7 Reacties

4 jaar geleden

Natuurljk :-)

4 jaar geleden

Dit is wat anders dan een bodyscan toch? Ivm röntgenstraling?

4 jaar geleden

Je moet gewoon even aangeven dat je zwanger bent ik mog niet door de bodyscan toe. We buiten de eu gingen

4 jaar geleden

Mijn verloskundige gaf aan dat het gewoon veilig was en ben er dus ook gewoon doorheen gegaan afgelopen weekend. Wel in Europa. Als ik het goed begrijp is het binnen Europa sowieso altijd veilig en buiten Europa mogelijk niet vanwege verouderde apparaten, weet niet of iemand dit kan bevestigen?

4 jaar geleden

Je mag in de EU altijd aangeven dat je het liever doet wil. Dan fouilleren ze je.

4 jaar geleden

Een Security Scanner werkt met ongevaarlijke millimetergolven, die weerkaatsen op de huid en het lichaam niet binnengaan. De Body Scanner maakt gebruik van röntgenstralen, die door de huid gaan, om zo ingeslikte goederen te kunnen detecteren. Maak je dus vooral geen zorgen. Als je je al zorgen zou maken om eventuele blootstelling aan straling, dan kun je eigenlijk beter niet vliegen, aangezien je tijdens de vlucht zelf wel blootgesteld wordt aan - een overigens verwaarloosbare hoeveelheid - straling. Uiteraard kun je ook aangeven dat je zwanger bent. In sommige gevallen sla je de Security Scan dan over en wordt je gefouilleerd.

4 jaar geleden

Vorige week was ik op schiphol, aangegeven dat ik zwanger ben en toen hoefde ik er niet doorheen. Ze gingen daarvoor in de plaats fouilleren. Geen probleem dus