16 Reacties

VRIEND

3 jaar geleden

Als je borstvoeding geeft is aanleggen de beste remedie eigenlijk! Verder knuffelen, fietsen, draaien en dragen met de buik op je arm.

3 jaar geleden

Ik gebruik het sinds een aantal dagen. Merk nog geen verschil. Maar lees dat het vaak 4 weken duurt. Ik kreeg het advies om te kolven en het daarmee te mengen. Dan schijnt het veel beter te werken. Via de bv zelf zouden ze er te weinig van binnen krijgen. Hij is vandaag 2 weken oud en heeft nu al last van krampen. Ik geef trouwens orthiflor start. Hoop dat het heel snel gaat werken🍀

3 jaar geleden

Wij hebben probiotica gebruikt op aanraden van de vk. We hebben het hele potje op gemaakt (1x per dag gemengd met vers afgekolfde borstvoeding) en hij is nu helemaal van z’n krampjes af, dus het lijkt bij ons gewerkt te hebben. Bij ons werd het trouwens aangeraden probiotica te geven, omdat onze zoon een week antibiotica heeft gehad en dat dood de goede bacteriën, waardoor hij waarschijnlijk last had van krampjes.

3 jaar geleden

Reactie op MamaLies93

Wij hebben probiotica gebruikt op aanraden van de vk. We hebben het hele po ...
Welke hebben jullie gebruikt?

3 jaar geleden

Ik geef het sinds de 1e week (dochter is nu 6 weken). Hier al veel krampjes vanaf het begin, daarom begonnen. Ik heb zelf research gedaan op internet en ben uitgekomen op Protectis. Wat opvalt is dat mijn andere 2 kinderen hele zware reflux hadden. Mijn dochter nu nauwelijks. De krampjes zijn nu rond de 6 weken wel flink aanwezig. Ze drinkt nu wel veel rustiger de fles dan in het begin, maar dat kan ook zijn omdat de spruw weg is.

3 jaar geleden

Reactie op MamaLies93

Wij hebben probiotica gebruikt op aanraden van de vk. We hebben het hele po ...
En welk merk hadden jullie :)?

3 jaar geleden

Hoeveel doe je hiervan in een flesje?

3 jaar geleden

Ik gebruikte het bij mijn 1e en nu weer. Ik gebruik Orthiflor start. Ik geef het trouwens aan mijn kindje, dus neem het niet zelf. Heb in het verleden wel een periode last gehad van mijn darmen en toen ik het twee weken gebruikte waren al mijn klachten weg, vandaar dat ik wel geloof dat het echt werkt.

3 jaar geleden

Reactie op Wansam

Ik gebruikte het bij mijn 1e en nu weer. Ik gebruik Orthiflor start. Ik gee ...
Hoelang heb je dit gebruikt bij je kleintje?

3 jaar geleden

Reactie op Wansam

Ik gebruikte het bij mijn 1e en nu weer. Ik gebruik Orthiflor start. Ik gee ...
Wij zijn hier vandaag mee gestart! Alleen huilt ons meisje nu al de hele avond. Weet niet of dat gewoon toeval is of dat ze moet wennen aan de Orthiflor start. Moesten jouw kindjes hieraan wennen?

3 jaar geleden

Ik gebruik deze: https://www.bol.com/nl/nl/p/new-care-bifido-lacto-mama-kind-probiotica-vegetarisch-30-sachets/9200000015017078/?s2a=#productTitle Ben gestart met zelf nemen aan het eind van mijn zwangerschap en doe sinds 2 dagen ook steeds een klein beetje in elk flesje gekolfde melk (smeer zo een zakje per dag uit over meerdere flesjes). Ik begreep van de osteopaat dat probiotica best zwaar kan vallen bij die kleintjes als je het door de voeding mengt..

3 jaar geleden

Reactie op Eline90

Dat verklaart misschien waarom ons meisje ontroostbaar is vanavond 🥺.. Dus jij verdeeld het over meerdere voedingen? Dat kan ik ook nog wel proberen!

3 jaar geleden

Reactie op Kiim93

Dat verklaart misschien waarom ons meisje ontroostbaar is vanavond 🥺.. Dus ...
Klopt, ik heb niet het idee dat ze er last van heeft op deze manier, misschien het proberen waard in plaats van alles in een fles!

3 jaar geleden

Wij gebruiken nu voor ons 2de kindje probiotica. Bij zijn broer werkte het goed na het herstellen van 2 antibioticakuren in zijn eerste maand. Bij ons zoontje van 5 weken lijken de buikkrampen minder te worden en hij doet het verder goed. Wij gebruiken lactophar junior, de poeder uit de capsules lossen we op in de flesvoeding.

3 jaar geleden

Wij gebruiken probiotica zodat ons dochtertje poept, want ze heeft erg veel moeite met poepen. Ze poept alleen nadat ze deze in haar flesje heeft gehad. Heeft iemand enig idee of baby’s hier afhankelijk van kunnen worden en dat ze niet meer zonder kunnen?

3 jaar geleden

Reactie op HCJB

En welk merk hadden jullie :)?
Beetje late reactie, maar wij gebruikten orthiflor start van Orthica. Ik kolfde snachts de borstvoeding af en gaf de probiotica icm de borstvoeding in de fles.