12 Reacties
3 jaar geleden
Ik herken dit niet, maar ik zit zelf in mijn kraamweek en de verloskundige gaf aan dat een ontsteking in de baarmoeder een ontzettende sterke vieze geur heeft. Ik had namelijk een lichte vieze geur maar ze zei maak je geen zorgen want anders had ik het geroken zodra ik binnenkwam. Dus persoonlijk zou ik contact opnemen met de verloskundige als ik jou was.
3 jaar geleden
Reactie op F3
Bloedverlies is normaal, een vieze geur niet. Bellen!
Wat zou het zijn?
3 jaar geleden
Reactie op Mommytobe 💙
Wat zou het zijn?
Een sterke “dode” geur kan wijzen op een ontsteking. Tijdens mijn werk (verpleegkundige) zie (of eigenlijk ruik) ik dit alleen bij wonden die niet schoon zijn. Dit kan zijn bij een ontsteking, afgestorven weefsel, etc.
Bloedverlies zelf is wel normaal, ik heb na mijn KS bijna 6 weken gevloeid.
3 jaar geleden
Reactie op F3
Een sterke “dode” geur kan wijzen op een ontsteking. Tijdens mijn werk (ve ...
Wat doen ze dan als behandeling ?
3 jaar geleden
Reactie op Mommytobe 💙
Wat doen ze dan als behandeling ?
Ik ben geen obstetrie verpleegkundige dus ik heb werkelijk geen idee, ik weet alleen dat schone wonden niet stinken.
En je noemt een dood dier als voorbeeld, dat is vrij heftig. Ik zou hiervoor contact leggen met je verloskundige/gynaecoloog. Deze kunnen je onderzoeken en passend advies geven.
Sterkte!
3 jaar geleden
Alles laten nakijken. Bij infectie gaan ze de wonde reinigen, eventueel dood weefsel verwijderen, behandelen. Soms is er antibiotica nodig. Bij zo'n sterke geur niet twijfelen, gewoon laten nakijken. Kan vanalles zijn.
3 jaar geleden
Reactie op MimiPetka
Wat heeft de arts gezegd? Gaat het inmiddels beter?
Het is niet zo sterke geur meer..