10 Reacties

3 jaar geleden

Klopt, is een volkomen normale bijwerking. Minder prettig wel, maar ik heb er laatst naar gegoogled 👌🏻

3 jaar geleden

Ter info: Oogproblemen zoals slecht zicht en droge ogen tijdens de zwangerschap kunnen verschillende oorzaken hebben: +Veranderingen in hormonen +Verandering samenstelling traanvocht +Verandering hoeveelheid oogvocht +Bloedarmoede +Hoge bloeddruk +Pre-eclampsie +Vocht vasthouden (vochtretentie) https://www.zwangerenportaal.nl/zwanger/kwaaltjes-en-klachten/ogen-slecht-zicht-zwangerschap

3 jaar geleden

Hoort er inderdaad bij! Laatst naar de opticien gegaan voor een nieuwe meting, aangezien ik niet meer met mijn bril (6 maanden geleden opgemeten) kon zien😅 opticien keek naar mijn buik en vroeg of ik toevallig in verwachting ben… dat was wel te zien😂 hij legde uit dat het met de hormoonspiegeling te maken heeft en het geen zin heeft om tijdens de zwangerschap en 4 maanden tot na de bevalling de ogen op te laten meten

3 jaar geleden

Ooooh gelukkig!!! Dank voor jullie reactie's! @janneker87 dit had ik ook net gevonden. Mijn bloeddruk is altijd goed op controle. Pre-eclampsie heb ik verder geen symptomen van. Vocht houd ik ook niet vast. Alle andere zou ik eens moeten laten checken bij de huisarts🙂. Maar lees hier veel van andere dames dat de veranderende hormonen vaak de boosdoeners zijn.😅

3 jaar geleden

Reactie op Liekeh94

Ooooh gelukkig!!! Dank voor jullie reactie's! @janneker87 dit had ik ook n ...
Graag gedaan! Ik merk dat ik heel erg moeite heb om van mijn telefoon naar de tv te gaan, dan duurt het wel even voor ik weer scherp zie 😅 Maar indd. bloedarmoede en hoge bloeddruk valt hier ook af. Dus ik ga voor de hormonen als boosdoener 🥳😂

3 jaar geleden

Reactie op JannekeR87

Graag gedaan! Ik merk dat ik heel erg moeite heb om van mijn telefoon naar ...
Ja precies dát! Het lukt me amper om scherp bij te stellen. Echt vervelend🙈! Lang leven de hormonen, hahahaha🎉!!

3 jaar geleden

Kan van alles zijn maar het hoeft ook niks te betekenen. Heb mij laten vertellen door opticien dat ze ook geen oog controles uitvoeren wanneer je zwanger bent. Dit omdat je zicht veranderd tijdens je zwangerschap en dus geen goede waarden geeft. Daarom dus ook wachten tot na de bevalling. Maar bij twijfel altijd even bellen inderdaad naar huisarts of verloskundige.

3 jaar geleden

Is het troebele zicht bij jullie over gegaan na de bevalling? Mijn zoontje is nu 1 maand en heb nog steeds last van een wazig zicht aan mijn rechter oog...

3 jaar geleden

Hier ook sinds de zwangerschap wazig zien aan één kant. Heb in week 36 allerlei onderzoeken gehad in het ziekenhuis, maar kwam niets uit. Ondertussen is mijn zoon 5 weken en helaas nog geen verbetering. Ik moet nog ongeveer twee maand wachten tot een oogmeting, maar ben er bang voor dat dat een bril of lens wordt aan één kant :/

3 jaar geleden

Ik ben nu een week geleden bevallen en het is ook nog niet verbeterd. Ik geef ook bv. Mijn vk heeft gezegd dat dit nog aanhoudt tot ik ooit stop met bv door de hormonen.