17 Reacties

2 jaar geleden

Wij verplaatsen de stoel van onze zoon naar de plaats achter de bestuurder en de maxi cosi achter de bijrijder, dit ivm het spiegeltje zodat we de baby in de gaten kunnen houden als we rijden

2 jaar geleden

Ik heb de maxicosi achter de bestuurdersstoel. Dit omdat ik een vrij compacte auto heb (Peugeot 108) en als we nou nog iemand mee willen nemen, de passagier dan nog een stuk verder naar voren kan voor beenruimte. Anders zou de bestuurdersstoel naar voren moeten als er iemand mee rijdt en dat lijkt me niet zo prettig met rijden, zo dicht op het stuur. Dus vandaar eigenlijk!

2 jaar geleden

Wij hebben ook onze oudste dochter nu achter de bestuurder gezet en de maxi cosi achter de bijrijder. Anders is de baby niet te zien en onze oudste dochter zit nu met haar gezicht naar voren, dus is in spiegel wel te zien achter de bestuurder. Maar onze kleine is er nog niet, dus in de praktijk moet het nog gaan blijken..

2 jaar geleden

Achter de bijrijder en onze peuter is twee weken terug al verhuisd naar achter de bestuurder. Anders moet de bestuurder wel erg ver naar voren, wil de maxicosi en dadelijk de achterwaartse autostoel passen. Een voorwaardse stoel neemt toch minder ruimte in beslag. We hebben een extra 'achteruitkijk' spiegeltje gekocht om onze dochter nog te kunnen zien.

2 jaar geleden

We hebben de stoel die het minste ruimte in beslag neemt achter de bestuurder gezet.

2 jaar geleden

Wij hebben de 2 jarige achter de bestuurder zitten, aangezien de andere maxicosi meer ruimte inneemt en de bestuurder dan moeilijk kan zitten. Al zijn we beide niet zo lang, het wil gewoon niet anders. En ja, de bijrijders zullen ook wel klagen, aangezien je met je knieeen in het dashboardkastje zit. 🤷🏻‍♀️ maar is toch meer hun probleem dan die van ons. 😁 Maar als dit gaat irriteren dan moeten we toch rustig op zoek naar een grotere auto.

2 jaar geleden

Onze nieuwe aanwinst gaat achter de bestuurder. En onze andere dochter van 2jr 4mnd gaat achter bijrijder. Rijden beide achterwaarts (het veiligst)

2 jaar geleden

Reactie op Dame

Achter de bijrijder en onze peuter is twee weken terug al verhuisd naar ach ...
Klinkt inderdaad logisch. Dankjewel. Wij hebben ook zo’n spiegeltje.. die hadden we nog van ons zoontje.. kunnen we die mooi weer gebruiken😃

2 jaar geleden

Reactie op Leoleetje

We hebben de stoel die het minste ruimte in beslag neemt achter de bestuurd ...
Daar had ik idd nog niet overna gedacht, maar klinkt logisch😉

2 jaar geleden

Wij gaan idd ook onze oudste zoon achter de bestuurder zetten en maxi cosi achter de bijrijder. Wij hebben bij de maxi cosi ook isofix en die zit alleen achter de bijrijders kant, dat is volgens mij in veel auto's zo.

2 jaar geleden

De maxi cosi zetten we achter de bijrijder. Dit ivm als je een spiegel plaatst achterin, je in je eigen auto spiegel je kleintje beter in de gaten kunt houden

2 jaar geleden

Reactie op Jadole

Wij gaan idd ook onze oudste zoon achter de bestuurder zetten en maxi cosi ...
Hé wat gek dat die niet aan twee kanten zit. Wij hebben wel aan 2 kanten isofix.

2 jaar geleden

Reactie op Anna Kersten

Hé wat gek dat die niet aan twee kanten zit. Wij hebben wel aan 2 kanten is ...
Excuus, mijn zwangerschaps brein liet me even in de steek. 🙈 Wij hebben deze er zelf in gezet, hij zat er standaard niet in. Dus logisch dat je dan maar 1 kant hebt. 🤭🤣

2 jaar geleden

Wij hebben de maxicosie altijd achter de bestuurder staan. Zo kan de bijrijder er makkelijker bij als die even een speentje oid moet geven.

2 jaar geleden

Reactie op Wendydheijer

Wij hebben de maxicosie altijd achter de bestuurder staan. Zo kan de bijrij ...
Oh en als ik alleen rij met de baby gaat ze voorin naast me.

2 jaar geleden

Reactie op Wendydheijer

Oh en als ik alleen rij met de baby gaat ze voorin naast me.
En dan alleen met de autogordel vast?

2 jaar geleden

Reactie op Anna Kersten

En dan alleen met de autogordel vast?
Hier gaat de maxicosi ook met de autoriem vast hoor. Ik ga geen base kopen voor die paar maanden. En goed met de gordel is net zo veilig als goed in de Isofix. Ik weet wel dat ik die maxicosi goed vast zet en zal dat ook nooit opa/oma ofzo laten doen.