4 Reacties

3 jaar geleden

Heb precies hetzelfde. Ben nu 38+2 en heb hem vandaag nog bijna niet gevoeld. Het is logisch dat je de baby minder voelt naar mate die groter groeit. Er is minder bewegingsruimte. Ik vind dat artsen wel snel beginnen over inleiden etc. Spreek net mn schoonmaakster die ook met 38 weken is ingeleid. Die heeft achteraf spijt dat ze het niet wat natuurlijker heeft laten verlopen. Was het wel echt nodig? Ze heeft een weeen storm gekregen en had haar baby, gezond en wel na 3u (?) vanaf inleiden. Ze vond dit achteraf echt te snel gaan. Maar goed als je bloeddruk te hoog wordt of je krijgt andere medische indicaties dan moet je aan je veiligheid van jou en de baby denken. Ik weet alleen niet zo goed of minder bewegen daar ook onder valt? Ik heb geen ctg gedaan tot nu toe. Maar als die ok zijn zou dit voor mij niet de doorslag geven om om mij in te laten leiden. De baby wordt groter dus logisch dat je minder beweging voelt. Dat hoeft toch niet perse erg te zijn? Ik merk dat ik wel iets alerter er nu op wordt maar ik ben voor de natuur zijn werk te laten doen en niet te snel medische interventies in te schakelen. Maar wat daar in juist en goed is om te doen kan alleen jij met je partner beslissen obv adviezen die je krijgt. Luister naar je hart, dat klopt altijd. Liefs!

3 jaar geleden

Ik ben nu 39+1 weken zwanger. Wat ik vooral merk is dat de bewegingen minder krachtig zijn, maar ik voel hem wel regelmatig. Wel moet ik erbij vermelden dat hij al mijn hele zwangerschap (vanaf een baby goed voelbaar is natuurlijk) enorm beweeglijk is. Soms voel ik hem even niet en ben ik meteen bang dat er iets is. Wat ik nu ook merk is dat hij niet meer zo snel reageert als eerder als ik op mijn linkerzij ga liggen en op mijn buik duw. Soms komt hij dan heel laat pas met een beweging. Dit kan komen doordat babys vanaf een week of 36 ook in een REM slaap terecht kunnen komen. Dit zijn dus een beetje mijn ervaringen. Ja, ik ben ook onzekerder dan voorheen omdat ik hem minder voel dan voorheen. Maar als ik een advies mag geven; ga op het advies van de deskundigen af. Inleiden is absoluut minder fijn, maar ze zeggen het niet voor niks lijkt mij. Succes daar en het komt vast allemaal goed 馃崁馃槝

3 jaar geleden

Ik ben nu bijna 38 weken zwanger. En voel de baby ook een stuk minder. Is ook heel normaal. De baby heeft ook bijna geen ruimte meer om te bewegen en kan zich alleen nog omdraaien. Mijn verloskundige zei van de week als het echt te rustig wordt, bellen. Maar dan eerst plat gaan liggen en porren om te kijken of je een reactie kunt opwekken.

3 jaar geleden

Ik merk ook dat ik hier onzeker over ben. Ben nu 39+1 en voel de baby ook minder hard bewegen en minder vaak. Maar idd zoals hierboven al is genoemd komt dat hoop ik doordat ze meer en langer slapen en minder ruimte hebben. Ik probeer dus te vertrouwen op mijn baby en dat het goed komt want voel het wel elke dag meerdere keren. En alles is altijd goed geweest