14 Reacties

vorig jaar

Herkenbaar ons dochterje deed dit ook rond die leeftijd. Wij zijn toen begonnen met in eigen bed slapen en niet meer oppakken. Gecontroleerd 10 minuten laten huilen en dan terug gaan om te troosten maar niet uit bed oppakken en wiegen enzo. Was even zwaar vooral voor ons 馃槄, maar na 2 tot 3 keer terug te zijn geweest dus steeds om de 10 minuutjes. Vond ze het wel prima en is ze rustig zelf gaan slapen. Nog een paar nachtjes zo gedaan en daarna nooit geen last meer gehad. Ze is nu bijna 3

vorig jaar

Reactie op Pan-Pan

Herkenbaar ons dochterje deed dit ook rond die leeftijd. Wij zijn toen bego ...
Ik vindt dat toch altijd een ding haar laten huilen. M'n hart breekt als ik haar dan zo hoor. Hoelang heeft glhet ongeveer geduurd voor het effect had? En deden jullie dat dan vanaf het moment van naar bed gaan of alleen met wakker worden snachts? (Onze meid gaat nog met een flesje naar bed)

vorig jaar

Reactie op Berelientje

Ik vindt dat toch altijd een ding haar laten huilen. M'n hart breekt als ik ...
Wij deden gewoon de nachtfles en het avondritueel. Een beetje een vast ritueel helpt altijd om ze tot rust te brengen voor bed. Wij lazen een boekje in de wipstoel en dan nachtlampje aan en lekker in bed leggen met haar knuffeltje. Weltrusten zeggen, kusje geven en dan gingen we. We bleven verder niet tot ze fysiek sliep want dat ging ze toch niet doen totdat we weg waren. Meestal ging ze dan meteen wel slapen en anders lieten we haar ongeveer 10 minuutjes huilen en zelf proberen en daarna rustig terug de kamer op lopen. Troosten met zachte stem en misschien een aai over de rug ofzo of een knuffel. Maar dan wel zonder oppakken. Dus gewoon vanuit het ledikant. Meestal stond ze dan wel rechtop. Daarna weer platleggen en opnieuw weltrusten zeggen en weglopen.

vorig jaar

Bij ons speelt dit met ons dochtertje al meer dan 1 maand. Ze was ook vroeger geen goede slaper, maar rond 1 jaar kon ze zelf in haar bedje in slaap vallen en de nacht doorslapen. Dan kwamen buikgriep, griep, tandjes, kiesjes, luieruitslag en elke week iets anders. Ze heeft ons gewoon s nachts nodig. Gelukkig hebben we een bed van 2x2 meter, we slapen minder door de dreumes bewegingen en schoppen maar ruimte is er genoeg. We hopen dat het een fase is. Ze gaat elke avond zelf naar bed, ook valt ze zelf in slaap maar huilt rond 11 uur al (net als jouw dochtertje). Voor nu hebben we het losgelaten. Heel veel sterkte en geduld! Het komt hopelijk goed.

vorig jaar

Ons dochtertje had dit tot vorige week! Ook wij hebben haar gecontroleerd laten huilen. Dit werkte de vorige keer toen ze dit had ook.

vorig jaar

Reactie op rgerri

Ons dochtertje had dit tot vorige week! Ook wij hebben haar gecontroleerd l ...
Ho, te snel verzonden! We pakken haar alleen de eerste keer op, daarna laten we haar in het bedje maar troosten we haar op een andere manier (strelen, sussen, kusje, slaapbeertje) Na 2 nachten was alles over en sliep ze al veel beter. Al werd ze wel veel vaker wakker dan jullie dochtertje (6/7x) Nu max 1x.

vorig jaar

Reactie op rgerri

Ho, te snel verzonden! We pakken haar alleen de eerste keer op, daarna lat ...
Bedankt voor je reactie! Ik ga denk ik dit ook maat proberen vannacht!

vorig jaar

Wij hebben hier precies hetzelfde! Volgens mij zijn het gewoon fases van verlatingsangst waardoor het zo nu en dan weer even beter gaat en dan weer slechter. Wij hebben uiteindelijk ons bed erop aangepast: een kingsize bed gekocht waar ze tussen ons in past. Dan slapen we allemaal het beste. En ik vertrouw erop dat de fases elke keer korter worden en uiteindelijk zal het vast goed komen! Wij hebben de cursus "Liefde van een moeder" gevolgd over slapen en dat geeft wel vertrouwen en een andere kijk op slaap bij kinderen dan de gebruikelijke. :) Ik zou vooral doen wat goed voelt voor jullie, maar ik snap dat het heel zwaar is zeker als je weer zwanger bent! Veel sterkte en kracht gewenst! 馃檹馃徎

vorig jaar

Reactie op Berelientje

Bedankt voor je reactie! Ik ga denk ik dit ook maat proberen vannacht!
Zou wel echt even uitsluiten dat het niks medisch is. In de zin van tandjes, oorontsteking ed. Want dan is laten huilen natuurlijk niet wat je wil.

vorig jaar

Helemaal helaas herkenbaar!!!! Hier precies hetzelfde. Zijn er eigenlijk niet zo fan van om haar bij ons in bed te laten slapen, maar toch doen we het uiteindelijk omdat ze gewoon niet stopt met huilen. Ze heeft altijd doorgeslapen

vorig jaar

Ik herken het niet. Maar misschien kan een van jullie apart slapen? Zodat jullie om de buurt kunnen bij slapen. Vooral voor jou als zwangere lijkt mij dit erg belangrijk.

vorig jaar

Reactie op rgerri

Zou wel echt even uitsluiten dat het niks medisch is. In de zin van tandjes ...
Daar hebben we inderdaad op gelet. Gister begonnen met haar niet meer uit bed tillen en telkens weer neerleggen. We (mijn man de eerste ronde en ik de 2de) zijn wel bij haar gebleven tot ze rustig sliep de eerste keer 15 minuten geduurt en de 2de 25 maar uiteindelijk hebben we allemaal beter geslapen! Ze ging vanavond ook al sneller slapen (Maar 2x gaan staan) en mijn man heeft haar naar bed kunnen brengen! Dus tot nu toe sucses!

vorig jaar

Reactie op Kleingeluk

Ik herken het niet. Maar misschien kan een van jullie apart slapen? Zodat j ...
Lief dat je meedenkt! Vannacht ging het met een andere aanpak al een stuk beter en kon mijn man haar ook weet kalmeren dus ik heb iets meer geslapen haha. En hij neemt haar op mijn vrije dagen na gaar dutje mee naar de speeltuin zodat ik even bij kan slapen馃槄

vorig jaar

Reactie op Jvangestel

Helemaal helaas herkenbaar!!!! Hier precies hetzelfde. Zijn er eigenlijk ni ...
Frustrerend he! Wij hebben gister gekozen voor niet meer optillen. Een knuffel geven terwijl ze in haar bedje staat en telkens weer neerleggen hand op haar bips en zachtjes kloppen. Ze is 2x wakker geweest vanacht de ene keer een kwartier emmeren en de 2de keer een klein half uur. In slaap vallen ging vanavond ook al soepeler dan gister dus we houden hoop voor een zelfde soort nacht