13 Reacties

2 jaar geleden

Helemaal herkenbaar Bij ons thuis slaapt ze als we geluk hebben max 3 uur in 2 slaapjes En op het kdv 5 uur in 2 of 3 slaapjes Dan slaapt ze hier ook niet in de avond Op de opvang zeggen ze dat ze het nodig heeft Maar hier merk ik dat niet...... Ze wordt daar ook in een automatische wipstoel gelegd als ze na een uur wakker is..... Hier zijn we blij als ze een uur slaapt Wij vinden het ook lastig en aangegeven hoe het dan thuis gaat met slapen Maar omdat ze zeggen dat ze naar het kind kijken blijft dit een lastig verhaal

2 jaar geleden

Deels herkenbaar. Toen het heel erg warm was, sliep onze baby ok 6 uur (1h, 3h, 2h) op kdv - thuis normaal 2.5-4 uur. Toen heb ik gezegd liever max 2 uur/slaapje. De volgende dagen was het 2h x 3 😵‍💫 maar, in ons geval, wilde ze gelukkig nog steeds slapen in de avond, alleen een beetje later dan normaal gesproken. Ze slaapt altijd wat meer op kdv dan thuis omdat het daar drukker is, maar die warme week was het veel meer dan verwacht. Is het regelmatig zo dat je kleintje daar zo veel slaapt, of zit ze misschien in een sprongetje of zoeits?

2 jaar geleden

Ik snap wat je bedoelt, en moedergevoel vind ik ontzettend belangrijk. Tegelijkertijd heb ik geleerd dat rust overdag ook betekent rust in de nacht. Nou moet je natuurlijk opletten einde van de middag, maar de rest van de dag slapen mijn kinderen zo veel als ze kunnen. Op dagen dat mijn jongste echt goed slaapt (soms is dat zelfs meer dan 5 uur in totaal), slaapt hij die nacht ook goed 🤷 En zijn wakkertijd is nu nog steeds 1,5 tot 2 uur (6,5 maand) dus hij gaat ook vrij snel naar bed bij de opvang. Nogmaals, moedergevoel is heel belangrijk dus als jij het gevoel hebt dat dit een negatieve invloed heeft op je kindje dan kan je er altijd wat van zeggen. Is je goed recht!

2 jaar geleden

Reactie op Mc43

Ik snap wat je bedoelt, en moedergevoel vind ik ontzettend belangrijk. Tege ...
En op de dagen dat je kindje slaapt? Maak je hem dan ook wakker om een bepaalde tijd als het al dicht tegen Ijn bedtijd zit?

2 jaar geleden

Herkenbaar, ik volg :)

2 jaar geleden

Ik vond ook dat mijn zoon teveel sliep. Ik heb toen het schema wat ik zelf ongeveer aanhoud gedeeld met hun met de vraag of ze dat ook zoveel mogelijk kunnen aanhouden. Natuurlijk begrip voor als het niet helemaal lukt. Was geen probleem!

2 jaar geleden

Ik heb dit zelf ook gehad. Niet op de opvang, maar thuis. Mijn zoontje heeft altijd best veel slaap nodig gehad. Heeft tot voor kort echt wel van voeding tot voeding moeten slapen en dan viel hij in de avond ook gelijk weer in slaap. Zijn bedtijd was dan wel laat, omdat hij dan tussen half 7 en 7 uur pas wakker werd. In de periode van de extreme hazenslaapjes (gaat nu al veel beter) heb ik hem bij me gepakt om hem te helpen met zijn slaapjes. Twee weken terug merkte ik dat ik hem in de avond niet in slaap kreeg en als ik hem in bed legde het alleen maar huilen was. Toen bedacht ik me dat hij misschien teveel sliep met het laatste dutje. Dus heb ik hem niet meer gepakt, maar als hij wakker werd en ging wat ging huilen uit bed gehaald. Meestal is het laatste dutje 30 - 45 minuten. Dit ging goed. Hij kon daarna weer goed in slaap vallen. De rest van zijn slaapjes zijn heel wisselend. In de ochtend kan het 30 minuten tot ruim anderhalf uur zijn en in de middag is deze 2 tot 3 uur. Ligt ook een beetje aan het eerste slaapje. Ik merk geen verschil bij de nacht in gaan bij deze slaapjes. Het is echt puur het laatste slaapje, voor mijn zoontje althans. Ik volg wat slaap coaches en bureau van slaap zegt ook altijd, slapen doet slapen. Dus misschien beginnen met vragen of ze het laatste slaapje korter willen maken? En als dat niet werkt dat rest aanpassen. Ik weet het niet hoor. Ik ben ook voor het eerste moeder en onzeker en zoekende haha. Maar dat is wat bij mijn zoontje (voor nu) werkt.

2 jaar geleden

Reactie op Limoncello

En op de dagen dat je kindje slaapt? Maak je hem dan ook wakker om een bepa ...
Ja ik maak hem wel wakker als hij anders in de knoop komt met zijn bedtijd. Zijn bedtijd is 20:00, dus als hij om 18:30 nog slaapt maak ik hem wakker. Met die wakkertijd van 1,5 tot 2 uur zitten we dan goed en slaapt hij gewoon weer om 20:00.

2 jaar geleden

Reactie op Blub22

Ik vond ook dat mijn zoon teveel sliep. Ik heb toen het schema wat ik zelf ...
Oh dat is ook een goede tip. Ga ik doen

2 jaar geleden

Reactie op MamavanLuuk23

Ik heb dit zelf ook gehad. Niet op de opvang, maar thuis. Mijn zoontje heef ...
Dat zou ook kunnen inderdaad. Dat het aan het laatste slaapje ligt. Nu hebben we samen de hele avond b&b vol liefde gekeken haha. Ik had het echt even opgegeven en heb haar tot half tien beneden bij mij gehad. Samen voor de tv. Terwijl dat van mij niet mag maar was helemaal gesloopt 😇

2 jaar geleden

vaak is het zo dat er op het kdv ook een bepaalde routinr is wat aan wordt gehouden. is d ebaby nog klein dan wordt de routine van de baby zelf aan gehouden. daarnaast wordr er ook gekeken naar wat het kind zelf aangeeft/ nodig heeft. op het kdv zijn er namelijk meer prikkels dan als het kind thuis is. Ook dit kan uiteraard best vermoeiend zijn. je zou eventueel jouw eigen schema kunnen delen en kijken waar het mogelijk is om het e.e.a. aan te passen. mits je kindje op het kdv wat anders aan geeft. ik hoop dat er een rimte komt waar je kindje wel rustig van wordt💖

2 jaar geleden

Reactie op Limoncello

Dat zou ook kunnen inderdaad. Dat het aan het laatste slaapje ligt. Nu hebb ...
Ohja ik ben ook anti tv, maar soms kan je gewoon even niet meer en probeer je op die manier rust te pakken. Wij hebben in die periode ook alles geprobeerd. Tot in dus het laatste slaapje korter ging maken en toen was opeens alles opgelost. We hebben hem ook een keer in het wipstoeltje gezet, alle gordijnen dicht, zondag heg donker was. Mijn vriend en ik keken een film. Ik heb hem er met zijn rug naartoe gezet en met mijn voet het stoeltje op en neer gewipt. Dat werkte gelukkig redelijk vlot en toen hebben we heg stoeltje plat gelegd. Alleen werd hij toen net voor het flesje krijsend wakker. Dacht waarschijnlijk waar ben ik, dit is mijn bedje niet haha Ja ik weet het niet. Ik kan alleen vertellen over mijn ervaring haha. Ik doe ook maar wat en dan hoop ik altijd dat dat het juiste is. 😁 Hopelijk heb je er wat aan!