12 Reacties

2 jaar geleden

Dit met zijn fruit en groente was ook al aan de hand voordat hij de nieuwe voeding kreeg.

2 jaar geleden

Ik snap je frustratie, maar zolang hij het gepureerd heet krijgt hij toch ook zijn voedingsstoffen binnen? Ik zie daarin het probleem niet zo. Natuurlijk is het wel een probleem dat zijn gewicht stagneert, maar ik zou lekker focussen op zo veel mogelijk voedingsstoffen in hem krijgen, ook al is dat gepureerd. Wat zegt ze diëtist erover?

2 jaar geleden

Reactie op Mc43

Ik snap je frustratie, maar zolang hij het gepureerd heet krijgt hij toch o ...
Ja maar zelfs zelfgemaakt fruit/groente gepureerd wilt ie eigenlijk niet. Fruit gaat er alleen in met zo’n knijp zakje. Ik weet dat ze vanaf 1 jaar mee horen te eten met de pot en op de opvang gaan ze dan geen flessen meer geven dus ik voel de druk nu wel een beetje

2 jaar geleden

Hier al maanden 7,5kg. Kom bij de kinderarts en dietist. Ivm koemelkallergie die speciale bijvoeding niet mogelijk. Ik volg alle adviezen op, maar zelfs dan komt hij niet aan. Hij wilt fruit alleen uit een zakje. Groente potje vind hij weer vies. Wilt alles vers, maar wel gepureerd. Accepteert alleen boterham, koekje, maischips, rijstwafel, etc als stukjes. Ik maak mij er geen zorgen om. Ik zie hem eten en drinken. Hij speelt, leert en is vrolijk. Wij wegen om de 3 weken, om de 3 maanden naar de kinderarts. En 1x per maand telefonisch contact met de dietist. So far so good! Probeer het los te laten😘 ook alle kindjes om mijn zoontje heen zijn 9kg of zwaarder. We zijn gewoon niet allemaal hetzelfde🫣

2 jaar geleden

Reactie op Soof33!

Ja maar zelfs zelfgemaakt fruit/groente gepureerd wilt ie eigenlijk niet. F ...
Wat een lastige situatie! Maar maak je over de opvang geen zorgen als hij dat medisch nodig heeft, geven ze hem echt wel een fles.

2 jaar geleden

Hier ook. Ik vind het zo stressvol en frustrerend. Lopen ook bij dietiste en weegt al 2 maanden rond de 7,7 kg. Elke dag is weer een strijd om hem iets te laten eten.

2 jaar geleden

Hier ook eetproblemen gehad. Ons dochtertje weigerde elke vorm van hapjes. Wij zijn een aantal keer bij een pre logopedist geweest en hier was het probleem dat ze juist niks gepureerd wil maar "echte" voeding. Ze eet nog steeds relatief weinig maar kauwt wel en slikt het door. Gepureerd krijgen we er nog steeds niet in. Misschien nog een idee om ipv naar een diëtist naar een pre logopedist te gaan? Die kijken bijvoorbeeld ook of ze lichamelijk goed in staat zijn om te kunnen eten (of dat er iets niet helemaal goed gaat) en kunnen helpen bepaalde mondspieren te trainen etc.

2 jaar geleden

Reactie op Krsj1994x

Hier ook. Ik vind het zo stressvol en frustrerend. Lopen ook bij dietiste e ...
Oh neee.. Ons zoontje heeft dat ie soms opeens overgeeft (echt zuur).. Dan voelt het echt alsof we weer terug bij af zijn. Voelen ons dan zó machteloos 🥺 Echt vervelend dit. Hopen dat onze kleintjes er snel overheen gaan en dit (hopelijk) een fase is!?

2 jaar geleden

Reactie op jmv-24

Hier ook eetproblemen gehad. Ons dochtertje weigerde elke vorm van hapjes. ...
Wij hebben om de zoveel maanden een afspraak in het ziekenhuis en dan komt ook een logopedist meekijken. Zij gaf toen tips met brood licht roosteren zodat het beter voelbaar was dan zacht brood. Maar dit probleem is zich pas beginnen afspelen toen hij ziekjes begon te worden. Sindsdien wilt ie wel iets maar niet teveel, mits hij echt honger heeft maar dan hebben we weer het risico dat het spugen is ☹️

2 jaar geleden

Wat een vervelende situatie:( Ik heb hier geen ervaring mee. Maar kun je misschien het eten wat leuker maken? Vliegtuigje spelen, zelf vorkje geven en dat hij het naar de mond kan brengen, of misschien bordje zelf voor hem neerzetten zodat hij misschien zelf iets naar zijn mondje brengt? Ik hoop dat er gauw een oplossing gevonden wordt ! Wat ik nu beschrijf zijn alleen maar tips maar misschien heb je die allang geprobeerd... 🩷

2 jaar geleden

Reactie op Soof33!

Ja maar zelfs zelfgemaakt fruit/groente gepureerd wilt ie eigenlijk niet. F ...
Vanaf 1 jaar mee horen te eten, tja mits je kindje daar klaar voor is! En dat ze op de opvang geen flessen meer willen geven, kan ik zo kwaad op worden. Opvang moet naar Jouw kindje kijken. Een fles is ook zo gemaakt dus ik snap dat probleem niet ? Ik snap wel dat je de druk een beetje voelt.. maar misschien is je kindje er nog niet klaar voor

2 jaar geleden

Mijn jongens blijven ook al 2/3 maanden op 6,8 kilo hangen en zie je intussen ook dat er geen vetjes meer opzitten. Zijn nu bijna 10 maanden. Morgen eerste afspraak bij de diëtist. Ze eten hier opzich wel goed, maar voel ook duidelijk de stress. Als ze een keer iets niet goed willen eten, dan voel ik toch een soort paniek, dat ze moeten eten. Ze mogen namelijk echt niet meer afvallen.