8 Reacties

vorig jaar

Herkenbaar! Ik had hetzelfde bij een nieuwe leidster van mijn zoontje. Ze gaf me niet eens een hand toen ik binnenkwam en stelde zich niet voor.. Maar 3 weken later ging hij (om een andere reden) naar een andere groep, dus opgelost. Maar ik zou het misschien eerst even 1/2 maandjes aankijken. Anders is het misschien erg veroordelend als je er gelijk iets van zegt. En iedere keer bij het ophalen het gesprek aangaat over hoe het die dag is gegaan. Als je dan hetzelfde gevoel hebt, kun je het ook onderbouwen door te zeggen dat je dit vindt nav de gesprekjes die je hebt gehad etc.

vorig jaar

Ik zou het inderdaad ook even aankijken en kijken hoe de breng en haal momentjes zijn. Verder zou ik wel altijd naar je gevoel luisteren. Het is belangrijk dat je je kind ergens achterlaat met een gerust en fijn gevoel. Daarnaast zit vaak je eigen gevoel en al helemaal je moedergevoel juist.

vorig jaar

Vervelend dat je dat gevoel hebt. Ik zou me er niet bij neerleggen. Je vertrouwd iemand het dierbaarste in je leven toe, je kind. Daar moet je gevoel zeker goed bij zitten. Misschien niet meteen veroordelen en idd even een paar keer kijken hoe je kind is na de opvang, hoe is de overdracht, tussendoor misschien bellen om te vragen hoe het gaat. Na een paar keer zal je gevoel of verdwijnen of sterker worden en daarna zou ik handelen vanuit je gevoel. Maar je moet ook wel eerlijk zijn naar haar toe. Geef aan wat je ptettig vind bijv of anders zou willen. Ze is jong en zal nog groeien in haar vak daar moet ze ook wel de ruimte voor krijgen. Ik hoop dat je hier iets mee kan.

vorig jaar

Werk in de opvang.. en mijn tip is eigenlijk wel om het even aan te kaarten bij de leidinggevende. Ik vind 'geen klik' hebben bij iemand iets anders dan 'niet met goed gevoel' achterlaten. Misschien komt die vertrouwensband straks wel maar als je gevoel niet goed is.. Dan kan de leidinggevende hier misschien wel wat mee om ervoor te zorgen dat je haar wel met goed gevoel kan wegbrengen

vorig jaar

Moeten er niet altijd twee mensen op een groep staan voor het 4 ogen principe? Sorry verder geen antwoord op je vraag, zou ook een gesprekje met de leidinggevende aan gaan denk ik!

vorig jaar

Ik moet zeggen vind dit erg dubbel… ik zelf ben moeder van een 1 jarige dochter en werk ook in de opvang maar wat jij omschrijft ( make-up, kunstnagels) ja dat heb ik ook maakt mij niet een minder goede pm’er ik ben ook begonnen op me 19e met net zoveel liefde als wat ik nu nog steeds doe beoordeel niet gelijk een boek op zijn voorkant. Kijk het even aan, ga in gesprek met haar om te kijken hoe ze communiceert voelt het niet goed dan inderdaad naar hoger op stappen. Kind is net nieuw probeert zich waarschijnlijk ook aan te passen geef het wat tijd.

vorig jaar

Reactie op Toettie

Moeten er niet altijd twee mensen op een groep staan voor het 4 ogen princi ...
Nee hoor, dat houdt vierogen principe niet in. Werk zelf ook binnen de kinderopvang als beleidsmedewerker en cosch. Stukje uit vakblad Kinderopvangtotaal: "Er bestaat verwarring over de term ‘vierogenprincipe’. Het is een misvatting dat er altijd twee volwassenen moéten zijn. Als de GGD-inspecteur een pedagogisch medewerker alleen op de groep aantreft, betekent dat nog geen overtreding. Vier ogen betekent dat je je als kinderdagverblijf hebt ingezet om meekijken en meeluisteren makkelijk te maken. Kun je aantonen dat je medewerkers elkaar bijvoorbeeld met doorkijkjes goed in de gaten kunnen houden?" https://www.kinderopvangtotaal.nl/het-vierogenprincipe-in-het-kort-1437652w/

vorig jaar

Ik zou je onderbuik gevoel bespreekbaar maken! Je kiest met reden voor een opvang vanwege goed gevoel en visie die bij jullie opvoeding past. Vertrouwen is een heel belangrijk onderdeel! Eventueel kan je afspreken om even tijdelijk extra foto’s of updates te krijgen? Als je ziet dat je kleintje happy is, scheelt dat misschien?