16 Reacties
3 jaar geleden
Ik voed live maar bij ons is het schema bijna hetzelfde. Al met al ben je zo een uur verder en inderdaad… over twee uur begint het circus weer 🥲
Omdat ze goed groeit laten we er in de nacht wel meer uren tussen (Max. 6 en als ze eerder komt, minder).
3 jaar geleden
Hoi Loes, dit heb ik ook een tijd gedaan, alleen niet vanwege tepels, maar omdat ze nog deels aan de zonde zat. Ik ben daarnaast ook alleenstaande moeder dus doe het 24/7 zelf. Ik vind t ook pittig en als ik overdag moe werd pakte ik dan nog een uurtje op de bank als de kleine ook sliep. Wat ik wel deed met de voeding van 03.00 dan gebruikte ik melk die ik al gekolft had, was bij mij altijd wat meer dan nodig. Dus ik kolfde 7 keer per dag en voedde 8 keer per dag. Doe wat voor jou goed voelt. Ik red t door verstand op nul en gaan. Als jij zegt ik trek t niet meer. Kijk wat je partner kan doen. Alvast de luier verschonen. Of iets anders wat je nodig hebt. Heel veel succes en sterkte!!!
3 jaar geleden
Misschien kun je proberen een keer wat extra te kolven overdag en je partner 1 gekolfde voeding s nachts te laten geven, zodat jij een even een iets langer blok kunt slapen.
Ik moet zeggen bij mijn eerste werd het snel minder frequent s nachts dus dat ze 5/6 uur sliep hopelijk gebeurt dat bij jou ook snel. Succes!
3 jaar geleden
Heel herkenbaar 😅 maar ieder uurtje wat je straks weet terug krijgt is zo waardevol. Ik hoop dat het hier straks ook beter mag gaan als bij onze eerste. Die gaf ook nog melk terug, dus daar moesten we ook vrij lang mee omhoog zitten.
Nog even volhouden.. het wordt beter
3 jaar geleden
Ik kolf voor de volgende voeding. Zo kan ik kolven en flesje tegelijk geven. Wellicht scheelt dit een kwartier!
3 jaar geleden
Zeker herkenbaar en vind het soms ook loodzwaar om uit bed te komen.😅 Zelfs met wekker komt het nog wel eens voor dat we toch weer inslapen en meneertje ons iets later wakker maakt. 🙈
Wij verschonen voor het voeden zodat hij na drinken weer lekker warm in zijn bedje kan.
Ik vind binnen een uur klaar toch vrij snel hoor! Wij zaten eerst nog met kruikjes die ook nog weer warm moesten, soms wil ons kereltje niet direct weer slapen dus ben je daar ook even mee bezig en inderdaad nog kolven.
Kolven doe ik zo laat mogelijk voor het slapen en 1x in de nacht zodat ik wat meer rust dan kan pakken. Overdag kolf ik dan wat meer en vaker zodat ik meestal voor de nacht al een voeding heb klaar staan. (Wij geven combi met kunstvoeding).
Wat bij ons goed helpt is toch overdag even slapen en daarnaast verschoont mijn man ons jongetje vaak zodat ik intussen zijn voeding klaar kan maken. Als ik dan terugkom doe ik de voeding en hij kan verder slapen, scheelt altijd weer iets. 😊
3 jaar geleden
Was bij ons ook een normaal schema bij het fulltime kolven.
Alleen had ik op een gegeven ogenblik extra voedingen klaarstaan op kamertemperatuur. Terwijl ik aan het kolven was, deed mijn partner luier verschonen en flesje geven.
Het wordt echt beter. Je raakt goed op elkaar ingespeeld en ik herhaalde de mantra ‘alles is tijdelijk’.
3 jaar geleden
Heel herkenbaar. Wij voedden bij met kunstvoeding. Zodat je een beetje een voorraadje op kan bouwen en niet zo lang bezig bent met alles. En de luier ervoor idd. Moet je een goed gevoel bij hebben, maar bij ons gaf het rust. Succes!
3 jaar geleden
Wat mij nog weleens helpt om uit bed te komen is denken aan hoeveel moeders nu tegelijk hetzelfde doen 😎 we got this!
3 jaar geleden
Dit is inderdaad een normaal schema. Ik keek even terug in de app waar we bij onze zoon alle voedingen bijhielden en per maand viel er een voeding weg. Eerste maand gemiddeld 9 voedingen, tweede maand gemiddeld 8, derde maand 6, vierde maand 5, enz. Hij had ook nog last van reflux waardoor we hem veel en lang omhoog moesten houden. Het is inderdaad doorzetten en het wordt beter!
3 jaar geleden
Ik voed alleen borstvoeding en heb ongeveer hetzelfde schema. Ons kindje is heel rustig, wordt wakker met een beetje gefriemel in bed en wat geluidjes en dan kan ik direct aanleggen en voeden. Een of twee borsten, dan luier en evt nog een keer de borst. Al met al inderdaad n uur bezig.. en dan weer 2 uurtjes slaap, soms 1,5 en soms 2,5, en dan weer opnieuw! Ik doe overdag wel vaak ‘sleep when the baby sleeps’ en daardoor is t snachts wel oke! Baby is nu 1 week oud!
3 jaar geleden
Zo een schema heb ik ook moeten volgen, ik was kapot. Je kan door zo’n schema ook overdag bijv geen slaap inhalen.
Ik heb een lactatiekundige laten langskomen. En ook al zit het in mijn aanvullende verzekering. Het was het meer dan waard. Binnen een kwartier was het probleem met aan de borst opgelost. Ik gebruik geen tepelhoedjes meer. Ik kolf 1x per dag een extra flesje voor de nacht (eigen keuze) omdat ze dan zoveel honger heeft en dan mag ik van de lactatie kundige haar Max 6 uur laten slapen. Ze wordt uitzichzelf na 5,5 uur wakker dus dit gaat nu heel natuurlijk.
Dat schema om de 3 uur voeden, kolven, bijvoeden etc. Noemde zij een wurgschema en het is heel moeilijk vol te houden. Je doet het dus super goed!
Zodra onze kleine was aangekomen (ze was 8-9% afgevallen vandaar het wurg schema). Mocht ik er mee stoppen. Ze was op één dag zelfs 140gr aangekomen en andere dagen 40gr. Dus kan opeens heel hard gaan en dan kan je dat stricte
schema wat gaan loslaten.
Hou vol zolang jij denkt dat het kan, je kan bijv. ook 1x Snachts kolven overslaan. Dat deed ik als ik er echt doorheen zat. Rust is ook belangrijk voor je en dus ook de productie.
En ik had gewoon kunst voeding achter de hand. Hoewel ik 100% moedermelk wil was ik blij dat ik soms hiermee toch kon bijvoeden.