11 Reacties
3 jaar geleden
Reactie op Kosi
Hoh, dat is het probleem net… buitenhuis weet je het natuurlijk niet zeker. ...
Als je er nog geen immuniteit tegen had, wil het zeggen dat in heel je leven tot nu nog niet besmet geweest bent.
Je moet dus heeeeel veel pech hebben om nu besmet te zijn hiermee. Niet onmogelijk, maar restaurants wassen hun kruiden en groenten algemeen gezien vrij goed. Bij degene die het niet doen, kan het bijna altijd ook geen kwaad 😉
Voorzichtig zijn, maar maak je nu maar niet te veel zorgen
3 jaar geleden
Peterselie kun je volgens 24Baby gewoon eten. Staat in dit rijtje: https://www.24baby.nl/zwanger/voeding/kruiden-zwangerschap-overzicht/
3 jaar geleden
Ik eet ook sla en peterselie. In het eerste trimester was ik wat voorzichtiger maar ik ga er nu gewoon vanuit dat het goed gewassen wordt op restaurant. De kans dat ik op die manier nu opeens toxoplasmose zou opdoen is echt heel klein. Mijn huisarts zei ook dat als het uit een tuin komt waar katten lopen het risico groter is maar de groenten die ze op restaurant gebruiken komen waarschijnlijk eerder van een beschermde omgeving zonder katten 😊
3 jaar geleden
Ik volg altijd de app Zwangerhap. Die is van het Voedingscentrum en betrouwbaar. Sla en peterselie zijn volgens het Voedingscentrum veilig tijdens zwangerschap. Geen disclaimer dat het goed gewassen moet zijn i.v.m. toxoplasmose. Ik let uiteraard wel zelf meer op het wassen van groente en fruit.