15 Reacties

3 jaar geleden
Reactie op Mifo
Ik ben momenteel aan het kijken bij blabloom. Daar heb ik een online infoge ...
Dankjewel!
Ideaal dat die mogelijkheid er in België is! Zie dat die mogelijkheid er in NL bij een aantal gemeentes ook is inderdaad. Had ik nog niet eerder van gehoord.

3 jaar geleden
Reactie op Butterfly
Is huren nog een optie voor jou? Dan kun je het eerst testen! Kan geloof ik ...
Zeker een optie. Kwam dat inderdaad (ook) tegen bij www.babybum.nl voor een redelijke prijs. (Mocht iemand anders dat ook willen)

3 jaar geleden
Hoi, wij gaan ook wasbaar luieren en hebben eerst een consult geboekt bij Nappy's. Daaruit bleek dat het heel erg persoonlijk is wat je fijn vind. Daarnaast beloven veel luiers wel dat het alle baby's past maar is dat toch te groot voor een newborn. Wij hebben nu een paar varianten gekocht, twee systemen voor als de baby ouder is. Dit konden we goedkoop tweedehands scoren en nog zo goed als nieuw (voor €100 euro hebben we 16 luiers, 6 aio en 10 pockets). En we hebben wat new born luiers nieuw gekocht in de sale. Weer een ander systeem met voorgevormde luier en overbroekje. We vallen er geen buil aan als iets niet werkt en kunnen dan een beetje uitproberen wat voor ons fijn is en wat bij de baby werkt. Ik zou vooral niet al een heel pakket kopen van één systeem want straks bevalt het niet en dan is het wel een dure aankoop. Het consult hebben wij als heel prettig ervaren ook nul verplichting om iets te kopen of wat dan ook.

3 jaar geleden
Wij zijn bij onze eerste begonnen toen hij 2 maanden was. ivm vroeggeboorte niet eerder haalbaar. Voor ons kleintje dat nu op komst is enkele newborn luiers erbij aangeschaft. Het is echt een uitkomst. Wij hebben op verschillende plekken een info avond gevolgd. Kaatje katoen, billenboetiek, nappys. Daarna hebben wij besloten voor het tweedelige systeem te gaan. Op de site van nappys staan veel informatie. Ook hoeveel welke luier absorbeert. Een goede om mee te nemen. Wij hebben mensen om ons heen gezien die voor de mooiste printjes zijn gegaan, maar wel met minder absorberend vermogen. Zij zijn snel gestopt met wasbare luiers. Heel erg jammer!

3 jaar geleden
Het klinkt alsof je het volledig met wasbare luiers wil doen en dat je bang bent dat je man dat helemaal niet wil als het veel werk is. Wat mij betreft is het niet het één of het ander.
Waarom niet er tussen in? Elke wasbare luier die je gebruikt scheelt weer één wegwerpluier, en dat is goed. Je hoeft het niet 100% te doen, er zullen vast momenten zijn waarop het even wat handiger is met een wegwerpluier en dat is ok. Elke keer dat het wel lukt om een wasbare luier te gebruiken is er weer één en dat is goed voor het milieu en de portemonnee, en soms lukt het even niet en dat mag ook.

3 jaar geleden
Hey je zou op de fb pagina van wasbare luiers op reis kunnen kijken. Hier kun je veel verschillende luiers voor een paar weken uittesten.
Ik gebruik zelf nu al 2,5 jaar wasbare luiers en ben er heel blij mee heb toen tijdens mijn zwangerschap een consult gehad vanuit kaatje katoen. Gewoon bij mensen thuis die het al een tijdje gebruikten.

3 jaar geleden
Voor de ervaringsdeskundigen onder ons, wij wilden eerst ook wasbare luiers. Maar een collega van mij had het zowel zelf als een kennis ook geprobeerd, en die zeggen beide dat de luiers echt enorm zijn en je vaak grotere maat broekjes moet kopen om passend te maken. Ik ben benieuwd wat hier van waar is, kan natuurlijk dat het per merk verschilt?

3 jaar geleden
Reactie op Scout21
Voor de ervaringsdeskundigen onder ons, wij wilden eerst ook wasbare luiers ...
Het klopt dat wasbare luiers iets dikker zijn dan wegwerpluiers. Ze gaan echt niet hangen, zoals wegwerpluiers dat doen.
Hier betekend dat dat de spijkerbroeken van HEMA wel mooi om de wegwerpluiers passen, maar niet zo lekker om de wasbare. De trainingsbroeken echter wel.
Verder heb ik allemaal losse broeken van verschillende merken (ik hou van Vinted). Sommige passen wel, andere niet. Maar dat heb je snel genoeg door. Dan weet je welk merk/maat je moet kopen.
En dat moet je toch bekijken. Sommige kinderen zijn 3 kilo zwaarder dan andere kinderen, met dezelfde lengte. De kleren die bij de een mooi zitten, zitten bij de ander niet..

3 jaar geleden
Ik volg deze even, ben zelf ook na aan het denken om voor wasbare luiers te gaan, dus alle tips en tricks zijn welkom!

3 jaar geleden
Wij zijn al ruim anderhalf jaar heel tevreden met de tweedelige wasbare luiers van popoloni, ook via de billenboetiek.