13 Reacties

3 jaar geleden

Ik zou haar juist laten doen wat ze leuk vindt en waar ze toe in staat is. Dit geeft haar een gevoel van zelfstandigheid en ze leert er ook veel van. De meeste kleine meisjes vinden het leuk om te moederen. Maar goed dat is mijn mening

3 jaar geleden

En uiteindelijk ben jij de baas, je kunt je grenzen aangeven

3 jaar geleden

Ik heb zelf een jonger zusje van 9 jaar verschil. Ik ben ook van mening dat je haar het beste gewoon lekker der ding kan laten doen. Ik ben er heel zelfstandig en volwassen van geworden. Dit betekend natuurlijk niet dat dit bij iedereen zo is. Maar communicatie is the key 🙋🏽‍♀️💋

3 jaar geleden

Ik snap je gevoel van het zelf willen doen, toch denk ik dat je uiteindelijk blij zal zijn als zij je wilt en kan helpen met ditsoort taakjes. En misschien vindt ze het op die leeftijd leuk om een paar keer te doen en is de behoefte daarna weg. Je kan natuurlijk in het begin altijd even wachten tot je er zelf klaar voor bent dat zij komt helpen.

3 jaar geleden

Sta best perplex van je bericht. Wat is er mis mee dat het zusje van je kind graag zou willen helpen? Ze te horen is ze hartstikke blij. Met deze taken helpen op die leeftijd is ook helemaal niet de moederrol overnemen. Mogen je ouders of wie dan ook, ook nooit een flesje geven? Ik ben bang dat door juist deze dingen te verbieden, je haar het gevoel geeft buiten gesloten te worden. Je kunt dit toch ook samen met haar doen? Het lijkt alsof er nog veel te behalen valt in de relatie met je stiefdochter, dit kan daar mooi bij helpen. Plus, het geeft een betere band tussen je eigen kind en haar zus..

3 jaar geleden

Ze is 9, wat voor moederrol denk je dat ze daadwerkelijk gaat aannemen. Mijn oudste is 18 als haar zusje wordt geboren, het is toch juist leuk om oudere broers/zusjes bij de opvoeding te betrekken.. ik vind het juist leuk als ze een keer een flesje willen geven, of een speentje. Zou dit ook zeker met je partner bespreken en kijken hoe hij erin staat.