33 Reacties

茅茅n jaar geleden

Reactie op Pietje89

Ik ben zelf arts en altijd bevallen in het ziekenhuis, zelfs bij de 5de wil ...
Overigens zou ik bij een 2e bevalling het eerder thuis bevallen als de 1e goed is verlopen... maja is natuurlijk mijn kijk...

茅茅n jaar geleden

Bedankt voor al jullie reacties! Het stond al op m'n lijstje voor vandaag bij de verloskundige en heb het vandaag besproken. Ik heb aangegeven dat ik laatst had gehoord over een kindje dat was overleden bij een thuisbevalling, doordat hij de navelstreng 3 x om z'n nekje had. Dat ik daardoor een beetje angstig ben dat er wat met ons kindje of mij gebeurd. De verloskundige gaf aan dat er altijd iets kan gebeuren, maar dat zij geen onnodig risico gaan nemen. Ook gaf ze aan wat een aantal van jullie ook benoemen, dat het ziekenhuis maar 5 minuten rijden is. Als ik alsnog twijfel en naar het ziekenhuis wil, dan kan dat gaf ze aan! Ik heb voor nu gekozen voor een thuisbevalling en kijk de komende weken hoe ik me hierover voel. En als het thuis begint en ik wil het toch niet thuis, dan geef ik dat aan!馃槉 Ik was trouwens verbaasd hoeveel reacties over thuis bevallen! Omdat ik een artikel had gelezen waarin stond dat steeds meer vrouwen voor een ziekenhuisbevalling kiezen, in onze groep duidelijk niet haha馃槉

茅茅n jaar geleden

En is 1 van jullie al bevallen? Zoja, hoe is het uiteindelijk gegaan?馃槉

茅茅n jaar geleden

Reactie op Lente2020

Praat met de vk, misschien kan zij je geruststellen.. thuis kunnen ze veel ...
Yes ik! 7 januari bevallen van zoontje Job. Ik ben wederom thuis bevallen.. had het zkh ook weer niet gehaald, had zijn hoofd al vast toen VK binnenliep.. hij was er met 3 kwartier van eerste wee tot geboorte 馃樀 Weer als prettig ervaren dus. Ben je zelf al bevallen???

茅茅n jaar geleden

Reactie op Kiim93

Bedankt voor al jullie reacties! Het stond al op m'n lijstje voor vandaag b ...
Ik zat dit net te lezen. Ik ben zelf 04 januari bevallen van Iben. De man had ook de navelstreng 2x om zijn nekje. De verloskundige had het reanimatieteam opgeroepen omdat ze niet wist hoe hij eruit kwam. Tuurlijk is het dan spannend thuis maar ik heb geen moment paniek gevoeld. Ze kunnen echt goed inschatten wat de situatie is. En uiteindelijk is het helemaal goed gekomen. En hadden we een huilende baby toen er 6 man op de overloop stond. Voor hun ook een opluchting

茅茅n jaar geleden

Reactie op Lente2020

Yes ik! 7 januari bevallen van zoontje Job. Ik ben wederom thuis bevallen.. ...
Gefeliciteerd!! Wow, klinkt heftig.. of was het juist fijn zo snel? Wel super fijn dat je thuis bent bevallen! Lekker in je eigen omgeving. Nee, ik ben nog in afwachting! Is nog erg rustig haha馃檲

茅茅n jaar geleden

Reactie op Kiim93

Gefeliciteerd!! Wow, klinkt heftig.. of was het juist fijn zo snel? Wel sup ...
Dankjewel! Ik vond het wel fijn hahah, met die pijn is het niet erg er snel van af te zijn. Vooral m'n vriend vond het vervelend omdat hij niet wist wat hij moest doen en de VK was er dus nog niet en had nog een tweede bevalling. Maar goed ik moest hem dus geruststellen ipv andersom 馃檲 Wat spannend, wanneer ben je uitgerekend? Ik liep ook 5 dagen overtijd.. spannend dat afwachten.

茅茅n jaar geleden

Het klinkt ook wel fijn, maar ik ben nog nooit bevallen馃き. Ik snap je vriend wel haha. Sta je daar, terwijl de bevalling super snel gaat haha. Gelukkig is het goed gekomen! Ik ben maandag uitgerekend!

茅茅n jaar geleden

Ik denk aan een poliklinische bevalling, maar het wordt een last minute beslissing, eens kijken hoe het verloopt. Ik heb echter echt geen zin om met de ambulance te moeten worden vervoerd. Is volgens mij ook erg duur want ik heb het hoogste eigen risico. Grootste deel van de bevalling heb ik wel verzekerd.

茅茅n jaar geleden

Ons kleine meisje is thuis geboren! Na 24 uur heftige voorwee毛n had ik gisternacht om 2 uur om de 5 minuten wee毛n. Verloskundige gebeld en die vroeg of ik het fijn vond of ze voor de zekerheid even kwam checken. Tot haar verbazing zat ik al op 5 cm ontsluiting. Ervoor gekozen om thuis te blijven en niet voor pijnstilling te gaan. Om half 6 is ze terug gekomen en toen zat ik al op 8 cm. Om 6.50 mocht ik beginnen met persen en om 7.50 mochten wij ons meisje ontmoeten! Al met al een hele snelle bevalling voor een eerste kindje. Ondanks alle hechtingen kijk ik er (achteraf) super goed op terug馃┓

茅茅n jaar geleden

Ik/wij wilde graag thuis bevallen. Zagen geen (medische) reden om naar zkh te gaan. Helaas bleek ik meconiumhoudend vruchtwater te hebben 茅n achteraf (lees na geen ontsluiting wel wee毛n a 33 uur) bleek de kleine man naar de sterren te kijken. Dus ik moest helaas een keizersnede. Gelukkig waren wij daarmee op tijd in het ziekenhuis want thuis had ik dit allemaal niet volgehouden馃槄

茅茅n jaar geleden

Ik wou echt thuis bevallen vanwege angst en graag in mijn vertrouwde omgeving willen zijn. Uiteindelijk werd mijn bevalling medisch ivm langdurig gebroken vliezen dus ben ik in het ziekenhuis bevallen. Voor een eventuele volgende bevalling ga ik gelijk naar het ziekenhuis, het personeel was zo lief en heeft me zo goed geholpen. Vond het echt een prettige ervaring in het ziekenhuis!

茅茅n jaar geleden

Ik ben thuis bevallen al 3x zo fijn