9 Reacties

2 jaar geleden

Wij hebben een priktest gehad. Maar als je daar positief op scoort wil het niet zeggen dat je daadwerkelijk een allergie hebt. Bij ons zoontje kwam uit de priktest bij cashewnoot, pistachenoot en ei een grotere rode vlek. Maar na introductie van ei blijkt dat hij er wel tegen kan. De noten hebben we nog niet geprobeerd. Maar de test zelf stelt niet zo veel voor. Ze prikken dan bepaalde allergenen en na een tijdje kijken ze op welke plekken de huid verdikt is. Daar zou je kindje dan allergisch op kunnen reageren. Kunnen jullie het niet op een andere manier introduceren? Wij hebben na de huidpriktest ook ei in het ziekenhuis geprovoceerd. Maar ze mixten het door een fruithapje en gaven met tussenpauzes steeds iets van dat mengsel. Waarom geven ze bij jullie koek?

2 jaar geleden

Reactie op Krsj1994x

Wij hebben een priktest gehad. Maar als je daar positief op scoort wil het ...
De koek moesten we verpulveren en dan door het fruithapje. Maar alsnog kwam ze aan het kokhalzen. De hoeveel is gewoon super veel voor een kindje van 11 maanden vind ik. Bij jullie dan wel de 7 rondes gelukt?

2 jaar geleden

Reactie op Madeliefj

De koek moesten we verpulveren en dan door het fruithapje. Maar alsnog kwam ...
Aah oke, nou wij hoefde maar 4 rondjes! En de eerste ronde was een half theelepeltje, daarna heel theelepeltje, daarna 1 eetlepel en als laatste 2 eetlepels. Dus dat is niet superveel, maar aan het eind had hij wel een half ei op, dus daarmee konden ze dan wel zien of hij allergisch was. Gek dat dat zoveel verschilt. Ik vind die koek ook erg groot uit zien!

2 jaar geleden

Reactie op Krsj1994x

Aah oke, nou wij hoefde maar 4 rondjes! En de eerste ronde was een half the ...
Ja dat is ook wel te doen, maar dit echt niet! Het is ongeveer dezelfde reuk/smaak als lange vinger. Maar dubbel zo groot. Die 2 bakjes op de foto is alleen ronde 7. Daarvoor ronde 6 zijn 3 koeken.

2 jaar geleden

Reactie op Madeliefj

Ja dat is ook wel te doen, maar dit echt niet! Het is ongeveer dezelfde r ...
Wow dat is wel echt veel zeg. Ik heb er verder geen verstand van maar dit ziet er uit als een maaltijd, hoe moet ze dit meerdere keren achter elkaar doen? Waar krijgt ze eigenlijk de test voor, en wat is dat voor koek?

2 jaar geleden

Reactie op Bouboulicious

Wow dat is wel echt veel zeg. Ik heb er verder geen verstand van maar dit z ...
Dit moet om het half uur gegeven worden. In het begin zijn t ook maar wat kruimels. Maar bij ronde 6 is het echt veel. Ze word getest op ei allergie. Maar je hebt verschillende soorten ei. En ze beginnen hier met het hoog verhitte, eiwitten. Als dit goed was gegaan had ik dit ook 2 x per week thuis moeten geven voor op te bouwen na het ei wat in de oven zou zijn geweest . 🤯 Ik vind t maar appart 🥴

2 jaar geleden

Wij hebben 2 weken geleden een andere ei-test gehad. Volgens mij met gekookt ei. De hoog-verhitte ei test doen ze pas als een kind fatsoenlijk kan eten, want dan moeten ze bij de laatste stap wel 10 lange vingers kunnen opeten en dat kan nu nog niet. Het ei werd nu door een potje eten vermengd. Ik moest 200 gram eten meenemen en dit heeft hij in stappen gekregen gedurende de ochtend.

2 jaar geleden

Reactie op Mar-loes

Wij hebben 2 weken geleden een andere ei-test gehad. Volgens mij met gekook ...
En is t goed gegaan? Via bloedonderzoek hier erachter gekomen dat ze allergisch is voor het kippenei. Mag nu een jaar geen ei eten. Over een jaar weer opnieuw testen. Hazelnoot was ook verhoogd. Dus daar hebben we binnenkort een provocatietest voor.

2 jaar geleden

Reactie op Madeliefj

En is t goed gegaan? Via bloedonderzoek hier erachter gekomen dat ze allerg ...
Helaas niet, vanaf stap 3 begon de reactie. Eerst nog klein, vanaf stap 5 kreeg hij vlekken op heel zijn lichaam en was hij er ziek van. Gelukkig is het niet levensbedreigend, dus we hebben een allergiedrankje in huis en zorgen dat hij geen ei krijgt.