6 Reacties

4 jaar geleden

*sorry ben 5 weken vandaag

4 jaar geleden

Heb je niet gewoon last van je darmen? Ik ken t gevoel ben ook helemaal opgeblazen

4 jaar geleden

Ik ben ook ongeveer 5 weken zwanger, en heb het zelfde alleen niet aan 1 kant. Ik heb extreem menstruatie pijn waardoor ik echt met een kruik op bed lig. Meestal als ik naar de wc ga helpt dit wel.

4 jaar geleden

Je baarmoeder groeid en rekt uit dat kan je best wel voelen, had ik bij mijn 1ste ook . Nu zwanger van de 2de voel ik het ook wel iets maar niet zo als bij de 1ste

4 jaar geleden

Pijn aan maar een kant kan wijzen op een buitenbaarmoederlijke zwanger. Heb ik ook gehad. Als de pijn steeds erger wordt en niet overgaat moet je aan de bel trekken. Als het gelijk blijft en weer afzakt dan is er niks aan de hand.

4 jaar geleden

Tijdens de zwangerschap werken je darmen onder invloed van hormonen langzamer. Hierdoor kun je obstipatie of diarree krijgen, maar ook een opgeblazen gevoel, buikpijn en winderigheid zijn veelvoorkomende klachten. Dit is niet per se zorgelijk, maar natuurlijk wel erg vervelend. Je zegt dat je op het moment alleen yoghurt eet. Misschien kun je toch proberen om iets anders te eten dan zuivel of gevarieerder te eten. Wellicht dat dit helpt. Naar het toilet gaan en de winden laten waaien zorgt vaak ook voor wat instant relief. Mocht je echt last hebben van pijn, dan wil lekker douchen of een warme kruik ook nog wel eens helpen. Neem bij aanhoudende of verergerende klachten wel even contact op met je VK.