2 Reacties
2 weken geleden
Ik ben net een paar weken bevallen en mijn dochter is bijna 3. Zij doet dit ook, al wordt dit wel steeds minder. Ik vind het ook irritatant, de ene keer heb ik er meer last van dan de andere keer, Maarja, misschien ook hormonen.. En ik denk dat dit weer een fase is tot de baby ouder is. Is denk ik ook deels jaloezie en de aandacht die ze nu moet delen
2 weken geleden
Mijn dochter doet ook regelmatig alsof ze een baby is. Gewoon een soort (rollen)spel, interesse in baby's, en misschien ook onbewust een manier van schattig willen zijn en aandacht vragen? En misschien is het iets wat gewoon bij de leeftijd hoort?
Ik ga er soms wel in mee en vind het niet erg. Dan lachen we erom: "Oohh baby, kan jij nog niet zo goed praten? Kom maar bij mama." En dan doet ze zo'n schattig nep huiltje.
Ik vind het zelf wel lief en weet dat het een soort spel van haar is, maar kan me voorstellen dat het in sommige situaties ook irritatie kan opwekken, vooral als je hoogzwanger bent.馃槄
Je kunt zowel je eigen gevoel, als dat van je dochter niet uitschakelen. Beetje een middenweg zoeken? Haar wel de aandacht geven, omdat ze nog steeds je kleine meisje is. Maar anders af en toe wat afstand nemen als het je teveel irriteert.
Denk dat het een normale fase is.