5 Reacties
3 jaar geleden
Wat vervelend zeg.
Ik weet niet of je borstvoeding geeft maar bij mij zei de kinderarts: als ze ontstoken oogjes heeft, een druppeltje borstvoeding erop smeren.. dat werkt het beste. En anders met een watje met gekookt (afgekoeld) water van buiten naar binnen wrijven en de oogjes zo schoonmaken.
3 jaar geleden
Heeft mijn dochter ook gehad, haar oog pakje echt aan elkaar na een nacht slaop. Als je borstvoeding geeft, werkt dat inderdaad het beste: binnen een dag was het hier zo goed als over.
3 jaar geleden
Volgens onze kraamhulp hoort het erbij. Ons zoontje had het rond de 1,5 week en het duurde een paar dagen. Gelukkig ben ik ervaren in het weghalen van pus (gaasje met lauwwarm water, zo min mogelijk wrijven) want mijn eerste had vanaf vlak na de geboorte een pusoog totdat we het operatief moesten laten oplossen toen hij bijna 2 was. De kans dat dat gebeurt is minimaal, meestal is het binnen een paar dagen weg. Maar het kan iig geen kwaad.
3 jaar geleden
Hier gaf de vroedvrouw net aan dat dit inderdaad komt wrs door een verstopt kraankanaal en dat ze dit rond een week na de geboorte vaak zien. Wij moeten kamilosan doekjes gaan halen om het schoon te maken. Als het echt rood en dik wordt, moeten we even naar de kinderarts voor een zalfje.