14 Reacties

vorige week

Is toch helemaal niet erg, komt vanzelf. M’n dochter wordt de 23ste 3 maar die wilt het na de zomer ook niet meer proberen.. prima. Ze geeft wel aan wanneer ze moet poepen. Bewust zijn is er wel.. m’n zoon nu 7, compleet zindelijk hoor haha maar die werd letterlijk echt zindelijk een week voor zn 4e verjaardag

vorige week

Reactie op 3js

Is toch helemaal niet erg, komt vanzelf. M’n dochter wordt de 23ste 3 maar ...
Ja nou ik denk ook steeds uiteindelijk als ze 18 zijn lopen ze zeker niet meer in luier haha. Maar is niet normaal hoe ongevraagd de meningen erover worden gegeven. Oh is ze nog niet zindelijk? Nou bij waren ze dat al bij 1.5 bewijzen van. Zo vervelend steeds

vorige week

Reactie op Madeliefj

Ja nou ik denk ook steeds uiteindelijk als ze 18 zijn lopen ze zeker niet m ...
Hahaha ik ken de opmerking lekker niks van aan trekken.. ik zeg dan gewoon ahhh wat goed! De mn zoon las al toen hij 4 was en mn dochter praatte voor een jaar zinnen, zo nu jij weer.. dan zijn ze meestal stil. Vooral de oudere haha. Als ze naar de basisschool gaan zijn ze allemaal zo goed als zindelijk (ben zelf juf van de kleuterklas en daar gebeurt elke dag nog wel een ongelukje).. wat ik met m’n zoon de laatste weken voor zindelijk zijn deed is: muziekje uitkiezen op de wekker en wanneer het muziekje gaat, moest hij het even gaan proberen en erna een mini dans feestje.. hij ging als hij er echt aan toe was en dat was dus pas bij bijna 4.. en ook binnen een week volledig droog ‘s nachts.. met mn dochter probeer ik het pas weer aankomende zomer, mini toilet staat wel al boven voor als ze toch ineens wilt

vorige week

Reactie op 3js

Hahaha ik ken de opmerking lekker niks van aan trekken.. ik zeg dan gewoon ...
Je hebt helemaal gelijk! Dankjewel voor de tips😘

vorige week

Mijn dochter heeft in augustus (op bijna 2j en 7 maanden) plots zelf beslist dat ze geen pamper meer wou. Van de ene op de andere dag. Daarvoor lukte het ook echt niet. Dus als jouw dochtertje er klaar voor is, zal het wel komen 🙂 Soms kan het ook helpen om ze mee te nemen als je zelf naar het toilet gaat, zowel plassen als grote behoefte. Hier heeft dat wel een beetje geholpen, denk ik. En een boekje over zindelijkheid misschien of een potje voor de poppen...

vorige week

Reactie op LizzyDB

Mijn dochter heeft in augustus (op bijna 2j en 7 maanden) plots zelf beslis ...
Hihi ik hoef haar niet mee te nemen ze komt vanzelf al bij me zitten naast me op de trap. Als ik dan vervolgends aan haar vraag of ze ook wil proberen zegt ze, nee hoeft niet. 😅 als je ziet hoeveel potjes ik heb welke soorten lach je dood. Ik zie haar vaak ook na der speelkeukentje lopen en dan leunt ze voorover over de keukentje en zie ik al dat ze aan t poepen is. Als ik dan zeg dat ze op t potje moet gaan zegt ze nee hoef niet te poepen. Maar laats was ze in bad. En er was een dopje wat erin lag en ik was even op de slaapkamer en kom aangelopen en zie der zo in het dopje plassen helemaal netjes. Here you go zegt ze ook nog als t aan me geeft haha. Maar als ik haar op het potje wil zetten voor het in bad gaan dan wil ze absoluut niet.

vorige week

Heel herkenbaar. Ik heb het een beetje losgelaten en we proberen het in het nieuwe jaar wel weer.

vorige week

Mijn dochter is ook van 9 januari! Maar wij zijn ook nog niet zo ver en ik moet ook wel bekennen dat wij (als ouders) er wat laks mee zijn… afgelopen zomer was de ideale tijd eigenlijk, maar toen dacht ik er niet eens aan om ermee te beginnen. Ze is nu zo ver dat ze zonder luier etc op de wc wil zitten. Ik heb haar wel moeten omkopen daarvoor😂 Dus ze zit hier 5 minuten lang op de wc en dan mag ze bellenblazen of een filmpje kijken. In januari gaan we er weer echt mee aan de slag. Het is nu gewoon te druk met Sinterklaas, Kerstmis en de verjaardag om er nog een grote verandering bij in te gooien.
Ik heb het afgelopen zomer geprobeerd maar ze wou het echt niet, ik heb het even los gelaten en over een paar maanden proberen we het weer

vorige week

Mijn zoontje is van 5 januari. Afgelopen herfstvakantie heb ik een paar dagen vrij genomen, want tot dusver schoot het ook niet op met de zindelijkheid. Op woensdag heb ik zijn luier uitgedaan (en daarna ook niet meer aan gedaan, alleen maar 's nachts), die dag had hij 4 ongelukjes. De dag erna had hij twee ongelukjes en vanaf die vrijdag heeft hij het droog gehouden. Een enkele keer een klein begindruppeltje, omdat hij zich dan laat realiseert dat hij moet plassen, maar nooit een ongelukje gehad waarbij zijn hele blaas leeg werd geplast 🥲

5 dagen geleden

Dochter word 19 januari 3 jaar. Vd zomer al eens geprobeerd. Ging toen wel eens op t potje maar vond het niet erg dat ze een volle luier had.. heb het toen maar gelaten en niet gepusht. Nu vanmorgen wilde ze zelf geen luier meer aan en heeft een hele dag op t potje geplast! Nu is ze er zelf dus wel aan toe, wat ik zelf fijn vind omdat ze het nu goed aangeeft als ze moet plassen.

3 dagen geleden

Mijn dochter zei gisteren dat ze het potje en de wc verkleiner zo plakkerig aan haar benen vindt. Dat zou er dus ook mee te maken kunnen hebben dat het hier nog niet lukt. Ze is sensorisch heel gevoelig. Luier is gewoon lekker veilig en comfortabel voor haar. Ik weet niet echt hoe we dat kunnen oplossen.

gisteren

Reactie op Elodi91

Mijn dochter zei gisteren dat ze het potje en de wc verkleiner zo plakkerig ...

14 uur geleden

Mijn zoon had op deze leeftijd ook nog geen interesse. Toen die 3,5 was zei die ineens ik wil geen luier meer om en was in 1x zindelijk, ook ‘s nachts