14 Reacties

2 jaar geleden

Bij mij was t na 2 dagen weg.. hoop dat t snel voorbij is voor je !

2 jaar geleden

Twee/drie dagen. Koelen hielp hier goed. Na het voeden/kolven bevroren zakjes appelstroop of afwasmiddel (dat blijft soepel vormbaar) in een strakke sportbh.
Van Asten- banner web baby - prijzenspektakel

2 jaar geleden

Ik had het advies gekregen om een keer goed helemaal leeg te kolven als ze zo zijn na een voeding. En dan gewoon weer de volgende voeding aan te leggen. Dan "reset" je het even. Bij mij werkte het erg goed. Kleine is nu 4 weken en het 2x gedaan en verder geen last ervan gehad.

2 jaar geleden

Ik had er 1.5dag last van, maar ik kolfde ook alleen.

2 jaar geleden

Wat je kan probrrrn zodat ze toch wel kan aanleggen aan je gestuwde borst is idd kolven maar je kan ook rondom de tepel je melk “terug” duwen. Is even heel pijnlijk maar als het goed is heb je daarna weer een tepel waarin je kindje kan aanhappen. Je kan ook je hele borst terug duwen. Haha ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.. en tijdens het drinken goed je harde stukken masseren. Bij mij duurde de stuwing 2/3 dagen

2 jaar geleden

2 dagen ( geen stuwing maar een overproductie) met de hand de druk eraf gekolfd. 3e dag toen het minder was 5 minuten gekolfd. Mijn dochter is een week nu, kolf sowieso 1x per dag😁 dit houd mijn borsten soepeler.

2 jaar geleden

Ik heb er nu al 3 dagen mega veel last van. Kan amper liggen omdat het zo pijnlijk is. Ik kan me niet meer herinneren hoelang het de vorige keer duurde. Ik heb eergisteren een beetje gekolfd zodat de druk eraf was. Maar de kraamhulp zei dat ik dat beter niet kan doen. Ik probeer hem echt zoveel mogelijk aan te leggen. Tussendoor luier verschonen en andere kant. Het lijkt nu wel iets af te nemen. Maar nog steeds heel pijnlijk

2 jaar geleden

Ik heb er nu al 3 dagen mega veel last van. Kan amper liggen omdat het zo p ...
Het verschilt zo erg per kraamzorg! Dit is mijn 3e en bij alle 3 heb ik wat anders gehoord, van het resetten tot idd niet kolven en nu was het weer max 5 minuten 🙈 moet zeggen dat de 5 minuten kolven het beste hebben gewerkt maar denk dat het ook per lichaam misschien wel kan verschillen

2 jaar geleden

Reactie op Baby19900

Het verschilt zo erg per kraamzorg! Dit is mijn 3e en bij alle 3 heb ik wat ...
Nou idd haha! Hier ook ons 3e kindje. Vorige keer was nog het advies om harde plekken weg te masseren onder de douche. Nu mocht ik dat juist weer niet doen. Zo lastig al die verschillende adviezen 🙈 Kolven zorgt voor een overproductie volgens de kraamzorg. Tenzij ik die voeding via een fles zou geven. Naja ik weet het ook niet hoor. Probeer in iedergeval alles eraan te doen om geen borstontsteking te krijgen

2 jaar geleden

Als ik geen Phytolacca Decandra D6 was gaan slikken na 2 weken, had ik zeker nog langer last gehad van stuwingen. Heb echt een enorme over productie. Je slikt 3 x per dag 2 pilletjes (homeopathisch). Als ik het een keer vergat, liepen ze gelijk weer over. Ben met 6 weken (na bevalling) gestopt. Hoop dat je hier wat aan hebt!
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

2 jaar geleden

Ps. Wat een akelig gevoel hè? Vind het echt een van de meest pijnlijke dingen in ‘t leven!

2 jaar geleden

Witte kool! In een paar uur zijn je borsten weer de oude. Ik had het ook had zelfs koorts kraamverzorgende zei dat ik het op mijn borsten moest leggen en het was heerlijk

2 jaar geleden

Reactie op Laala

Witte kool! In een paar uur zijn je borsten weer de oude. Ik had het ook ha ...
Beter dat het bij jou hielp. Bij mij helaas niet. Je kan ook nog munt- en saliethee proberen

2 jaar geleden

Ik had het zelfde probleem. Mijn meisje kon mijn productie ook niet bijhouden. En helaas eindigde dat in een fikse borstontsteking. Ik kreeg van de lactatiekundige het advies om 1x per dag te zorgen dat de borst helemaal leeg was. Ofwel door blokvoeden ofwel door kolven. Zodat de borst helemaal soepel was en dan nog aanleggen aan die borst voor de vette achtermelk. Verschrikkelijk pijnlijk maar heeft icm de antibiotica wel geholpen. Ik blijf dat nu doen ook na de ontsteking. De ene dag drinkt ze ze wel helemaal leeg en de andere dag niet. Zitten nu weer in regeldagen dus merk weer wat stuwing. Doe het nu weer zo. Sucses! Maar echt wees alert dat je borst niet warm wordt of een gekke plek krijgt trek dan echt bij de huisarts aan de bel!!