16 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb hier ook veel last van. Verloskundige zei dat dit ook vaker voorkomt bij zwangerschappen. Door het vocht dat je vasthoudt, vernauwt het de zenuwen.. ze gaf mij als advies naar de huisarts te gaan die dan een brace kunnen opmeten. Dit heb ik uiteindelijk niet gedaan, maar heb ook veel pijn. Huisarts/ziekenhuis kan eventueel ook een spuit zetten in je pols voor verlichting, maar geen idee of ze dat ook doen tijdens zwangerschap.. Dacht, ik zit het wel uit maar valt wel tegen. Wordt snachts wakker van de pijn en vaak gevoelloosheid. Ik denk (als dit hetzelfde is voor jou) dat er weinig aan te doen is behalve naar de huisarts gaan. Sterkte en hopelijk is het voor je na de zwangerschap voorbij ✌️

3 jaar geleden

Ik heb precies dezelfde klachten gehad en de huisarts heeft aangegeven dat het carpaal tunnel syndroom is. Komt veel voor bij zwangeren en gaat weg na de zwangerschap. Ik draag een brace van Podobrace en deze geeft veel verlichting. Ze zeggen dat koelen ook echt veel helpt bij erge pijn. Misschien is dat een idee?

3 jaar geleden

Reactie op EH89

Ik heb precies dezelfde klachten gehad en de huisarts heeft aangegeven dat ...
Carpaal tunnel syndroom is het denk ik niet want heb verder geen tintelingen in mijn vingers. De pijn zit ook aan de kant van mijn duim. Het voelt gewoon net alsof mijn pols uit de kom is ofzo, dit gebeurd dan een paar keer achter elkaar en doet echt vreselijk veel pijn. Ik ga proberen te koelen en hopen dat dat helpt!

3 jaar geleden

Reactie op Bootsbean

Carpaal tunnel syndroom is het denk ik niet want heb verder geen tintelinge ...
Ik heb ook geen tintelingen. Voornamelijk krachtverlies en pijn vanuit mijn duim en pols. De huisarts zei dat ze toch ook met deze klachten denkt aan carpaal tunnel syndroom. Ze zei dat koelen en een brace wel echt zou moeten werken. Hoop dat je klachten minder worden. Het kan echt heel pijnlijk zijn

3 jaar geleden

Vervelend zulke klachten aan je pols! Zelf heb ik bij mijn vorige zwangerschap Quervain opgelopen , ontstoken pezen van mijn duim idd door vocht. Lang traject met fysio, ergo, bracen, op maat gemaakte spalken, intapen, spuiten en uiteindelijk een operatie aan rechts. Wat tussendoor het meeste hielp was rust , rust , rust en anders leren tillen / belasten van mijn pols. Inmiddels opnieuw zwanger en klachten komen weer wat terug aan links. Lang leve de hormonen 😉

3 jaar geleden

IK HEB PRECIES HET ZELFDE !!!!! 😮😮 Ik dacht eigenlijk dat ik s’nachts misschien op m’n pols kwam te liggen omdat ik graag op mijn buik slaapt en m’n pols dit moeten opvangen in m’n slaap. Ik kon de pijn niet plaatsen maar het lijkt wel als of m’n pols gekneusd is. Echt pijn doet het. Ik ben eerlijk gezegd zo blij dit te lezen allemaal, ik vond het namelijk een hele rare kwaal. 😅 nu ik lees dat het over gaat naar de zwangerschap hou ik nog even vol.. 💪🏻 38+3 🤰

3 jaar geleden

Ik ben 13-1 bevallen. Ik heb nog steeds last van mijn pols. Herkenbaar?

3 jaar geleden

Reactie op pamelatouw

Ik ben 13-1 bevallen. Ik heb nog steeds last van mijn pols. Herkenbaar?
Ik ben 6-1 bevallen en heb soms nog last. Wel echt veeeel minder al gelukkig!

3 jaar geleden

Vervelende zwangerschaps kwaal nadat je bevallen bent is een ontsteking van je pezen in de pols. Heb dit zelf ook aan allebei de kanten. Dit komt doordat je banden en pezen slapper worden in de zwangerschap. Ik heb op advies van mijn fysiotherapeut een Brace en rust zou helpen… al gaat dat laatste natuurlijk niet lukken met een kleintje.

3 jaar geleden

Reactie op Bootsbean

Ik ben 6-1 bevallen en heb soms nog last. Wel echt veeeel minder al gelukki ...
Hier ook wel veel minder. Op sommige dagen weer iets meer last. Raar toch, vocht moet nu toch wel weg zijn uit ons lijf ?

3 jaar geleden

Reactie op Mommyof1__

Vervelende zwangerschaps kwaal nadat je bevallen bent is een ontsteking van ...
Gaat het wel weg uiteindelijk?

3 jaar geleden

Reactie op pamelatouw

Hier ook wel veel minder. Op sommige dagen weer iets meer last. Raar toch, ...
Ik had gelezen dat je ook juist na de bevalling pijn kan krijgen aan je pols vanwege het kramp achtig vastpakken van de baby. Wie weet daar door nog last? Vocht is nu idd wel weg lijkt mij

3 jaar geleden

Reactie op Bootsbean

Ik had gelezen dat je ook juist na de bevalling pijn kan krijgen aan je pol ...
Daar heb ik in ieder geval last van haha

3 jaar geleden

Reactie op Bootsbean

Ik had gelezen dat je ook juist na de bevalling pijn kan krijgen aan je pol ...
Hier heb ik ook veel last van! Onze kleine meid is nu 5 weken oud en sinds 1 week veel pijn aan m'n beide polsen en aan de duimkant. Met oppakken en goed neerleggen van de kleine om te borstvoeding te geven is dit heel pijnlijk, weet ook niet goed wat ik er mee moet doen... komt dit veel voor? Moet ik naar de huisarts of kan koelen helpen?

3 jaar geleden

Reactie op Sav2022

Hier heb ik ook veel last van! Onze kleine meid is nu 5 weken oud en sinds ...
Ik had voornamelijk pijn tijdens mijn zwangerschap, nu na de bevalling is het veel minder geworden. Ik ben niet naar de huisarts geweest maar had dit achteraf beter wel kunnen doen aangezien de pijn soms echt ondraaglijk werd. Hier hielp warmte juist heel goed en ook het dragen van een stevige brace gaf iets ondersteuning. Ik zou wel naar de huisarts gaan omdat de pijn lang kan aanhouden, het zou vervelend zijn als je straks je baby niet meer kan oppakken vanwege de pijn!

3 jaar geleden

Reactie op pamelatouw

Gaat het wel weg uiteindelijk?
Ik heb er op moment nog altijd last van. Zou na 6 weken minder moeten worden.