7 Reacties

20 dagen geleden

Hi , nou mijn dochter heeft dus exact hetzelfde en ze loopt wel al. Alvorens zij liepen stond zij precies zo wanneer ze langs de tafel stond. Nou heb ik bij het cb gevraagd of zij speciale schoenen hoort te krijgen of iets dergelijks. Zij geven aan dat ze nog jong en dat het kan veranderen, maarja als ouder maak ik me toch zorgen . En haar teentjes die vestigd zij zodanig op de grond die ook schuin gaan staan(hopelijk snappen jullie wat ik bedoel) zien het denk ik op de foto van je kindje staan. Nou ben dus naar de podotherapeut geweest twee weken geleden. Ook hij zag wat ik bedoelde , maar zei dat ze nog te jong was en dat ze net gestart was met lopen. Wat ik voorlopig ga doen is schoenen halen bij shoesme. Ik wacht een maand of twee, kijken wat het doet ondersteuning van extra stevige zolen en anders naar een andere podotherapeut. Hopelijk heb je hier een beetje wat aan.Verder lees ik mee mama's !

20 dagen geleden

Al fijn om herkenning te lezen. Ik maakte me er eigenlijk niet zorgen over, tot dat ik reacties van anderen kreeg. Dat maakt me dan weer onzeker. Ik lees op internet ook wel dat zeker tot 2 jaar de voeten nog in ontwikkeling zijn.

20 dagen geleden

Ons dochtertje doet dit ook. De kinderfysio adviseerde om af en toe wat stevige schoentjes aan te trekken en haar daarmee te laten staan/ langs de tafel stappen. De enkels hebben nog niet genoeg kracht en worden hierdoor beter ondersteun zodat ze sterker kunnen worden. Dit doen we 2x 30minuten per dag. Maar het kan ook uit zichzelf beter worden 😊

20 dagen geleden

Onze dochter van 2 staat ook zo, misschien nog wel verder naar binnen met haar enkels.. ik ben toen ze 3 maanden kon lopen begonnen met fysio om haar sterker te maken (ze viel heel vaak) en daarna door het cb bij de controle van 2 jaar ook weer aangekaart. Ze hebben toen foto’s gemaakt en mij verwezen naar een orthopeed. Deze heeft haar bekeken, ze heeft platvoeten en weinig spierkracht wat dus maakt dat ze erg naar binnen hangt met haar voeten en vaak valt. De orthopeed heeft schoenen met een stevige hiel aangeraden (merk maakt niet uit, als de hiel/hak maar steun bied) en dit zo vaak als kan dragen. Ze hebben nu ook bij de kdv een uitzondering gemaakt dat ze schoenen aan mag ipv sloffen. Ik zou het dus in de gaten houden en even laten controleren als je het niet vertrouwd. Bij ons werd gezegd dat ze minimaal 3 maanden goed moest lopen voordat je er iets van kon zeggen. Let op met schoenen van shoesme, ja ze zijn goed, maar niet alle modellen hebben een stevige hiel die sommige kindjes wel nodig hebben. Merk zegt dus niet alles. Onze dochter heeft schoenen van Van Haren en die waren prima volgens de orthopeed :)

20 dagen geleden

Reactie op Lot4

Onze dochter van 2 staat ook zo, misschien nog wel verder naar binnen met h ...
Super duidelijk dit en fijn ook een voorbeeld van een wat ouder kindje. Pfoe ben ook compleet nieuw met wat handig is en wat niet, maar nogmaals fijn dat je het aangeeft. Deze tip neem ik echt wel mee. Zie je met de tijd verschil?

20 dagen geleden

Reactie op Savora28

Super duidelijk dit en fijn ook een voorbeeld van een wat ouder kindje. Pfo ...
Ik zou zeggen, volg je gevoel. Als je wil dat iemand mee kijkt gewoon een verwijzing vragen :) Ja, ik zie gelukkig echt al veel verschil! Ze is nu al iets sterker geworden en ze is gewend om de hele dag schoenen aan te hebben :) ze loopt nu sinds oktober (ze is 2 jaar en 2 maanden) en ze gaat met sprongen vooruit! En de orthopeed gaf ook nog aan dat voor nu vooral goede schoenen aan doen en tijd geven :) Ik heb ook nog een zoontje van Jan 2023 vandaar dat ik in deze groep zit 😁

20 dagen geleden

Reactie op Lot4

Ik zou zeggen, volg je gevoel. Als je wil dat iemand mee kijkt gewoon een v ...
Fijn om te lezen! En thanks voor je tips!!