5 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb dit gehad bij mijn dochtertje, is uiteindelijk geboren met een geboortegewicht van 2820 gram. Inderdaad ook extra controles en echo’s gehad maar alles is altijd goed gekomen! Ze is nu een gezond meisje van 10 maanden altijd nog wat onder de groeicurve maar volgt prima haar eigen lijntje 🥰

3 jaar geleden

Ik heb hetzelfde! Moet ook extra groeiecho's. Maakte me er eerst zorgen over, maar nu denk ik dat als er een gemiddelde is er ook veel kindjes boven en onder gemiddeld zijn. Ik ben zelf ook wat kleiner, dus heb besloten me er niet druk om te maken :)

3 jaar geleden

Ik heb in oktober ook een extra groei echo voor ons zoontje. Je familie achtergrond heeft ook invloed zeiden ze bij mij. Bij mij in de familie zijn allemaal kleintjes dus dat kan kloppen!

3 jaar geleden

Ons kindje werd er al uitgehaald met de 13 weken echo vanwege een te klein hoofdje. In het WKZ geweest en daar bleek het totaal wat te klein, niet zorgelijk. Nu met 19 weken weer echo, weer hoofdje en buikje te klein en eigenlijk totaal ook het gewicht. Nu elke 2 weken groeiecho's. Ons kindje groeit volgens de p3 lijn, zou met 40 weken op 2700 gram geschat worden.

3 jaar geleden

Ik zit met mijn kindje ook ver onder het gemiddelde. Dit werd bij de 20 weken echo duidelijk, nu 23 weken. Ons kind zit op p1, dus ook veel te klein. Ze schatten hem nu op 400 gram. Volgens deze app zou je normaal op 532 zitten. Wij hebben om de twee weken groei echo’s in het ziekenhuis. Best wel spannend allemaal maar gelukkig groeit hij tot nu toe op zijn eigen groeilijn.