24 Reacties

3 jaar geleden

Hier doen we ik voeden hij maakt de bijvoeding klaar terwijl ik de borst geef( nie genoeg productie) maar ons mannetje komt om 22:30 ongeveer en dan pas om half 4 a 4 uur weer voor de volgende voeding

3 jaar geleden

Zoals jullie het nu doen lijkt mij het beste, om je man de nacht op te laten draven terwijl hij moet werken lijkt me ook teveel voor hem

3 jaar geleden

Doordeweeks doe ik zelf de nacht en dan doet mijn vriend het 's ochtends voordat hij naar zijn werk gaat en in het weekend doen we het andersom

3 jaar geleden

Mijn partner is ivm werk alleen in het weekend thuis dus van maandag t/m vrijdag doe ik het alleen. In het weekend doet mijn vriend grotendeels de nachten zodat ik weer een beetje kan opladen. Dit is opzich prima te doen maar ik heb dan geen tweeling zoals jij. Ik denk dat het schema wat je nu hebt wel redelijk is. Als je echt een keer helemaal kapot bent zou je nog kunnen vragen of hij een keer de nacht wil overnemen.

3 jaar geleden

Eerlijk gezegd snap ik nooit zo goed waarom partners de nacht voedingen niet doen als ze werken? Mijn man doet zijn deel gewoon, ook als hij werkt. Alsof thuis zijn met een tweeling niet vermoeiend is? Ik vind thuis met de kinderen vermoeiender dan werken eerlijk gezegd. Wij verdelen de nacht door tweeën, de ene van 22u tot 2u en de ander van 2u tot de ochtend.

3 jaar geleden

Onze verdeling is dat ik borstvoeding geef en als hij niet kan slapen/huilt gaat m'n man eruit. Tot nu toe een makkelijke baby, dus dan doe ik de nachten. Wij vinden het ook fijn als hij uitgeslapen is om op onze bijna 2 jarige te letten. En moet eerlijk zeggen dat ik ook gewoon genoeg slaap.

3 jaar geleden

Reactie op Jess-p20

Eerlijk gezegd snap ik nooit zo goed waarom partners de nacht voedingen nie ...
Helemaal eens hiermee! Ik zou het echt evenrediger verdelen !

3 jaar geleden

Mijn partner doet de late avond voeding, dus tot ongeveer 24.00 (net hoe het uitkomt) Ik doe de nachtelijke voeding (tenzij hij toevallig al wakker is en haar hoort dan pakt hij het gelijk zodat ik een nachtje door kan slapen, hij maakt mij dan niet nog extra wakker) en hij doet dan tussen 5.30-6.00 de eerste ochtendvoeding voor hij 6.30 naar werkt rijdt… Dit werkt prima voor ons gelukkig

3 jaar geleden

Ik geef borstvoeding dus een iets andere verdeling. Na de eerste week moest mijn vriend alweer werken (en studie). Ik was toen nog zwaar van de wereld door de nare bevalling en uitrusten is onmogelijk. Maar ik ga er hoe dan ook uit, dus ik doe de nachten alleen. Ze is nu 3 weken oud en ik kan totaal geen rust pakken.. want naast de voedingen is ze nog best vaak wakker tussendoor. Breekt mij een beetje op en hadden net afgesproken dat hij in het weekend meer gaat helpen s nachts. Alleen heeft hij nu koorts dus doe ik de verzorging liever zelf om te voorkomen dat ons kindje ziek gaat worden. Wij zijn ook nog wat zoekende eigenlijk.. 😅 want op deze manier doorgaan is voor mij toch te pittig! Samen overleggen en als het niet werkt kan je toch iets anders proberen?

3 jaar geleden

Mijn man geeft om 23.00 de laatste voeding en ik pak de nacht. Hij komt altijd weer slecht in slaap en ik vind het niet erg om snachts even te knuffelen met de kleine man We hebben nog een dochter van 11 maanden die de nachten doorslaapt. En om 07.00 pak ik de baby en mijn man onze dochter en zitten we gezellig met z’n 4e in bed 🥰 wij een kopje koffie en de kindjes een flesje melk

3 jaar geleden

Wij doen nacht om nacht. Vandaag mijn vriend en morgen ik en dan weer hij. De nacht begint om 22u, dus alle voedingen vanaf dan zijn voor degene die "dienst" heeft. 😅 Zo hebben we elk ook telkens een aantal nachten per week waar we goed kunnen slapen. Heel handig en fijn!

3 jaar geleden

Hier geeft mijn man de laatste fles rond 23.30. Meestal meldt ze zich dan rond 04.00 a 05.00 weer, die pak ik. Mijn man kan niet zo goed wakker worden en blijven rond dat tijdstip, dus dit is voor ons een fijne verdeling. Moet wel zeggen, mijn oudste slaapt altijd uit, dus na de nachtvoeding kan ik nog naar bed voor een uur of 4, tenzij mijn dochter eerder weer komt. Tussendoor huilt ze (nog) niet vaak snachts. Maar als ze huilt dan pak ik haar ook. Mijn dochter is bijna 3 weken. Wanneer ik een zware nacht of dag heb gehad, geef ik dat bij mijn man aan en kan ik, als ik daar behoefte aan heb, nog even naar bed wanneer hij thuis komt van het werk. Wellicht is dat een optie?

3 jaar geleden

Reactie op Jess-p20

Ik snap het ook nooit zo goed. Hier was er ook nog wel eens discussie over, al is er nu verbetering. Onze kleine man komt nog geregeld in de nacht en ik deed het alleen toen mijn man weer aan het werk ging, want "hij moest werken". Prima met een makkelijke baby die (meestal) doorslaapt, maar met eentje die regelmatig al rond 03.00 wakker wordt en daarna niet meer slaapt (en huilt) vanwege reflux is dat echt niet tof. En daarbij is het niet dat ik niets te doen heb ofzo. Peuter én zelf een scriptie moeten doen. Dus nee, de werkende partner hoeft echt niet altijd ontlast te worden. En zeker niet met een tweeling..🤷‍♀️

3 jaar geleden

November groep, maar ik lees mee... Wij verdeelden de nacht door twee. Ik sliep van 22 tot 4-5u en dan nam ik zijn shift over en sliep hij lekker door tot 10u. Onze dochter sliep de eerste weken snachts heel slecht, ze werd regelmatig wakker. Mijn man bleef dan met haar beneden in het parkje en sliep hij op de sofa. Ondertussen slaapt ze sinds week 7 volledig door maar geeft hij nog altijd de laatste fles rond 23u en ik vaak de eerste rond 8.30u. We werken beide weer sinds week 7, gelukkig wel een eigen zaak dus ook hier weer, de verwachte hulp en steun van mijn man.

3 jaar geleden

Reactie op Jess-p20

Inderdaad! Je werkt zelf ook keihard de hele dag. Je krijgt er alleen geen geld voor 😂

3 jaar geleden

Ik doe alle nacht voedingen, want ik geef borstvoeding en mijn man kan dit natuurlijk niet. Wel doet hij tussen de borst door de verschoningen. Overdag kan ik bijslapen als de baby slaapt en dat kan hij natuurlijk niet. De kleine komt ‘s nachts meestal om de 3u.

3 jaar geleden

Man verschoont luiers, ik voed. In principe troost man ook dreumes als die wakker wordt, al doe ik dat in de praktijk ook weleens.

3 jaar geleden

Ons zoontje is nu 6 weken. We verdelen het als volgt, mijn vriend geeft de laatste voeding, dat is een flesje afgekolfde melk, rond 23u. Ik doe dan de nacht en de ochtend, nachtvoeding is rond 3 a 4 uur en ochtend rond 7 en soms 8 uur. Op die manier kan ik savonds wat eerder m'n bed in en slaap ik wat uren achter elkaar. Overdag een dutje lukt hier niet echt Als ons zoontje wat vaker wakker is in de nacht wisselen we af , dus komt hij tussen de nacht en ochtend voeding toch nog een keer bijv rond 5 uur, gaat m'n vriend er meestal even uit. Dan niet voeden maar troosten..

3 jaar geleden

Onze kleine man is nu 4 weken oud. Man is gister weer begonnen met werken. Ik doe (uiteraard) alles overdag, hij de fles als hij thuis komt. Ik doe de laatste voeding rond 11u en doe de kleine naar bed. Hij slaapt niet voor 00.30- gister ivm krampjes pas om 2.00u- en doe de nachtdienst indien nodig. Gelukkig slaapt de kleine meestal door van 1-6/7. Manlief staat een half uurtje eerder op en geeft dan om 6u de fles zodat wij daarna nog even kunnen slapen tot ongeveer 9u en dan starten de kleine en ik de dag. Mijn man gaat in de avond rond 10u naar bed. Op deze manier krijgen we beiden toch redelijk wat slaap en is het prima vol te houden. In het weekend wisselen we af.

3 jaar geleden

Ik lees vooral dat de hond extra belastend is, omdat jij er nu alsnog óók om 7u uit moet. Dus eigenlijk doe je alles. Kan je man de hond niet ook nog uitlaten zodat jij om 7u kunt blijven liggen tot de baby’s wakker worden? Als het daarmee te doen is. Anders zou ik het inderdaad meer verdelen, zoals anderen al zeggen is jouw dag ook enorm intens met twee kleintjes