15 Reacties

3 jaar geleden

Ow, klinkt juist als wat mijn kraamverzorgster vertelde; als je rechts bent, produceert rechts ook meer. Eerder toeschietreflex en lekt eerder en meer.

3 jaar geleden

Ooh is normaal, hier altijd links die grof meer produceert dan rechts. Is heel normaal dat 1 borst meer produceert!

3 jaar geleden

Reactie op Baby19900

Ooh is normaal, hier altijd links die grof meer produceert dan rechts. Is h ...
Ja he? Een beetje verschil snap ik nog wel, maar vond dit wel erg extreem qua hoeveelheid.

3 jaar geleden

Herken ik helemaal van beide borstvoedingsavonturen. Mijn rechterborst is het kneusje 😏

3 jaar geleden

Ja is heel apart, maar kan hier idd ook zo 70/100 ml schelen😅

3 jaar geleden

Is normaal heb ik ook

3 jaar geleden

Reactie op Birdy Nam Nam

Ow, klinkt juist als wat mijn kraamverzorgster vertelde; als je rechts bent ...
Dat gaat hier niet op. Ik ben rechts en rechts kolft vele malen minder haha

VRIEND

3 jaar geleden

De melkproductie is nooit gelijk. Kolf je of leg je de ene kant misschien meer aan? De grootte van je borsten (cup maat€ zegt ook helemaal niets over hoeveel melk. Je zou je kindje wat meer aan de minder producerende borst kunnen aanleggen, wellicht stimuleert dat. Ik weet ook niet hoeveel kunstvoeding je geeft, maar een combi en vooral op jonge leeftijd zorgt bijna altijd voor een stagnatie van de moedermelk.

3 jaar geleden

M’n dochter is nu bijna 6 weken oud en krijgt bv, en snachts geeft m’n vriend twee keer een fles met afgekolfde melk. M’n linker borst produceert 50-80 ml en m’n rechter komt nooit verder dan 20 ml. Er heeft vanaf het begin al een verschil ingezeten, so no worries 😊

3 jaar geleden

Reactie op DeniseD

De melkproductie is nooit gelijk. Kolf je of leg je de ene kant misschien m ...
Ik kolf beide kanten even vaak af, ik heb inderdaad geprobeerd om de linkerborst vaker af te kolven dan rechts maar maakt helaas geen verschil. Stagnatie zou niets uit moeten maken in mijn geval omdat ik vanaf begin af aan al kolf na geboorte direct en ook eigenlijk altijd voor of na voedingstijden van ons zoontje. Vanaf begin af aan moest het eerst op gang komen (spoedkeizersnede gehad) en had eigenlijk wel verwacht dat links op een gegeven moment ook wel meer zou gaan geven, maar zal dan wel zo horen.😊

3 jaar geleden

Ik voedt nu live, maar toen ik kolfde voor m'n dochter heb ik links wel eens 250 ml gehad en rechts 10 druppels😅 mijn linker tet werkte voor twee!

VRIEND

3 jaar geleden

Ik kolf beide kanten even vaak af, ik heb inderdaad geprobeerd om de linker ...
En je geeft je kindje toch ook borstvoeding? Je kunt wellicht nog proberen je kindje iets vaker aan die borst aan te leggen. Dat werkt nog altijd het beste voor de productie!

3 jaar geleden

Hier ook rechts super actief met productie 180 ml en andere borst 90. Ik heb een lactatiekundige gevraagd en die zei alleen de over producerende borst even druk eraf kolven indien nodig. Meer niet. Niet blok voeden want de andere borst wil je de productie niet naar beneden hebben. En gewoon wisselen van borst om en om. En als je baby meer drinkt als je minst producerende borst dan gewoon ook de andere borst aanbieden. Zo is het op zich geen probleem.

3 jaar geleden

Hier ook! Mijn rechterborst was altijd al kleiner, maar nu ook echt zichtbaar (ik loop nog net niet scheef en in strakke truitjes zie je het wel echt). Ik denk meer klierweefsel, ik kan me herinneren dat mijn linkerborst ook als eerst begon te groeien in mijn puberteit. Gewoon goed afwisselen van borst en dan is het geen probleem. Hier tenminste niet!😊

3 jaar geleden

Dat heb ik ook 🙃