58 Reacties
2 jaar geleden
Ik lees even mee. Onze dochter heeft gisteren een ernstige allergische reactie gekregen op ei. Met spoed naar het ziekenhuis met de ambu tot gevolg. Was een vreselijke ervaring 😭
Wij krijgen nu dus alsnog een provocatietest om te kijken bij welke hoeveelheden er een reactie komt
2 jaar geleden
Reactie op baby2023x
Ik lees even mee. Onze dochter heeft gisteren een ernstige allergische reac ...
Ohhh wat verschrikkelijk zeg! En wat is dat schrikken!!
Mijn dochtertje heeft dus ook allergische reactie gehad. Ik heb fotos moeten sturen naar de huisartspost. En die hebben me vervolgends een medicijn uitgeschreven voor te geven.
Echter zegt de arts nu dat ze vermoed dat ze niet specifiek alergisch is voor het ei. Maar dat t toeval moet zijn . Heel raar. Voor de zekerheid toch een test nu gaan doen
2 jaar geleden
Wij hebben laatst een provocatie test gehad met ons zoontje.
Moesten er om 9:00 uur zijn en toen werd hij eerst gewogen en gemeten.
Even gepraat met de arts over wat de klachten waren en hoe de dag zou verlopen en daarna huidpriktest.
Huidpriktest was goed en hierna kreeg hij een klein beetje ei en na een halfuur wat meer door een zelfgemaakt mango hapje.
Toen was het afwachten en kwam de verpleegkundige regelmatig even langs om te kijken hoe het ging.
Ons zoontje had een mooi bed waarin hij lekker ging spelen en kon slapen, hadden een dikke fles borstvoeding mee waar hij tussendoor ook wat slokjes van kreeg.
Na een paar uur geen reactie gehad op ei en mochten we weer naar huis.
We hadden een belafspraak met de assistente na 2 dagen en na een paar weken met de arts.
Het viel mij heel erg mee, ik vond de liesbreuk operatie met 4 maanden oud vele malen erger.
2 jaar geleden
Succes! Wij hebben ook binnenkort in november 3 provocatietesten. Via de app van het ziekenhuis hebben we een informatiebrief gekregen waarin staat wat we ongeveer kunnen verwachten. Kan hem helaas niet kopiëren.
Wanneer hebben jullie hem? Provocatietest voor ei hebben wij op 17 november.
2 jaar geleden
Reactie op Elodi91
Succes! Wij hebben ook binnenkort in november 3 provocatietesten. Via de ap ...
Ohw 3 stuks. Voor wat als ik vragen mag?
Ik moet nog worden gebeld voor afspraak in te plannen. Mijn dochtertje heeft eczeem en erge droge huid . De arts vertelde dat ze niet denk dat ze hier overheen zal groeien. En dat ze voor meerdere dingen een alergische reactie zou kunnen krijgen.😔
2 jaar geleden
Hey! Wij hadden laatst provocatietest voor koemelk en aantal kindjes op dezelfde kamer kwamen voor pinda. Ik vermoed dat dat redelijk hetzelfde gaat als voor ei? Onze dag was eerst gesprekje en werden kindjes gewogen en gemeten. Dan elk half uur klein beetje melk/pinda, steeds grotere hoeveelheden. Pinda kregen ze in poedervorm door hapje heen. Constant was er een verpleegkundige in de kamer en tussendoor kwam de kinderarts even kijken.
Hopelijk gaat het bij jullie goed, succes!
2 jaar geleden
Reactie op Madeliefj
Ohw 3 stuks. Voor wat als ik vragen mag?
Ik moet nog worden gebeld voor af ...
Voor pinda, ei en cashew.
Heeft je dochtertje al ergens een reactie op laten zien? Hier ook eczeem.
En na de 3 voedingsmiddelen hierboven ook flink overgeven. Vandaar dat we doorverwezen zijn. Ze heeft eerst al een huidtest gehad en naar aanleiding daarvan zijn de provocatietesten gepland. Wel intensief 3 dagen... Maar we willen het wel graag weten.
2 jaar geleden
Reactie op Elodi91
Voor pinda, ei en cashew.
Heeft je dochtertje al ergens een reactie op la ...
Ja bij inname van klein beetje ei flink overgegeven. En binnen een uurtje ongeveer hele rood lichaampje en net verdikte vlekken op haar huid.
Oh dat zal zeker intensieve dagen zijn dan met 3 stuks.
2 jaar geleden
Wij hebben een provocatietest voor pinda gehad en er staan er nog 2 gepland voor koemelk en kippenei. Wij moesten ‘s ochtends komen en ons zoontje kreeg in 7 stappen, om het half uur, telkens iets meer van het allergeen toegediend. De verpleegkundige kwam elke keer even kijken hoe het gaat en ook de arts kwam zo nu en dan even kijken. Wij zijn gekomen tot stap 6, waarop ons zoontje een flinke reactie kreeg.
Nu op naar de andere 2 testen!
2 jaar geleden
Hier provocatie testen koemelk, kippen ei (die ei mochten we thuis zelf doen net strenge instructies als we dat aandurfden) en pinda.
Ei ging helemaal goed
Pinda en koemelk waren drama
Inmiddels kan ze pinda goed verdragen maar lijkt ze op koemelk steeds heftiger te gaan reageren
2 jaar geleden
Hoi, ik hoor hier voor het eerst van. Wanneer krijgt je kind een provocatie test?