44 Reacties

3 jaar geleden

Ik had dit bij mijn vorige zwangerschap. Carpaal tunnelsyndroom heet dat ook wel. Is volgens mij weinig aan te doen als je zwanger bent.

3 jaar geleden

Cts, je kan een brace gebruiken. Maar is hormonaal dus verder weinig aan te doen.

3 jaar geleden

Heb je je ijzergehalte laten controleren?

3 jaar geleden

Reactie op KimA1992

Ik had dit bij mijn vorige zwangerschap. Carpaal tunnelsyndroom heet dat oo ...
Had je toen ook last van je onderarmen of alleen handen?

3 jaar geleden

Ik heb het ook.. Wordt 's nachts tussendoor wakker omdat m'n vingers tintelen. En dan vooral in de ochtend heb ik last van linkerpols. Geen tips, maar herken het dus wel 🙈

3 jaar geleden

Heb je je ijzergehalte laten controleren?
Ja dat is allemaal goed!

3 jaar geleden

Reactie op 19yvonne85

Cts, je kan een brace gebruiken. Maar is hormonaal dus verder weinig aan te ...
Oh dat kan ik wel eens proberen. Thanks voor de tip!

3 jaar geleden

Reactie op Kiim93

Ik heb het ook.. Wordt 's nachts tussendoor wakker omdat m'n vingers tintel ...
Echt ellende.. ikdacht dat ik weer zo’n kwaal had wat niemand anders heeft🙈

3 jaar geleden

Reactie op littlemiracle97

Had je toen ook last van je onderarmen of alleen handen?
Last van mijn polsen en handen

3 jaar geleden

Ik had het ook. Tintelende vingers en veel pijn in de nacht vooral. Fysio (4x geweest) hielp bij mij enorm.. Is ook niet meer teruggekomen..

3 jaar geleden

Reactie op Laurarara

Ik had het ook. Tintelende vingers en veel pijn in de nacht vooral. Fysio ( ...
Mag ik vragen wat de fysio gedaan heeft?

3 jaar geleden

Klinkt inderdaad als cts komt veel voor bij zwangeren. Een brace kan helpen wat vele al zeiden. Evt verwijzing vragen voor plastisch chirurg en fysio.

3 jaar geleden

Ik heb dit ook. Helaas ook nog eens in beide handen. Ik ben naar de huisarts geweest en die bevestigde dat het ging op carpaal tunnelsyndroom. Ivm de zwangerschap doen ze er vrij weinig aan. Ik draag nu snachts een brace maar ik kan niet zeggen dat het daardoor beter wordt… Ik hoop dat het na de bevalling wegtrekt maar ook dan kun je er nog last van hebben :(

3 jaar geleden

Ik tape mijn hand/pols sinds kort voor het slapen hij tintelt nog wel maar de pijn blijft dan weg gelukkig. Maar is carpaal tunnelsyndroom.

3 jaar geleden

Reactie op J.W.N

Ik heb dit ook. Helaas ook nog eens in beide handen. Ik ben naar de huisart ...
Ik heb het inderdaad ook beide armen en handen… Echt slapeloze nachten ervan… ik ga vanavond proberen in te zwachtelen.. hopen dat het wellicht iets minder wordt…

3 jaar geleden

Reactie op Mommy Of5

Ik tape mijn hand/pols sinds kort voor het slapen hij tintelt nog wel maar ...
Houd je het dan ook ‘s nachts ingetapet?

3 jaar geleden

Houd je het dan ook ‘s nachts ingetapet?
Ja ik tape savonds in en dat laat ik snachts gewoon zitten. Ik heb het aan de rechterkant gebruik daar gewoon de fysio tape voor. Links ben ik al aan geopereerd daar voor namelijk

3 jaar geleden

Ik heb het inderdaad ook beide armen en handen… Echt slapeloze nachten erva ...
Ja het is verschrikkelijk 😖 dat is ook een van de redenen waarom ik gestopt ben met werken … Ik hoop voor je dat het gaat helpen 🤞

3 jaar geleden

Ik heb dit afgelopen zomer ook gehad. Kreeg als tip van mijn verloskundige om van die handschoentjes 's nachts aan te doen die je met skeeleren aan hebt. Heeft mij goed geholpen.

3 jaar geleden

Mag ik vragen wat de fysio gedaan heeft?
Masseren totdat zenuw niet meer klem zat..