5 Reacties

3 jaar geleden

Hey, heb je dit kunnen bespreken met de gynaecoloog? Ik zou het laten bekijken xx

3 jaar geleden

Wat vervelend! Heb je ook al check up gehad bij verloskundige na zoveel weken? Als het goed is kijken ze ook weer even naar littekenweefsel. Daarnaast heeft de bekkenfysio het ook bij mij gecontroleerd.

3 jaar geleden

Geef je borstvoeding? Dat kan de boel ook wat droger maken. Ik weet niet of het (mede) hierdoor komt. Mijn vk adviseerde bij seks glijmiddel te gebruiken. Wellicht doe je dit al hoor.

3 jaar geleden

Mijn bekkenfysiotherapeut raadde mij Orthiflor Fem aan. Dat helpt het vaginaal slijmvlies sneller weer op te bouwen/te herstellen. Wellicht dat dat het helpt en wat gemakkelijker gaat maken

3 jaar geleden

Ik heb hetzelfde! Heb het door de bekkenfysio laten checken, en het blijkt dat ik onbewust mijn bekkenbodem continue aanspan. Fysio heeft me oefeningen meegegeven om de bekkenbodem te ontspannen. Ook heeft ze de boel gemasseerd. Langzaamaan wordt het steeds beter, al vereist het echt veel geduld. Seks gaat ook nog niet zonder pijn. Heb gelukkig een heel geduldige man, die helpt me te ontspannen. Ik ben ondertussen ook al weer 3+ maanden geleden bevallen. Hopelijk kan een bekkenbodem fysio jou ook helpen ❤️