60 Reacties
2 jaar geleden
Wij hebben nog geen oorbellen laten schieten hoewel mijn man dit heel graag wilt, wacht ik liever.
Maar mijn schoonzus heeft dit al vanaf de geboorte laten schieten. 2-3x per dag spray en even draaien aan de oorbel, altijd handen wassen, ik weet niet welke oorbellen jij hebt gekozen maar als de achterkant te lang is kan deze steken (had mijn schoonzus voor) dus zeker nachecken en voor de rest niet aan peuteren..
2 jaar geleden
Reactie op ladyladylady
Wij hebben nog geen oorbellen laten schieten hoewel mijn man dit heel graag ...
Dankjewel!! Hoe draai je aan de oorbel? Van voor of achter?
2 jaar geleden
Ik snap het ding niet zo van oorbellen laten schieten bij baby's.
Ze kan niet zelf de keuze maken of ze oorbellen wil ja of nee.
Misschien wil ze wel helemaal geen oorbellen en die heeft ze nu dan wel. 🤷🏼♀️
2 jaar geleden
Heey,
Bij mijn dochter heb ik het toen der tijd nog jonger gedaan. Alleen dan bij een piercer. Die zei tegen mij 2 keer per dag draaien en verder niet aankomen of schoonmaken. Aangezien baby’s niet vies zijn en er niet mee vieze handjes aan gaan zitten kan je er het beste zo weinig mogelijk mee doen. Wanneer het zou gaan irriteren moest ik zelf met zout mengen in water en het daarmee schoonmaken. Dit is nooit nodig geweest want het is nooit gaan ontsteken. Nu is het een dame van richting de 3 jaar die heel trots is op haar oorbellen en elke keer wil wisselen van oorbellen. Zo leuk 🥰
2 jaar geleden
Geen idee hoe de nazorg is bij een baby maar ik zou wel erg goed opletten dat ze niet gaan ontsteken☺️
Ik heb als kind zijnde altijd ontstoken oorbel gaatjes gehad en dat deed vreselijk veel pijn! Dus als tip even goed in de gaten houden 😘
Ik weet dat ze bij kindertjed vaak druppeltjes aan doen ( je kreeg dan een klein busje was wit met rood) en deed je sochtends en savonds en dan achterkant paar keer draaien
Succes
2 jaar geleden
We staan allemaal anders in het opvoeden van onze kindjes !
Zelf zou ik mijn baby ook geen oorbellen geven maar wie ben ik om over iemand anders zijn baby te oordelen?
In sommige culturen is dat heel normaal, net zo als andere dingen waar wij denken van, eh nee mijn kind niet.
We zijn niet allemaal niet gelijk en je mag gerust ergens iets van vinden maar je kunt ook denken
" Ik vind dit niet oke maar ik sluit dit topic en doe alsof ik het niet gezien heb"
2 jaar geleden
Reactie op kimweesp
Onze dochter krijgt volgende week ook oorbellen. Daarom kwam ik op dit topi ...
Vaak leggen ze het wel uit🤭
Vooral afblijven afblijven afblijven en 2x daags draaien met druppeltjes dacht ik ( goed handen wassen van te voren)
Dit was altijd bij kindjes zo dus denk bij babies niet anders
En zou in de gaten houden of de boel niet gaat ontsteken :)
MOD
2 jaar geleden
Dag dames,
Zojuist heb ik een discussie verwijderd. Bizar om te lezen hoeveel scheldwoorden en/of pest gedrag ik heb moeten verwijderen. Fijn dat jullie blij zijn om te lezen dat er iemand van het forum is. Wij staan daar als 24baby anders in. Ja, ze had het andere mogen verwoorden. Echter staan wij schelden niet toe. Wij zullen dit achter de schermen bespreken met elkaar en eventuele acties nog ondernemen. Als je een reactie ziet waarvan je vindt dat het niet ok is, flag dit of reageer er respectol op. Met minstens 3 man vervolgens 1 uitschelden en o.a. kinderachtig en kinderloos noemen is dat niet.
Wil je het hier verder over hebben? Neem dan contact met ons op via micky@24baby.nl en/of moderatorteam@24baby.nl
2 jaar geleden
Reactie op Sem_
Dag dames,
Zojuist heb ik een discussie verwijderd. Bizar om te lezen hoev ...
Sorry maar “met 3 man 1 uitschelden”? Niemand heeft deze persoon uitgescholden in de terug reacties. Er werd bitch gezegd, achterlijk omdat mensen oorbellen schieten, dat iemand een grote “waffel” heeft omdat die oorbellen wel ok vindt, de weder reacties op deze harde uitspraken bleven respectvol, maar zeker geen gescheld terug.. tja. Eventuele acties ondernemen omdat er gelachen werd met het feit dat iemand begon te schelden met bitch en achterlijk 🧐 ik word niet graag afgebeeld als een pestkop (terwijl het verwijderd lid degene was die het schelden deed), wat in jouw reactie gebeurt. Maar goed, dankjewel om de off topic reacties onder controle te houden en ik wacht mijn sanctie af :)
- Edit admin Micky -
() zin weggehaald, onnodige sneer naar mod
2 jaar geleden
Reactie op ladyladylady
Sorry maar “met 3 man 1 uitschelden”? Niemand heeft deze persoon uitgeschol ...
Haha ja ik zal wel compleet verwijderd worden, had laatst ook al een 'aanvaring' met zo'n one day fly forumgebruiker. Kreeg een en meteen de laatste waarschuwing toen. Alsof ik iemand heb bedreigd of whatever.
Vind het echt absurd dat je voor iemand opkomt, uitgescholden wordt en vervolgens volgt er voor ons sancties. Bizar. Ik heb geen scheldwoord in mijn mond genomen, wel gezegd dat ze kinderachtig is en daar sta ik nog steeds achter. Gooi dan m'n account maar weg als dat zo nodig is. Maak ik wel weer een nieuwe aan met een ander mail adres 😁👍🏻
2 jaar geleden
Reactie op Ilonavankessel
Haha ja ik zal wel compleet verwijderd worden, had laatst ook al een 'aanva ...
Je neemt me de woorden uit de mond
2 jaar geleden
Reactie op kimweesp
Dit bericht is verwijderd
Precies. Moderators moeten toch ook kunnen zien hoe mensen zoals wij normaal gesproken met het forum omgaan en hoe fijn dat gaat?? Het is dat ik erg veel aan jullie heb en veel van elkaar kunnen leren anders had ik die app allang eraf gegooid met dat gezeik steeds.
- edit admin Micky -
Zin weggehaald, vervelende reactie richting een mod
ADMIN
2 jaar geleden
Hi dames,
Ik zie ontzettend veel ontrust en nu ook vervelende reacties richting mod Sem.
Er zijn jammer genoeg wel eens opstootjes op het forum en dat kan van twee kanten komen. Ik snap dat het vervelend is als iemand een veroordelende reactie plaatst en dat er irritatie onderling kan ontstaan. Als zoiets in een volle ruzie doorgaat kiezen wij er vaak voor om beiden kanten hierover aan te spreken. Schelden of op een andere manier iemand naar benaderen is namelijk nooit toegestaan. Achter de schermen zijn wij daar dan ook vol mee bezig als we zoiets zien. Waarschuwingen geven wij altijd per mail, dus dat is niet zichtbaar voor andere gebruikers. Dat doen we omdat het voor niemand leuk is om publiekelijk aangesproken te worden en we willen juist graag een fijne sfeer op het forum houden.
Opkomen voor iemand anders mag zeker. Maar het ligt er wel aan op de manier waarop. Hier ging het dusdanig mis dat Sem er voor gekozen heeft om de hele discussie te verwijderen. Dat doen we liever niet, tenzij de discussie het topic en de ts te veel in de weg zit. Dat was hier het geval. Zodra de rust terug is in een topic kijken we of het nodig is om mails te versturen.
Feedback is zeker welkom en ik en het modteam van 24baby staan daar ook altijd voor open. Vervelende opmerkingen maken naar een mod nadat zij heeft ingegrepen, is dan weer niet oké. Ik zal deze reacties dan ook aanpassen zodat wel de opbouwende feedback zichtbaar blijft, maar nare opmerkingen haal ik wel weg. We hebben hier overigens ook een feedback-topic over en jullie mogen mij altijd mailen via micky@24baby.nl, voor direct contact.
Jullie kunnen onze manier van werken uiteraard ook nalezen in onze gedragsregels: https://www.24baby.nl/zwanger/community/gedragsregels-forum/
Ik hoop dat jullie verder weer on-topic kunnen reageren. Volgens mij ontvangt ts graag reacties over het verzorgen van oorbelletjes bij een baby.
Fijne avond nog allemaal!
Liefs,
Micky
2 jaar geleden
Ik snap dat dit een leuk forum moet blijven maar wij waren juist degene die het voor sisi opnamen omdat ze vroeg naar hoe je het beste de nazorg van oorbelletjes bij haar baby kon doen en er werd niet op haar vraag gereageerd maar direct met " waarom zul je zoiets doen bij je baby"
Ik dacht dat dat juist de reden was van de moderators om dat in de gaten te houden.
Maargoed bij deze wil ik alsnog dan bij excuses aanbieden als ik misschien iets te ver ben gegaan. Het moet een leuk form blijven en vind het leuk om hier verhalen te lezen waar om soms zelf ook nog wat informatie uit kan halen. Of als ik zelf een vraag heb dat ik die hier kan stellen
Ook heb ik een erg leuk clubje in de miskraam groep waar ik erg veel steun uithaal omdat voor mijn dochter ik helaas een miskraam heb gehad
Hopelijk mag ik nog eventjes op dit forum blijven hahahah !
En tuurlijk heb ik ook respect voor de moderators die alles proberen in de gaten te houden zodat deze app zo leuk en gezellig mogelijk blijft
Maar soms zijn er ook mensen die zich voor 1 dag aanmelden en dan gaan lopen klagen en haten op alles en iedereen en vooral hun zin willen doordrammen
We hebben allemaal onze eigen mening maar het ligt er maar net aan hoe je het uit.
Want ook in dit topic ben ik er niet mee eens dat je je baby oorbelletjes laat schieten maar ik bewoorde het anders en kreeg hier geen gezeur? Dus soms is het ook maar net hoe het geformuleerd word
Ik wens iedereen een fijne avond, goed weekend en een fijne vakantie voor degene die vakantie hebben
En sisi succes met de nazorg van de oorbelletjes van je kleintje !
Veel liefs ❤️
2 jaar geleden
Reactie op J.W.N
Ik snap dat dit een leuk forum moet blijven maar wij waren juist degene die ...
Dankjewel voor alles!🩷
2 jaar geleden
Reactie op Nanda ~
Heey,
Bij mijn dochter heb ik het toen der tijd nog jonger gedaan. Alleen ...
Mag ik aan jou vragen waar? Ik kan dus geen piercer vinden alleen maar schieters…