20 Reacties

2 jaar geleden
Draag je se kleine veel? Zak je veel door je knieën als je de kleine bij je hebt?

2 jaar geleden
Hier ook! Had het bij de nacontrole in het ziekenhuis besproken en de arts gaf aan dat het kwam door je hormonen. Door je hormonen wordt tijdens de zwangerschap alles weker (om ruimte te maken voor de baby) en dat heeft na je zwangerschap de tijd nodig om te herstellen. Vooral als je borstvoeding geeft kan het een flinke tijd duren voordat het voorbij is ☹️

2 jaar geleden
Ik heb dit ook! Voel me een vrouwtje van 80 jaar.. ik geef wel borstvoeding en ga dit nog een tijd doen als het zo blijft gaan (dochtertje is 15 weken).. mijn arts heeft me kinesietherapie voorgeschreven. Zij zegt dat je het niet gewoon bent van met de baby te zeulen en je in vreemde posities zit om borstvoeding te geven.. Maar soms als ik stil in bed lig heb ik echt pijn in mijn lage rug... Slaap met kussen tussen mijn knieeën. Hoop dat dit snel betert 😅

2 jaar geleden
Ja ik heb het ook helaas. Extreem veel last van spieren en gewrichten.. Ik las dat het kan komen door hormonen, dacht serieus ff dat ik reuma had overgehouden aan die zwangerschap..

2 jaar geleden
Reactie op Lot0901
Hier ook! Had het bij de nacontrole in het ziekenhuis besproken en de arts ...
Dit zegt mijn fysiotherapeut ook. Voelde me echt een omaatje, vooral traplopen na het slapen voel ik jn m'n voeten. Mega stijf en als ik even stil gezeten heb en weer ga staan/lopen. Dan een stijf gevoel in bekken/bovenbeen gebied en voeten. Geduld...

vorig jaar
Reactie op Lot0901
Hier ook! Had het bij de nacontrole in het ziekenhuis besproken en de arts ...
Ja dit! Ik heb echt veel pijn gehad in al m’n gewrichten.…Zeer onprettig, in mijn knieën, polsen, vingers, enkels… het was hormonaal idd.
Ik ben met 8 maanden bv geven gestopt (met bv).
Mijn lichaam gaf aan dat het genoeg was voor mij. En toen gingen m’n klachten over, binnen 2 maanden.
Dit is overigens vanuit mij GEEN advies om met bv te stoppen. Ik vertel alleen even hoe het bij mij ging.. en dat mijn lichaam na het stoppen met bv pas echt weer in balans kon komen. 😌.

vorig jaar
Ook last van gehad. Fysio geweest, een keer bij de arts benoemd, iedereen wees op hormonen. Maar na 9 maanden waren de klachten nog niet minder. Iemand anders wees erop om tijdelijk magnesium tabletten te slikken. Dit ben ik gaan doen, en na een paar weken klachtenvrij. Ongeveer 6 weken dagelijks geslikt. De klachten waren eerder al weg, maar nog wat langer doorgeslikt voor de zekerheid. Wellicht het proberen waard.

vorig jaar
Marrrliv27 en Shasvd, bedankt voor jullie reacties.
Het topic is oud maar ik ben echt opzoek naar andere soortgelijke verhalen en tips..
Ik ben vandaag bij de dokter geweest, mijn HB was top. Maar omdat ze t zo vaag vinden moet ik alsnog totaalbeeld bloedprikken. Shasvd ik heb inderdaad o.a. magnesium tabletten in huis gehaald en meteen mee gestart🤞.
Ik geef idd ook borstvoeding en wil er liever niet mee stoppen en zeker niet als t niet 100% zeker is maar met deze pijn de hele dag overweeg ik het uiteindelijk wel.. maar eerst het bloedprikken en de extra vitamines afwachten.. iig bedankt voor de reacties meiden🥰

vorig jaar
Reactie op Justme01
Marrrliv27 en Shasvd, bedankt voor jullie reacties.
Het topic is oud maar i ...
Ik was al gestopt met borstvoeding en bleef toch klachten houden. Dus bij mij had het niet met elkaar te maken. Dat geeft misschien nog hoop voor je. Toch goed dat verder gaan kijken. Ze hebben bij mij trouwens ook bloedgeprikt en doorverwezen naar een reumatoloog. Maar kwam allemaal niets uit. Voor mij was magnesium de oplossing. Hopelijk voor jou ook! Dan kun je hopelijk in overleg nog doorgaan met borstvoeding☺️

vorig jaar
Ik was al gestopt met borstvoeding en bleef toch klachten houden. Dus bij m ...
ah dat geeft zeker hoop!!
en jou verhaal lijkt echt op dat van mijn moeder, ook doorgestuurd naar de reumatoloog maar ook niks.. 1x ongesteld geworden en alles was zo goed als over.. ik ga zeker met je tip magnesium aan de gang en ook hopen dat dat het is 🙏.super bedankt nogmaals !!!!

vorig jaar
Ik geloof dus dat het hormonaal is. En ik geloof ook dat voor de elk lichaam een andere oplossing kan gelden…
We zijn NIET allemaal hetzelfde!
De ene vrouw heeft baat bij magnesium of andere supplementen en de ander moet stoppen met bv..
Ik kan niet in jouw lichaam kijken en ik weet niet wat voor jou het beste is. Mijn advies: probeer voor jezelf een aantal opties uit, laat dingen uitsluiten (door inderdaad bloedprikken) en doe dat waar jij je goed bij voelt!
Luister naar jouw lichaam en naar wat je nog aan kan.
Antw. op jouw vraag: Ja, ik had ook heel veel pijn en ik kon ook bijna niks meer. Ik vond dat bizar en daarom moest er voor mij een oplossing komen. De oplossing voor mij zat ‘m in stoppen met bv en mijn lichaam de tijd geven te herstellen van de hormonale schommelingen/disbalans. En dat deed m’n lichaam… met tijd, rust… en goede verzorging.
(Nogmaals, dit is mijn persoonlijke ervaring en ik zeg niet dat dit voor iedereen de oplossing is). 🙂
Ik wens je beterschap in je situatie en hopelijk vind jij ook jouw oplossing! Komt goed 💕

vorig jaar
Ik geloof dus dat het hormonaal is. En ik geloof ook dat voor de elk lichaa ...
Bedankt weer voor je lange duidelijke antwoord, ik waardeer het echt!
Ik begin ook steeds meer te geloven dat het hormonaal is. Vanmiddag bloeduitslag als het goed is. De dokter adviseerde pcm en ibuprofen en dit werkt samen met wat rust redelijk. Alleen ben bang dat het met werk weer erger wordt maar nu eerst een paar dagen rust.
Ook omdat het wrss hormonaal is ben ik begonnen met de mini pil, had deze bij mijn zoontje ook en toen geen last hiervan. Hopen dat dit verschilt maakt. Mijn laatste 'redmiddel' is idd ook stoppen met borstvoeding maar voor nu wacht ik het eerst nog eventjes af.
Wat kut dat jij ook zoveel pijn had . het is ook echt bizar en t voelt echt alsof je lichaam je in de steek laat ofzo . Gelukkig gaat t weer beter met jou en ik hoop dat dat bij mij idd ook snel weer zo is 🙏
Nogmaals super bedankt voor je reactie weer❤️