19 Reacties
3 jaar geleden
Wat maakt het dat je nieuwe baan je zo ongelukkig maakt?
Misschien eerst even met je werkgever daarvoor gaan zitten en bespreekbaar maken.
Wie weet kan er wel wat aangepast worden zodat jij het wél naar je zin hebt?
Ik was een paar weken terug er ook helemaal doorheen op het werk (gezeur cliënten, gezeur collega's onderling, hoge werkdruk en mezelf totaal niet lekker voelen) en heb dit bespreekbaar gemaakt bij werkgever en collega's en inmiddels gaat het weer goed.
3 jaar geleden
Wat maakt het dat je nieuwe baan je zo ongelukkig maakt?
Misschien eerst e ...
De visie, wat voor mij heel onnatuurlijk aanvoelt en me heel veel moeite kost en geen fijne collega. Ik heb het bespreekbaar gemaakt bij de collega en mijn werkgever. Visie zal niet veranderen, collega ook niet… 😔
3 jaar geleden
Een aantal jaar geleden heb ik een burnout gehad, ook doordat ik ongelukkig was op werk.
Een burnout kan heel zwaar zijn, met geen energie en eventueel depressieklachten. Dit wil je al helemaal niet in combinatie met je zwangerschap.
Hoe ver zijn jullie al in jullie zoektocht voor een huis? Overleg met je partner dat je bang bent voor je (mentale) gezondheid en stop eventueel eerder met werken bij deze baan als dat een optie voor jullie is.
Of meld je eventueel wel ziek, want mentale klachten zijn ook een reden om je ziek te melden. Je kunt dan eventueel contact opnemen met een vertrouwenspersoon op werk of vragen om een bedrijfsarts.
Zorg goed voor jezelf!
3 jaar geleden
Ziek melden! Waarom moeilijk doen? Je krijgt er stress van en bent hartstikke ongelukkig. Lijkt me ook niet goed voor je zwangerschap. Gun jezelf de tijd voordat je er straks mentaal écht doorheen zit!
3 jaar geleden
Ik heb een soortgelijke situatie gehad tijdens mijn vorige zwangerschap. Ik kreeg totaal geen steun en had geen aansluiting, terwijl duidelijk was dat ik het moeilijk had met ADHD en zonder medicatie (niet veilig tijdens zwangerschap). Ik voelde mij vreselijk vanaf 16 weken tot 29 weken en toen kreeg ik paniekaanvallen en gaf mijn huisarts aan dat ik beter de ziektewet in kon. Ik vond het ook heel moeilijk om zonder fysieke klachten in de ziektewet te komen, maar er viel zo'n last van mijn schouders op het moment dat ik die beslissing heb gemaakt. Jouw mentale gezondheid is net zo belangrijk als je fysieke gezondheid en een net zo goede reden om de ziektewet als sociale voorziening in te zetten. Het gaat om jouw gezondheid en dat van de baby, dat is het aller belangrijkste.
Praktisch advies: ik zou de baan aanhouden en ziekmelden zodra je je daar goed over voelt. Het is nooit 'te vroeg' in de zwangerschap als jij ongelukkig bent.
3 jaar geleden
Gebruik deze baan om een hypotheek/huis te krijgen en hou dat ook als doel.
Je kunt je altijd ziek melden en je hoeft aan je werkgever niet kenbaar te maken wat de reden is (mentaal/fysiek). Totdat er een bedrijfsarts bij komt kijken.
Misschien dat dit niet het juiste moment is om te switchen, kan ik mij in vinden.. Maar als jij je niet lekker in je vel voelt.. Meldt je je gewoon ziek.
3 jaar geleden
Ik herken je verhaal wel. Zit ook nog niet zo lang in mijn nieuwe baan, en merk de afgelopen tijd veel twijfel en ook weken waarbij ik me echt ongelukkig voel. Maar ik geef daar ook de hormonen en zwangerschapskwaaltjes de schuld van, want daardoor kom ik er absoluut niet lekker in. Kan het bij jou ook (deels) daardoor komen? Ik vind het zelf een spannend idee om nu, vol hormonen, dit soort grote beslissingen te maken omdat ik niet mezelf op het best ben. Sorry, kan je niet echt verder helpen. Maar omdat er veel voor je op het spel staat (huis/hypotheek) misschien goed om af te wegen of het ook iets kan zijn wat juist door je zwangerschap beïnvloed kan worden? Sterkte iig!!
3 jaar geleden
Reactie op Enzo2573
De visie, wat voor mij heel onnatuurlijk aanvoelt en me heel veel moeite ko ...
Ah dat is vervelend zeg..😮💨
Ja het is lastig, maar ik denk dat ik mij dan ook ziek zou melden eerlijk gezegd.
Ontslag zou ik pas nemen als ik inderdaad de zekerheid had dat ik ergens anders aangenomen werd, zeker nu je zwanger bent.
Of.. toch doorzetten met in je hoofd dat het voor een goed doel (huis) is, maar als je er alleen maar extra stress van krijgt, is dat het dan waard?
Maak anders eens een lijstje met de voor en nadelen als je blijft of ontslag neemt/andere baan aanneemt.
3 jaar geleden
Bedankt voor al jullie reacties!
Ik vind het zelf ook zo lastig. Mijn vriend is echt heel lief en begripvol. Hij vind het heel erg voor mij dat ik zo veel verdriet heb hierdoor en geeft aan het niet erg te vinden als ik opzeg en we later een huis kopen. Maar ik weet diep van binnen dat hij ook héél graag, net als ik, nu iets hoop te vinden.
Ik ben geen opgever, maar merk aan alles dat ik dit niet vol ga houden tot mijn verlof. Ik ga nu al met buikpijn van huis en tel de uren af.
Ik hoop gewoon deze week iets te horen van een sollicitatie, maar blijf het spannend vinden ivm de zwangerschap en de kans op slagen.
Deze stress voor mijzelf & ons kindje is echt niet gezond en daar baal ik zo verschrikkelijk van🥺
3 jaar geleden
Geen goeie raad.. Lastige situatie en helaas heel herkenbaar..! Werk heeft zo"n grote invloed op ons welzijn helaas... Hopelijk vindt je snel een andere baan😘...
3 jaar geleden
Heyhey, even een kleine tip ga dan in ieder geval in de gedeeltelijke ziektewet. Het uwv en een arbodienst zal jouw altijd prijzen voor het idee dat je wel “wilt” werken. Ze kunnen namelijk met geen mogelijkheid riskeren dat er iets met de baby gebeurd. Ze hebben eigenlijk kort gezegd liever dat jij 9 maanden in de ziektewet als dat je 9 maanden stress hebt.
Het gaat hier niet alleen over jezelf maar het gaat hier over je kindje
3 jaar geleden
Ach meid. Wat rot. Gezondheid eerst he. Het lijkt mij heel lastig nu iets nieuws te vinden. Zou dat parkeren. Meld je ziek. Ik herken je gevoel. Ik ben twee jaar geleden uitgevallen door scheldende collega. Echter, ik vond mijn werkplek superleuk dus altijd best gedaan om terug te komen. Alleen werk werd mij onmogelijk gemaakt. Buikpijn en paniekaanvallen tot gevolg. geen rust kunnen vinden. Pas in de ziektewet. tegen arboarts gezegd dat ik door mijn emotionele toestand in staat zou zijn om giga uit te vallen tegen iemand. Dat was het toverwoord. Pas in de ziektewet kreeg ik mijzelf langzaam terug. Maar wat een ellende. Werk kan je zo ziek maken. Dus of nieuwe baan of ziek melden. Ik Ou baan houden en ziek melden want zo te horen houden zij ook geen rekening met jou. Zodra je bevallen bent en hersteld heb je alle tijd voor nieuwe baan.
3 jaar geleden
1 dag minder klinkt goed. Maar niet uit je eigen pocket doen hoor meis! Je hebt rechten hierin