld om een afspraak te maken! Dank tot zover voor jullie ervaringen!

2 jaar geleden

Ik ga morgen miconazol crème halen en dat smeren. Volgens de huisarts zou het dan met een week ong aanzienlijk moeten verbeteren of zelfs weg moeten zijn al. Ben benieuwd!

2 jaar geleden

Reactie op tessa-1

Ik ga morgen miconazol crème halen en dat smeren. Volgens de huisarts zou h ...
Bij mijn dochtertje helpt dat heel goed. Hopelijk is ze er snel vanaf.

2 jaar geleden

Mijn dochter had dat laatst ook. Kdv zei het is een schommeltje. Eerlijk gezegd zag ik het verschil niet met luieruitslag. Zij hebben er toch beter oog voor. Dus huisarts gebeld en kon die micozanol crème halen. Binnen een week weg

2 jaar geleden

Schommeltje is schimmeltje 😇. Autocorrect

2 jaar geleden

Reactie op Shiltje

Bij mijn dochtertje helpt dat heel goed. Hopelijk is ze er snel vanaf.
Hoop het ook! Ziet er heel pijnlijk uit maar gelukkig lijkt ze er niet zoveel last van te hebben

2 jaar geleden

Reactie op Limoncello

Mijn dochter had dat laatst ook. Kdv zei het is een schommeltje. Eerlijk ge ...
Oh goed in te horen dat het zo snel hielp! Ik ben vanochtend begonnen met smeren, vanavond weer en dan hopelijk over een weekje ook weg 🤞🏼

2 jaar geleden

Reactie op tessa-1

Oh goed in te horen dat het zo snel hielp! Ik ben vanochtend begonnen met s ...
Hier helpt miconazol goed maar let op, een paar dagen nadat het over is blijven smeren! Anders komt het terug!

2 jaar geleden

Reactie op Leo_

Hier helpt miconazol goed maar let op, een paar dagen nadat het over is bli ...
Jaaa dit vertelde de huisarts ook inderdaad! Dankjewel! Hopelijk is dit een eenmalig iets en niet iets terugkerends zeg…

2 jaar geleden

Reactie op tessa-1

Jaaa dit vertelde de huisarts ook inderdaad! Dankjewel! Hopelijk is dit een ...
Ah oké, was er mij dus niet bij verteld 🙄 Maar als het aan de voor of achterkant nog een x terugkomt en je bent er snel bij is het gelukkig echt heel snel weer weg!

vorig jaar

Micanozol crème

vorig jaar

Ik smeer het in met een stevige laag sudocreme. Niet te dun, ook niet te dik .. en ook even volhouden als het weg is het rood

vorig jaar

Voor de nacht een grotere maat luiers . En dan inklappen met talkpoeder

vorig jaar

Ze bleek uiteindelijk een schimmelinfectie te hebben en smeren met miconazol crème was de oplossing! Hierna ook geen last meer van gehad 🥰