7 Reacties

2 jaar geleden

Dit kan gewoon jn overleg met je werkgever. Alleen over onbetaald ouderschapsverlof bouw je geen vakantiedagen op. Mijn voorkeur zou zijn bij voldoende vakantiedagen neem ik die eerst op. Als een een keer een week vrij heb dan neem je ook geen 38u vakantie op maar de uren die je aanwezig bent in de week op je werk. Dus 38-1 dag ouderschapsverlof (=8uur??)= 30 uur vakantie opnemen(bijvoorbeeld)

2 jaar geleden

En waarschijnlijk hou je betaald ouderschapsverlof over, deze kan je alleen het eerste jaar inzetten. Je bent eerste 3 maanden met verlof geweest en je krijgt 38x 9 weken betaalde uren het eerste jaar . (Tenzij je je verlof verlengd heb met een aantal weken ouderschapsverlof of je ze nog op een andere manier inzet)

2 jaar geleden

Reactie op m_25_N

En waarschijnlijk hou je betaald ouderschapsverlof over, deze kan je alleen ...
Het betaalde gedeelte heb ik inderdaad al opgemaakt door dit direct achter het verlof aan te plakken. Gaat me meer om wat losse dagen her en der. Opvang is bijvoorbeeld in de zomer 2 weken dicht maar dit zijn niet de weken dat wij zelf vakantie hebben. Dus die dagen moet ik dan extra vrij nemen, op die manier gaan mijn 25 vakantiedagen er snel doorheen 🤣

2 jaar geleden

Ik zou ook even kijken naar de optie van kortdurend zorgverlof: dat is precies voor dat soort situaties (kind ziek, geen opvang etc) en ik dacht in ieder geval deels betaald.

2 jaar geleden

Dit kan je inderdaad het beste overleggen met je werkgever. Echter is het bij mij zo (neem ook 1 dag op) en de NL “wet” dat het minimaal een maand vtv aangevraagd dient te worden.

2 jaar geleden

Oja, als m’n kindje ziek is neem ik gewoon zorgverlof op! Dat is last minute en we hebben 7 dagen in het jaar.

2 jaar geleden

Bedankt voor alle reacties!!