11 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op Kris05
Hier is het vanzelf gegaan eigenlijk… ook de fles van 23u is er inmiddels a ...
De groentenhap gaat heel goed en vervangt wel een flesje. Fruit lukt nog niet zo goed. Ze drinkt overdag niet zoveel (4x 180 en niet elke keer flesje leeg). Maar meer krijgt ze niet op..
2 jaar geleden
Reactie op Littleprincess2021
De groentenhap gaat heel goed en vervangt wel een flesje. Fruit lukt nog ni ...
Hier gaan de flessen ook niet helemaal op. Ze krijgt 5 x 180, laatste fles rond 23:00. Daar wordt ze zelf wakker voor. Ik wacht het gewoon af tot ze het niet meer nodig heeft. Ze eet wel vaste voeding maar nog niet zo heel veel. Ik bied dat wel altijd aan vóór de fles.
2 jaar geleden
We zijn net voor de 6 maand begonnen met loshalen van nachtflesjes 23 uur en soms 4 uur door na 7 uur flesje hem na bed te brengen en pas flesje te geven wanneer hij zelf aangeeft.. eerst was het half 2 en verschoof langzaam na 4 uuur en nu 2 week later slaapt hij door en wilt hij pas om 6 uur flesje
2 jaar geleden
Reactie op Mara-a
Hoe bedoel je vanzelf? Liet jouw kindje de 23:00 voeding staan?
We moesten hem altijd wakker maken voor die fles. Op een gegeven moment zijn we daarmee gestopt, het wakker maken, om te zien of hij zelf kwam. Maar hij sliep gewoon door. Wordt nu elke ochtend rond 6 uur wakker maar dan ligt hij gewoon te spelen in zn bedje. Krijgt pas om 07.00 de fles
2 jaar geleden
Hier schoof hij het zelf steeds verder naar voren, totdat hij steeds tussen 4 en 5 bleef komen ben ik er gewoon van de 1 op de andere dag mee gestopt en heb ik gekeken of het wel echt honger was of alleen zuigbehoefte. Toen ben ik steeds zn speentje gaan geven en dan sliep hij verder. Vanaf dat hij ongeveer 4 maanden was geen nachtvoeding meer hoeven geven. We geven ook geen droomvoeding, dus zn laatste fles is om 18:00 uur en zn eerste fles rond 6:30/7:00.
2 jaar geleden
Goed nieuws, ze slaapt weer beter door aan 1 stuk.
Laatste fles om 18u (heb haar nooit wakker gemaakt voor een droomvoeding) en slaapt nu tot 4u of 5u door. Ze heeft dan ook steeds een poepluier en nadien krijg ik haar enkel met fles in slaap terug. Anders begint ze gewoon te spelen (wat snel leidt tot huilen).
Ik geef nu 150 ml, ze grijpt ook echt uitgehongerd naar de fles en wil graag nog meer. Maar is dan wel tevreden met speentje. Morgen eens 120 uitproberen ..
2 jaar geleden
Fijn dat ze zo'n stuk slaapt! Hopelijk schuift dit op een gegeven moment steeds meer op als je het langzaam afbouwt.
Hier zijn we ook nog erg zoekende. Altijd een droomvoeding gegeven om 23:00, maar sinds we die proberen af te bouwen komt ze 's nachts om 3:00 uur alsnog voor een flesje. Speentje is dan niet voldoende, die pakt ze sowieso niet. Nu zit ik te overwegen om te stoppen met de droomvoeding en dan gewoon te wachten totdat ze zelf komt.